آب گرم معدنی؛ ظرفیت فراموش شده گردشگری سلامت

استاندار اردبیل با اشاره به ظرفیت آب گرم معدنی در اردبیل در ارتقای صنعت گردشگری سلامت، اظهار داشت: گردشگری سلامت یکی از مهم ترین محورهای توسعه گردشگری در استان اردبیل به شمار می‌رود که در این راستا در نظر داریم مجتمع‌های آبدرمانی را در سطح استان با رویکردی نوین در حوزه بهره‌برداری از آب‌های گرم معدنی با حمایت از سرمایه‌گذاران در این بخش احداث کنیم.

به گزارش خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، نشست کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با حضور مسئولان استانی در این حوزه برگزار و برنامه‌ها و اقدامات به ویژه در حوزه گردشگری در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا مشکلات و نارسایی‌ها در این حوزه برطرف شود.

استاندار اردبیل در این جلسه گردشگری را از مهمترین محورهای توسعه استان اردبیل برشمرد. اکبر بهنام‌جو رونق پزشکی آبدرمانی با آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا را از برنامه‌های مهم در این زمینه دانست و گفت: در حالی که می‌توانیم از ظرفیت‌ آب‌های گرم معدنی در راستای رونق هر چه بیشتر گردشگری سلامت در استان استفاده کنیم اما در حال حاضر اغلب این ظرفیت‌ها تنها به عنوان استخر شنا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند که این امر قابل قبول نبوده و تلاش می‌کنیم تا بیشترین استفاده را از این توانمندی‌های استان داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه تصریح کرد: در ماه‌های گذشته در زمینه رونق پزشکی آبدرمانی مطالعات گسترده‌ای در سطح استان انجام شده و هم‌اندیشی و رایزنی‌هایی نیز با اساتید دانشگاه‌های استانبول داشته‌ایم که امیدواریم این اقدامات به توسعه این بخش در استان منجر شود.

استاندار اردبیل با اعلام حمایت از سرمایه‌گذاران برای توسعه مجتمع‌های آبدرمانی در استان بیان کرد: ورود بخش خصوصی به این حوزه ضروری بوده که انتظار می‌رود در این زمینه سرمایه‌گذاران توانمند وارد شوند تا با حمایت‌های لازم از این افراد بتوانیم به اهداف تعیین‌شده دست یابیم.

بهنام‌جو در مورد ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل افزود: اردبیل توانمندی‌های بالایی در بخش گردشگری داشته که استفاده بهینه و مناسب از این ظرفیت‌ها می‌تواند زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر منطقه شود که انتظار می‌رود در این زمینه مسئولان دستگاه‌های مختلف نیز مشارکت لازم را برای رونق صنعت گردشگری در استان اردبیل داشته باشند.

خوشه گردشگری سلامت در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: برای تجمیع و ایجاد انسجام در بین فعالان در بخش گردشگری استان و رونق و توسعه هر چه بیشتر صنعت گردشگری در اردبیل خوشه گردشگری سلامت در اردبیل با برنامه‌ریزی‌ها و انجام مطالعات لازم راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش تسنیم، نادر فلاحی با اشاره به ظرفیت‌های استان اردبیل در بخش گردشگری سلامت تصریح کرد: اردبیل در این حوزه قابلیت‌های بسیار بالایی داشته و با توجه به موقعیت مرزی آن که در مرز شمال غرب کشور واقع شده می‌تواند پذیرای گردشگران خارجی با تامین زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری مناسب و مطلوب باشد.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌ گردشگری سلامت در استان ادبیل، می‌توان استان اردبیل را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری سلامت در کشور معرفی کرد که انتظار می‌رود در این زمینه دستگاه‌های اجرایی مرتبط مشارکت و همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم با تقویت تاسیسات و خدمات گردشگری اردبیل را به جایگاه خود در این بخش برسانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گردشگری گیاهان دارویی را از ظرفیت‌های مهم استان اردبیل برای جذب گردشگران دانست و گفت: برای رونق این بخش تعریف برنامه‌ها و رویدادهای گردشگری در دستور کار بوده و در این زمینه تلاش و اقدامات لازمانجاممی‌شوند.

فلاحی با اعلام حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری سلامت استان افزود: تمامی سرمایه‌گذارانی که در راستای رونق و توسعه گردشگری سلامت و گیاهان دارویی دارای ایده و طرح‌هایی هستند حمایت خواهیم کرد تا بتوانیم رونق این بخش را شاهد باشیم.

وی با اشاره به میزبانی استان اردبیل از همایش بین‌المللی کشورهای عضو اکو با محوریت گردشگری سلامت بیان کرد: در این زمینه آمادگی لازم و کافی را داریم و امیدواریم بتوانیم با مشارکت و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه میزبانی شایسته‌ای از این رویداد بین‌المللی داشته باشیم.

میزبانی استان اردبیل از دومین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت اکو

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: میزبانی استان اردبیل از دومین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت اکو رویدادی مهم برای استان اردبیل به شمار می‌رود که باید از این فرصت در استان به نحوی شایسته و مناسب استفاده کنیم.

حسین پیرموذن از آمادگی استان اردبیل برای میزبانی از این رویداد بین‌المللی خبر داد و گفت: با توجه به جاذبه‌ها و توانمندی‌های فراوانی که در استان اردبیل در بخش گردشگری سلامت وجود دارد باید تلاش کنیم تا این ظرفیت‌ها را در  دومین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت اکو به نحوی موثر معرفی کنیم و در این زمینه باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

وی با تاکید بر تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری سلامت استان اردبیل تصریح کرد: با تهیه و ارائه چنین بسته‌های سرمایه‌گذاری در اختیار متقاضیان در این کنفرانس و نمایشگاه می‌توانیم زمینه‌ساز رونق و توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در بخش گردشگری سلامت استان اردبیل باشیم.

نظرات بسته شده است.