توسعه گردشگری سلامت، نیازمند حضور رسانه‌ها

رییس کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق بازرگانی سنندج با اشاره به نقش رسانه ها در توسعه گردشگری سلامت گفت: گردشگری سلامت کشور برای دستیابی به چشم انداز پیش بینی شده نیازمند حضور و همراهی رسانه‌های بین المللی است.

به گزارش خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، نجیب اداک اظهار داشت: گردشگری سلامت به عنوان یکی از بازارهای پردرآمد جهان می‌تواند با توجه به اشتراکات فراوان ایران و عراق به فرصت مغتنم گسترش همکاری تهران و بغداد در بخش گردشگری و تجارت دوجانبه تبدیل شود.

وی با اشاره به نگاه روسای جمهور دو کشور ایران و عراق در نشست چند روز پیش تهران، گفت: مسیر جدیدی پیش روی توسعه روابط ایران و عراق گشوده شده است و در این میان نقش استان کردستان کلیدی و تاثیرگذار است.

اداک با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها در توسعه گردشگری سلامت افزود: جمهوری اسلامی ایران با توسعه دانش پزشکی متخصصان خود و بهره مندی از پزشکان و جراحان متخصص و فوق تخصص، مقصد بسیاری از مردم کشورهای همسایه از جمله عراق برای درمان بیماری های لاعلاج جسمی یا انجام اعمال جراحی پیشرفته است.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی سنندج بیان کرد: آمارهای جهانی، صنعت گردشگری را دومین صنعت پردرآمد می‌خوانند و از حوزه سلامت به عنوان سومین بازار پردرآمد در جهان یاد می‌شود که در کشورهای پیشرفته بیش از ۱۰درصد از تولید ناخالص ملی را تشکیل می‌دهد.

اداک با اشاره به نقش رسانه ها در توسعه گردشگری سلامت کشور، گفت: ارتباطات همواره در معرفی ظرفیت‌های یک منطقه نقشی تاثیرگذار و اثربخش دارد.

وی در پایان حضور تیم توانمند ایران مدیکال و ایجاد مسیری جدید در حوزه رسانه‌ای صنعت گردشگری سلامت ایران را فرصت مغتنمی برشمرد و با اشاره به نقش رسانه ها در توسعه گردشگری سلامت اظهار داشت: ایران مدیکال به واسطه دغدغه و شناخت مناسب از بازار می‌تواند در توسعه این مسیر نقشی جدی ایفا کند و لازم است بخش دولتی زمینه رشد آن را فراهم کنند.

نظرات بسته شده است.