اعزام ۱۲ نفر از سیستان وبلوچستان به نمایشگاه گردشگری سلامت عمان

۱۲ نفر از صنعتگران حوزه صنایع دستی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر، شهرداری زاهدان و اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان امروز به نمایشگاه گردشگری سلامت عمان اعزام شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در گفتگو با ایرنا گفت: نمایشگاه گردشگری سلامت از دوم تا چهارم مهرماه امسال در مسقط عمان برگزار می شود که ظرفیت های این استان در بخش های مختلف گردشگری از جمله سلامت با همکاری و مشارکت دستگاه های مختلف در این نمایشگاه معرفی خواهد شد.

علیرضا جلالزایی معرفی ظرفیت های حوزه صنایع دستی و گردشگری، زیرساخت‌های پزشکی و بیمارستانی، مراقبت‌های پزشکی، دارو، گردشگری سلامت و ظرفیت های سرمایه گذاری های مشترک را از جمله مهمترین برنامه های تیم اعزام شده به عمان ذکر کرد.

وی ادامه داد: همچنین با مکاتبات صورت گرفته مقرر شده در حاشیه این نمایشگاه استاندار سیستان و بلوچستان با سفیر عمان برای افزایش ارتباطات نشستی داشته باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان از برگزاری برنامه های هفته گردشگری در مهرماه خبر داد و گفت: ۳۰۰ ویژه برنامه همزمان با هفته گردشگری در ۱۹ شهرستان این استان برگزار می شود.

وی افزود: همزمان با این ایام ویژه برنامه های مختلفی در سیستان و بلوچستان نظیر برگزاری نمایشگاه عکس جاذبه های تاریخی و طبیعی در موزه ها، تجلیل از فعالان گردشگری، نواختن زنگ گردشگری در مدارس، بازدید رایگان از موزه ها و ارائه بسته های گردشگری پیش بینی شده است.

جلالزایی ادامه داد: همچنین معرفی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه گردشگری سلامت عمان، انتخاب بزرگان و مفاخر به عنوان سفیران گردشگری، اجرای طرح همیار گردشگر، افتتاح واحدهای بوم گردی، دفاتر خدمات مسافرتی و سفره خانه های سنتی، نشست علمی با اساتید و دانشجویان گردشگری، برگزاری کارگاه های آموزشی برای اقشار مختلف فعال در این حوزه، اجرای برنامه های متنوع مذهبی، برگزاری نمایشگاه های مرتبط با آیین محرم با مشارکت دستگاه ها و برگزاری رقابت عکاسی و نقاشی در مدارس ابتدایی از دیگر برنامه های این هفته است.

سیستان و بلوچستان با ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت و ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که افزون بر ۵۱ درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.

این استان دارای ۱۹ شهرستان است و افزون بر ۱۳۰۰ کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و ۳۱۰ کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.

نظرات بسته شده است.