لواسان کجا بریم؟

از هر چه بگذریم، از تفریح و گشت وگذار نمی‌توان گذشت. مناطق ییلاقی برای گردش و تفریح بهترین انتخاب ممکن هستند، حالا اگر این مناطق به شهر تهران نزدیک باشند، خوشبختی تکمیل می‌شود. لواسان یکی از شهرهای استان تهران و شهرستان شمیرانات است که برای اهالی پایتخت حکم برگ برنده‌ای برای فرار از شلوغی و آلودگی‌های تهران را دارد. این منطقه خوش آب‌وهوا مکانی مناسب برای سپری کردن اوقاتی خوش در دل طبیعت است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با جاهای دیدنی لواسان آشنا کنیم.

دشت هویج

قدم زدن در دشت هویج و تماشای زیبایی‌های آن یکی از جذابیت‌ها و دیدنی های لواسان است. احتمالا این سوال برای شما پیش آمده است که دشت هویج کجاست؟ دشت هویج یا دشت گرچال در نزدیکی روستای افجه قرار دارد و در گذشته مکانی برای کشت هویج بوده است و به همین دلیل با این نام خوانده می‌شود.

برای رسیدن به دشت هویج راهی روستای افجه شوید تا زیبایی‌های این دشت شما را مسحور کند. با رسیدن به روستا خودرو خود را پارک کرده و مابقی مسیر را پیاده طی کنید. مسیر رسیدن به دشت جاده‌ای ناهموار با شیب زیاد است، اما نگران نباشید، سرسبزی و زیبایی این دشت به خستگی راه می‌ارزد.

روستای افجه

روستای افجه با آب‌وهوای خنک در دل کوه‌های لواسان قرار دارد و مناظر زیبای آن گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این روستا طبیعت زیبایی از گونه‌های گیاهی و جانوری مختلف داشته و جاذبه‌های طبیعی زیادی را در دل خود جای داده است. آبشار پسچویک یا پسکوهک یکی از جاهای تفریحی لواسان بوده که در روستا افجه قرار دارد.

روستا افجه و جاهای دیدنی لواسان در بهار جذابیت دیگری دارند. اگر اهل کوهنوردی هستید، در سفر به این روستا وسایل کوهنوری خود را فراموش نکنید. با عبور از روستا افجه می‌توانید آماده فتح کوه‌های آتشکده، یخچال، ساکا و مهرچال شوید. لذت فتح این قله‌ها و تماشای مناظر اطراف آن، چیزی است که تنها در منطقه لواسان اتفاق می‌افتد.

روستای لالان

روستای لالان

هیچ چیز به اندازه یک منظره روستایی برای یک گردشگر واقعی جذاب و دوست‌داشتنی نخواهد بود، حال اگر این روستا کلکسیونی از جاذبه‌های طبیعی دشت، کوه، چشمه، آبشار و درخت را داشته باشد، بساط گردش و تفریح تکمیل می‌شود. زیباترین مناظر اطراف تهران با آب‌وهوایی فوق‌العاده را در روستای لالان یا لالون تجربه می‌کنید.

هوایی این روستا خنک و دوست‌داشتنی است، پس اگر قصد دارید در طبیعت کمپ بزنید و از تماشای دیدنی های لواسان در آنجا لذت ببرید، حتی اگر فصل تابستان بود، لباس گرم و وسایل مورد نیاز شب را فراموش نکنید. این روستا تا شهر تهران تنها 70 کیلومتر فاصله داشته و برای رسیدن به آن باید به سمت فشم و روستای زایگان برانید.

آبشار کلوگان

از زیباترین جاهای دیدنی لواسان در بهار می‌توان به آبشار کلوگان اشاره کرد. کلوگان روستایی در حوالی تهران است که آبشاری زیبا و رویایی را در خود جای داده است. این آبشار با ارتفاع 40 متر یکی از جاهای دیدنی لواسان بوده که با سفر با آنجا هوایی تازه را به ریه‌های خود هدیه می‌دهید. برای رسیدن به آبشار باید مسیر یک ساعت و نیمی را از روستای گلوکان پیاده‌روی کنید.

بهترین زمان سفر به آبشار و لذت بردن از دیدنی های لواسان در این منطقه، فصل بهار است که در اثر بارش‌ها بهاری، آب زیادی از آبشار جاری شده و مناظر بی‌بدیلی را ایجاد می‌کند. از جاذبه‌های طبیعی دیگر در نزدیکی آبشار کلوگان می‌توان به دشت و کوه‌های روستا اشاره کرد.

ابشار ایگل

ابشار ایگل

یکی دیگر از جاهای دیدنی لواسان در بهار آبشار ایگل است که در روستایی با همین نام قرار دارد. جالب است بدانید که این آبشار با شهر تهران تنها در حدود 25 کیلومتر فاصله داشته و دارای منظره‌ای زیبا به سمت قله توچال است. کوه‌های اطراف آبشار با تنوعی از گیاهان زیبا و گل‌های رنگارنگ در فصل بهار چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. برای رسیدن به این آبشار زیبا و رویایی و لذت بردن از جاهای تفریحی لواسان در این منطقه، از جاده لواسانات به سمت اوشان فشم راهی شوید.

در سفر به لواسان کجا اقامت کنیم؟

در این مطلب جاهای دیدنی لواسان و جاهای تفریحی لواسان را معرفی کردیم تا همین آخر هفته راهی این منطقه خوش آب و هوا شده و از تفریح در دل طبیعت لذت ببرید. پیش از سفر می‌توانید برای رزرو ویلا اقدام کنید تا بدون نگرانی راهی لواسان شوید. اما اگر به فکر قدم زدن در ساحل و جنگل هستید، رامسر انتخاب مناسب‌تری است؛ به خاطر داشته باشید که پیش از سفر برای رزرو اقامتگاه رامسر و یا ویلا اقدام کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.