تامین زیرساخت‌ها؛ مهم‌ترین پیش نیاز توسعه گردشگری

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش تامین زیرساخت ها در توسعه گردشگری سلامت گفت: توسعه گردشگری نیاز به تأمین زیرساخت‌ها دارد و تعطیلات زمستانی نمی‌تواند در این حوزه کمکی به این بخش کند.

به گزارش خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، جبار کوچکی‌نژاد در خصوص تعطیلات زمستانی که می‌توانست سبب توسعه گردشگری شود، گفت: هر کشوری بر اساس اولویت‌هایی که دارد تعطیلاتی را برای مردم در نظر گرفته است. البته در بیشتر کشورها این تعطیلات به زمستانی و تابستانی تقسیم می‌شود، اما در کشور ما تعطیلات به ۱۳ روز عید و اعیاد مذهبی تقسیم می‌شود.

وی در خصوص اینکه تعطیلات زمستانی را نمی‌توان در تقویم گنجاند، به آنا یادآور شد: کدام تعطیلات باید حذف شود که به‌جای آن تعطیلات زمستانی قرار گیرد؟

کوچکی‌نژاد با اشاره دلایل وجود تعطیلات زمستانی باید مشخص شود در ادامه تصریح کرد: هوا آلوده می‌شود مدارس تعطیل می‌شود، بارندگی می‌شود مدارس تعطیل می‌شود و این تعطیلات پی‌درپی سبب می‌شود که معلم‌ها با حجم بالای کتاب و کمبود وقت روبه‌رو شوند و اگر تعطیلات زمستانی نیز در کشور اتفاق بیفتد این عقب ماندگی از درس‌ها بیشتر هم خواهد شد.

رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مجلس در ادامه تصریح کرد:‌ برخی از مسئولان سازمان‌های گردشگری می‌گویند که تعطیلات زمستانی می‌تواند سبب رونق گردشگری شود، اما نکته اینجا است که تعطیلات مدارس نه‌تنها تأثیری بر توسعه گردشگری ندارد، بلکه به دغدغه‌ای برای خانواده‌های شاغل تبدیل می‌شود، زیرا اگر قرار است که گردشگری و گسترش آن به‌عنوان هدف تعطیلات زمستانی باشد باید تمامی دستگاه‌های دولتی تعطیل باشند تا تمام اعضای خانواده بتوانند باهم به سفر بروند.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه توسعه گردشگری نیاز به تأمین زیرساخت‌های مناسب دارد نه تعطیلی مدارس در ادامه افزود: برای افزایش ظرفیت گردشگری باید زیرساخت‌های مناسب، راه‌های ایمن، اقامت‌گاه‌های امن و … ساخته شود و تا زمانی که در این بخش نتوانیم کمبودها را برطرف کنیم بحث تعطیلات مدارس به بهانه گردشگری به نتیجه نخواهد رسید.

نظرات بسته شده است.