گردشگر سلامت باید از همه مراحل «پذیرش، اقامت و درمان» آگاه باشد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ضرورت آگاه بودن گردشگر سلامت از فرآیند اقامت و درمان گفت: بیمار خارجی باید از همه مراحل پذیرش، اقامت و درمان بیمار آگاه باشد، طوری که دقیقا از قبل بداند که چه خدماتی قرار است به او ارائه شود.

دکتر حسینعلی شهریاری در گفتگو با مدتورپرس افزود: بیمار خارجی علاقه‌مند است که از قبل بداند که دقیقا چه مبلغی باید برای پذیرش، اقامت و درمان بپردازد. همچنین بیمار خارجی باید از قبل بداند که دقیقا در چه هتلی مستقر می‌شود، چه پزشکی او را معالجه می‌کند و در چه بیمارستانی بستری خواهد شد. در اختیار گذاشتن این اطلاعات مهم به بیماران خارجی، موجب ایجاد حس اعتماد و اطمینان در بیماران خارجی می‌شود.

وی تاکید کرد: امکانات درمانی و اقامتی که در اختیار بیمار خارجی قرار می‌گیرد، باید دقیقا همان امکانات و خدماتی باشد که از قبل به بیمار خارجی، وعده داده شده است. در این مسیر باید نظارت دقیقی از سوی نهادهای متولی وجود داشته باشد تا کیفیت ارائه خدمات به گردشگران سلامت، تضمین شده باشد.

شهریاری با اشاره به اینکه باید نظارت دقیقی بر فعالیت افراد و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات گردشگری سلامت اعمال شود، خاطرنشان کرد: باید وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بر ارائه دهندگان خدمات گردشگری سلامت، نظارت کافی داشته باشند و با دلالان و شرکت‌های غیرقانونی و بدون مجوزی که در این حوزه به ارائه خدمات می‌پردازند، برخورد قانونی داشته باشند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: باید همکاری بین بخشی برای توسعه گردشگری سلامت در ایران نهادینه شود. نهادها و سازمان‌های مرتبط با گردشگری سلامت همچون وزارت بهداشت، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت امورخارجه و سایر دستگاه‌های اجرایی باید در این حوزه با یکدیگر هماهنگ باشند و برای ارائه خدمات شایسته به گردشگران سلامت، تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.