نبرد خونین برندها در صفحه یک گوگل!

مارکتینگ آنلاین مراکز درمانی در گردشگری سلامت چه راهکارهایی دارد؟

در دنیای دیجیتالی شده امروز فارغ از میزان کیفیت خدمات شما در بازارهای بین‌المللی، مشتریان بیش از هر چیز به یک مورد توجه می کنند: حضور و اعتبار آنلاین شما. ممکن است از نظر کیفی خدمات یک شرکت در گردشگری سلامت در بالاترین سطح باشد، اما اگر مارکتینگ آنلاین درستی صورت نگیرد، میزان مشتریان آن حتی ممکن است از کلینیک‌های کلاهبردار نیز پایین‌تر باشد.

بین دو شیوه‌ مارکتینگ آنلاین و آفلاین، مارکتینگ آنلاین با فاصله‌ی زیادی از اهمیت بیشتری برخوردار است. ماهیت تحقیقات اولیه‌ گردشگران سلامت، آنلاین است و در بستر اینترنت صورت می‌گیرد، از این رو، هر شرکت تسهیل‌گر، بیمارستان یا کشور مبدایی که بتواند در صدر نتایج جستجو باشد و خدمات خود را بهتر نمایش کرده و تبلیغ کند رشد چشم‌گیری را در تعداد گردشگران سلامت ورودی به مرزهای خود شاهد خواهد بود. این امر منجر به شکل‌گیری یک بستر رقابتی آنلاین بین کشورها و شرکت‌های تسهیل‌گر شده‌ است که در آن نوسان اطلاعاتی به شکل مکرر اتفاق می‌افتد.

عموما این رقابت آنلاین در چند دسته‌ طبقه‌بندی می‌شود و اتفاق می‌افتد: تولیدمحتوا در سایت خود برند و شرکت، استفاده از ابزارهای پولی گوگل، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، وبسایت شرکت‌های تسهیل‌گر، رسانه‌های و صفحات معروف و پربازدید و رسانه‌های تخصصی گردشگری سلامت. در این مطلب به تاثیر شگرف سه دسته از موارد گفته شده بر جذب گردشگران سلامت در سطح بین‌المللی می‌پردازیم.

شبکه‌های اجتماعی و مارکتینگ آنلاین در گردشگری سلامت

شبکه‌های اجتماعی بستری را برای شرکت‌های تسهیل‌گر، پزشکان، کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها و حتی تولیدکنندگان محتوای گردشگری سلامت فراهم می‌کند و به غیر از مرحله‌ی مشاوره‌ اولیه آنلاین، یکی از معدود جاهایی‌ است که در آن ارتباط مستقیم با گردشگران سلامت بالقوه صورت می‌گیرد.

امروزه شبکه‌های اجتماعی نه تنها برای حفظ ارتباطات بین‌المللی بین مردم دنیا حیاتی شده‌اند، بلکه همچنین از منظر حرفه‌ای بخش مهمی از مارکتینگ و شخصیت یک برند را به نمایش می‌گذارند.

مارکتینگ آنلاین
عملکرد برندهای درمانی در شبکه‌های اجتماعی از نظر کاربران اهمیت زیادی دارد.

در حالی که وبسایت‌های رسمی معمولا در مراحل تحقیقات اولیه برای گردشگران به وضوح نقش پررنگ‌تری را ایفا می کند، اما شبکه‌های اجتماعی معمولا اولین برخورد مشتریان بالقوه با صنعت گردشگری سلامت را رقم می‌زنند. برای یک آژانس گردشگری سلامت، داشتن حساب‌های تایید شده در شبکه‌های اجتماعی مطرح مانند اینستاگرام، توییتر و فیسبوک، یک ضرورت حرفه‌ای محسوب می‌شود.

بسیاری از گردشگران سلامتی که نیازهای پزشکی و وقت کمی برای انتخاب دارند، در ابتدا به جستجوی آنلاین و مطالعه‌ درباره کاندیداهای بالقوه می‌پردازند. این دسته از گردشگران سلامت، به احتمال زیاد در ادامه به جستجوی حساب‌های رسمی آژانس‌های موردنظر خود خواهند پرداخت.

‌در این میان، تسهیل‌گرانی که حضور آنلاین قدرتمندی ندارند،‌ به شکل چشم‌گیری از روند جذب گردشگران سلامت عقب می‌مانند. حضور آنلاین با کیفیت در شبکه‌های اجتماعی ویدیویی مانند یوتیوب، به واسطه‌ به نمایش گذاشتن خدمات و توان تبلیغاتی یک شرکت باعت اعتباربخشی بیشتر شده و سطح جدیدی از اعتماد را در مشتری ایجاد می‌کند.

وبسایت‌ تسهیل‌گران گردشگری سلامت

مهم‌ترین بخش فراهم‌سازی اطلاعات مربوط به گردشگری سلامت برعهده‌ی شرکت‌های تسهیل‌گر گردشگری سلامت است. در حالی‌که شبکه‌های اجتماعی نقش کلیدی‌ای در آشنا کردن افراد با گردشگری سلامت و تولید مشتری‌های بالقوه دارند، این سایت‌های رسمی این گردشگران هستند که با ذخیره‌سازی متمرکز اطلاعات مربوط به گردشگری سلامت و خدمات خود افراد غلاقه‌مند را تبدیل به مشتریان نهایی می‌کنند.

هرچند شبکه‌های اجتماعی بخش بسیار مهمی از دارایی‌ها یا پورتفلیو یک شرکت تسهیل‌گر را تشکیل می‌دهد، اما نقش آن‌ها در عین اهمیت بالا، نهایتا در قبال وبسایت‌های رسمی، یک نقش تکمیلی است.

این وبسایت‌ها مقاصد و مراکز درمانی برتر را در سایت‌های خود به نمایش می‌گذارند و اطلاعات جامعی را درباره‌ ماهیت درمان در یک کشوردیگر در اختیار گردشگران سلامت می‌دهند.

این شیوه ذخیره‌ متمرکز اطللاعات که شامل گواهی‌های استاندارد بین‌المللی مراکز درمانی مقصد و مزایای درمان در کشورهای دیگر را به شکل مستند در دسترس همگان قرار می‌دهد، مهم‌ترین بخش مارکتینگ گردشگری سلامت بر بسترهای آنلاین است.

آمار نشان می‌دهد که بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی مقصد که با شرکت‌های تسهیل‌گر گردشگری سلامت همکاری دارند و خدمات خود را از طریق‌ ‌آن‌ها برای گردشگران سلامت منعکس می‌کنند به شکل چشمگیری (حدود ۴۰۰٪) بیشتر از مراکز دیگر درمانی، گردشگر سلامت جذب می‌کنند. آماری که مهر تایید بی‌چون و چرایی بر اهمیت حیاتی مارکتینگ آنلاین در وبسایت‌های شرکت‌های تسهیل‌گر گردشگری سلامت است.

مارکتینگ آنلاین
این روزها بیشتر متقاضیان خدمات درمانی از اینترنت برای پیدا کردن مقاصد درمانی خود استفاده می‌کنند.

رسانه‌های تخصصی گردشگری سلامت

در میان مخاطبان جدی‌تر گردشگری سلامت، گزارش‌های رسانه‌های تخصصی گردشگری سلامت و اخباری که توسط آن‌ها در بستر اینترنت منتشر می‌شود از نظر اهمیت دست کمی از شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌های رسمی ندارد.

این وبسایت‌ها با وجود این‌که حجم کم‌تری که از بازدیدها را نسبت به شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌های تسهیل‌گر به خود اختصاص داده‌اند، ‌اما نقش پررنگی در گزارش اخبار روز گردشگری سلامت دنیا دارند و از این رو مستقیما در تعیین ترندها و تصمیم‌گیری‌های شرکت‌های تسهیل‌گر دارند.

در حالی که یک شرکت تسهیل‌گر یا کشور مقصد واضحا ممکن است در قبال مراکز درمانی خود جهت‌دار رفتار کند، یک رسانه به واسطه‌ اصول خبرنگاری، متعهد به بی‌طرفی است. هر چند امروزه قوت این خبرگزاری‌ها هنوز به سطحی نرسیده که به عنوان مرجع اولیه توسط گردشگران سلامت استفاده شوند، اما این احتمال در آینده وجود دارد، احتمالی که منجر به حذف بخش زیادی از اطلاعات غلط و کلاهبرداری‌های مربوط به گردشگری سلامت خواهد شد.

اطلاعات منتشر شده توسط این رسانه‌های بی‌طرف می‌تواند زمینه‌ساز مارکتینگ غیرمستقیم، بی‌طرفانه و سالم باشد که منجر به رشد مقاصد گردشگری سلامت و مراکز درمانی برتر خواهد شد، در حالی که مقاصد ناسالم، اطلاعات کذب و مراکز درمانی نامعتبر به مرور توسط این چرخه اطلاعاتی معتبر از دور خارج خواهند شد.

استفاده از تبلیغات مستقیم در فضای آنلاین مانند آگهی‌ها و رپورتاژ‌های حرفه‌ای از مراکز درمانی در سایت‌های پربازدید زبان‌های مختلف یا شبکه‌های اجتماعی افراد و رسانه‌های مطرح هم همانطور که گفته شد یکی از راه‌های دیگر مارکتینگ در فضای آنلاین است که در مطلبی جداگانه به آن خواهیم پرداخت.

نویسنده: پارسا خاکنژاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.