صنعت گردشگری سلامت، مسئول واحد می‌خواهد

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید دارد که اگرچه ظرفیت‌های ایران در صنعت گردشگری سلامت، بسیار قابل توجه است، اما برای توسعه این صنعت به مدیریت واحد و پاسخگو نیاز داریم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ضرورت وجود مسئول واحد در گردشگری سلامت گفت: برای توسعه صنعت گردشگری سلامت، نیاز به مدیریت واحد و یکپارچه داریم.

دکتر محمد جواد جمالی نوبندگانی در گفتگو با خبرگزاری گردشگری سلامت ایران (مدتورپرس) یادآور شد: هم اکنون وزارت بهداشت، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و چندین نهاد دیگر همزمان مسئولیت گردشگری سلامت را بر عهده دارند. در حالی که ما به نهادی واحد و مرکب از همه این نهادها نیاز داریم که دولت می‌تواند چنین کمیته واحدی را تشکیل بدهد.

به گفته این نماینده مجلس، قطعا اگر صنعت گردشگری سلامت، یک تولیت واحد داشته باشد، آنگاه انتظار پاسخگویی از آن نهاد مرجع نیز بالاتر می‌رود. چنین نهادی موظف خواهد بود که گزارش عملکرد خود در صنعت گردشگری سلامت را به طور مداوم به مردم، مسئولان و رسانه ها اعلام کند.

جمالی نوبندگانی خاطرنشان کرد: وقتی می‌گوییم صنعت گردشگری سلامت به متولی واحد و پاسخگو نیاز دارد، به این معنی نیست که این صنعت را دولتی کنیم، بلکه انتظار می‌رود که یک نهاد واحد به عنوان ناظر و سیاستگذار وجود داشته باشد و در عین حال، بخش خصوصی قانونمند نیز به ارائه خدمات به گردشگران سلامت بپردازد.

صنعت گردشگری سلامت مسئول واحد می خواهد-گفت و گو با نوبندگانی نماینده مجلس
دکتر محمد جواد جمالی نوبندگانی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در گفت‌وگوی ویژه با مدتورپرس به ضرورت وجود مسئول واحد در گردشگری سلامت اشاره کرد./عکس:خبرگزاری مجلس شورای اسلامی

وی با بیان اینکه ضرورت ارائه آموزش‌های علمی به فعالان گردشگری سلامت، احساس می‌شود، تاکید کرد: در حوزه گردشگری سلامت، نیاز داریم که همه عناصر ارائه دهنده خدمات درمانی و غیر درمانی به گردشگران خارجی، آموزش‌های لازم را دیده باشند. در این راستا، نیاز است که کادر درمان، ارائه دهنده خدمات اقامت و حتی راننده تاکسی که گردشگر خارجی را جابجا می‌کند، آموزش دیده باشد و مختصات صنعت گردشگری سلامت و نحوه تعامل با بیماران خارجی را بداند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه باید ثبات قیمت‌ها در صنعت گردشگری سلامت نیز رعایت شود، تصریح کرد: نباید بیمار خارجی که برای درمان به ایران می‌آید، با قیمت‌های متعددی از سوی ارائه دهندگان خدمات روبرو شود. در این حوزه به ثبات قیمتی و افزایش نظارت‌ها نیاز داریم.

وی اظهار داشت: ایران را باید قطب پزشکی منطقه دانست و همین اعتبار که حاصل سال‌ها زحمت و تلاش است، می‌تواند بهترین عامل برای جذب گردشگران سلامت باشد؛ به شرط اینکه تولیت واحد و پاسخگویی در این حوزه وجود داشته باشد و بخش خصوصی فعال و قانونی در این حوزه نیز از سوی متولیان، حمایت شود.

نظرات بسته شده است.