برای حذف روش‌های سنتی بازاریابی، زمان لازم است

گفت‌وگو با شکوفه دهکردی رییس بخش IPD بیمارستان محب مهر

در حاشیه گردهمایی مدیران و روسای بیمارستان‌های دارای بخش بیماران بین‌الملل (IPD) که در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد، با شکوفه دهکردی مدیر بخش IPD بیمارستان محب مهر گفتگو کردیم. او دانش آموخته رشته MBA است و ۸ سال در بخش IPD این بیمارستان فعالیت کرده است. دهکردی با اشاره به آمارهای این صنعت می‌گوید برنامه‌ریزی برای این صنعت نوپا باید بر اساس آمارها صورت گیرد. در ادامه این گفتگوی ما را با شکوفه دهکردی می‌خوانید.

بیمارستان محب مهر از چه سالی فعالیت خود را در حوزه گردشگری سلامت آغاز کرده و چه امکاناتی در این بخش به بیماران ارائه می‌دهد؟

بیمارستان محب‌مهر در ابتدا به عنوان بخش گردشگری سلامت در بیمارستان هاشمی‌نژاد تهران شروع به کار کرد. در سال ۸۸ این بخش به طور کامل از این بیمارستان جدا شده و به صورت مستقل شروع به فعالیت کرده است. این بیمارستان اولین بیمارستانی است که همزمان طرف قرارداد با بیمه پایه و مکمل است. در حال حاضر این بیمارستان با مدیریت دکتر غلامرضا شاه حسینی فعالیت خود را در همه حوزه‌های پزشکی ادامه می‌دهد.

بخش IPD از ابتدای تاسیس این بیمارستان یعنی از سال ۸۸ تاکنون فعال بوده و در همه حوزه‌های پزشکی، هم به صورت سرپایی و هم بستری گردشگران سلامت بسیاری جذب کرده است. بخش IPD بیمارستان محب در سال گذشته ۴۵۰۰ نفر و امسال تا ابتدای بهمن‌ماه ۴۰۰۰ نفر را پذیرش کرده است. در این بخش مترجم‌های زبان انگلیسی و عربی به طور دائم مستقر هستند و همچنین خدمات هتلینگ از منوی غذایی متناسب با ذائقه و رسوم هر بیمار تا تجهیزات رفاهی به آنها ارائه می‌شود.

در گردهمایی شرکت آریامدتور از اولین پلتفرم جامع گردشگری سلامت رونمایی شد. به نظر شما این نوع پلتفرم‌ها چگونه می‌توانند به بیمار و مراکز درمانی کمک کنند و شما به عنوان یک مدیر IPD چه انتظاراتی از این پلتفرم دارید؟

در ابتدا باید گفت اینکه یک شرکت بتواند همزمان چند خدمت مهم حوزه گردشگری سلامت را جمع‌آوری کرده و آنها را به مراکز درمانی ارائه دهد می‌تواند کمک بزرگی به این حوزه کند؛ زیرا یک بیمار برای انجام کلیه امور سفر و درمانش دچار سردرگمی نخواهد شد.

همچنین این پلتفرم در به دست آمدن آمار درست در این حوزه کمک بسیاری خواهد کرد. این آمارها برای سرمایه‌گذاری در این حوزه بسیار اهمیت دارند و بر اساس آمار به دست آمده در این حوزه برنامه ریزی‌های بلند مدتی صورت خواهد گرفت.

از این پلتفرم انتظار می‌رود که بر اساس برنامه‌ریزی، نظم و الگوریتم‌های بین المللی در حوزه گردشگری سلامت فعالیت کنند و همچنین بیماران با توجه به مدارک ارسالی و بودجه‌شان به مراکز درمانی مناسبی ارجاع داده شوند. اگر این پلتفرم به درستی فعالیت کند، قطعا در مدت زمانی کوتاه می‌تواند تا ۲۰ درصد افزایش پذیرش بیمار را در مراکز درمانی داشته باشد.

به نظر شما پلتفرم‌ها تا چه میزان می‌توانند روش‌های سنتی و همچنین هزینه‌هایی که توسط آنها ایجاد شده است را در صنعت گردشگری سلامت برطرف کنند؟

برای آنکه روش‌های سنتی و هزینه‌های آن از بین بروند باید زمانی زیاد و انرژی مضاعف صرف شود. درواقع این کار به راحتی میسر نخواهد شد مگر آنکه اجازه دهیم به مرور زمان این مشکلات با توجه به فراهم کردن زمینه مناسب حل شود. زمانی که سود و منافع آن مشخص شود هزینه‌های جانبی بیمارستان، پزشک و بیمار حذف خواهد شد. همچون دلالی‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود.

 زمانی که این پلتفرم شروع به فعالیت کند به مرور زمان تمامی قسمت‌های این حوزه به‌صورت سیستمی خواهد شد و همین امر سبب می‌شود تا دست واسطه‌ها و دلال‌ها از این حوزه کوتاه شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.