«جهان آبی» گردشگری تندرستی به سبکی نوین

با توجه به گسترش و رونق گردشگری تندرستی در سراسر دهکده جهانی یک شرکت آمریکایی با ابتکار عملی تازه سبک نوینی از این زیرمجموعه گردشگری سلامت را ارایه داده که اتفاقا مورد توجه بسیاری از علاقمندان قرار گرفته است.

به گزارش مدتورپرس، خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، شرکت خدمات گردشگری «جهان آبی» که دفتر مرکزی آن در ایالات متحده آمریکاست با تجهیز و بازسازی یک کشتی کروز دریایی از ابتدای تابستان سال جاری میلادی اقدام به برقراری یک تور تناسب‌اندام، تندرستی و ورزشی برای گردشگران خواهد کرد.

این کروز دریایی که درواقع محل برگزاری تور گردشگری با دوره‌های متفاوتی است که «کروز سبک زندگی فعال» نام دارد. این تور با دوره‌های کوتاه‌مدت یک هفته‌ای، میان مدت یک ماهه و طولانی مدت دوماهه برای علاقمندان در بخش‌های مختلف تندرستی خدمات ارایه می‌دهد.

جان ریچاردز یکی از بنیانگذاران شرکت جهان آبی در این زمینه گفت: این کشتی کروز همانند سایر کشتی‌های تفریحی نیست که تاکنون گردشگران تجربه مسافرت با آن را داشتند و از آنجا که تعداد درخواست‌های سفر گردشگری تندرستی و سلامت در سراسر جهان روبه افزایش است به این فکر افتادیم تا این غول دریایی را با تقاضاهای جدید همسو کنیم.

ریچاردز در ادامه افزود: مبنای تجهیز و ارایه خدمات در کشتی‌های تفریحی فعلی سبک زندگی سالم نیست به این دلیل که تغذیه‌های نا متعادل و کم خوابی و … باعث بروز مشکلاتی برای جسم و روح گردشگران می‌شود درحالی که در این کشتی تمامی تجهیزات و خدمات درنظر گرفته شده برپایه سبک زندگی اصولی و درست طراحی شده است.

وی تاکید کرد: سالن‌های غذاخوری تنها به ارایه غذاهای ارگانیک با رژیم‌های مخصوص هر گروه از گردشگران و براساس برنامه‌های ارایه شده متخصصان تغذیه فعالیت می‌کنند و اغلب سالن‌ها به انواع ورزش‌ها مثل ایروبیک، استخر، سولاریوم، ماساژ، فیتنس، تنیس، بدمینتون، دو و میدانی و … اختصاص داده شده‌اند.

   مطالب مرتبط:

ریچاردز تصریح کرد: البته کلوپ‌های آموزشی در بسیاری از ورزش‌های سالنی و هوازی در طول سفر دایر هستند و گردشگران می‌توانند از آنها بهینه استفاده کنند به عنوان مثال موج‌سواری، قایقرانی، دوچرخه‌سواری، فوتبال، گلف (شبیه‌ساز) و TRX، هاکی روی یخ از جمله مهمترین‌ها هستند.

به گفته این سرمایه‌گذار شرکت گردشگری جهان آبی برخی کلاس‌های حضوری درباره سبک خوراک سالم، ورزش‌های روزانه و همچنین آموزش‌های یوگا و مدیتیشن نیز برای گردشگران تدارک دیده شده که می‌توان آنها را در دوره‌های میان مدت و بلند مدت به متقاضاین ارایه کرد.

وی درباره خوراکی‌های ارایه شده در رستوران‌های این جزیره شناور تصریح کرد: تمامی خوراکی‌های ارایه شده با سبک از مزرعه تا میزغذا و ارگانیک با قابلیت رهگیری از مبداء تهیه شده‌اند و همه آنها همانطور که قبلا اشاره شده طبق دستور متخصصان تغذیه ارایه می‌شوند تا تک تک گردشگران بتوانند با توجه به دلیل سفرشان از این رستوران‌ها استفاده کنند. این درحالی است که حتی آموزش تهیه غذاهای یاد شده نیز برای گردشگران قابل اجراست.

ریچاردز درباره تعداد مسافرانی که می‌توانند در این کشتی سوار شوند نیز گفت: با توجه به اینکه درباره سبک زندگی سالم و همچنین گردشگری تندرستی صحبت می‌کنیم بگونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تعداد متناسب با برنامه‌های سفر امکان استفاده از خدمات ما را داشته باشند بنابراین کشتی در هر سفر مجموعا امکان پذیرایی از ۳۵۰ مسافر بزرگ‌سال را دارد.

به گفته وی تابستان امسال برنامه حرکت این کشتی برای اولین بار بیشتر در بخش مدیترانه برنامه‌ریزی شده به صورتی که در ایتالیا، یونان، اسپانیا، فرانسه، پرتغال، کورسیا و کرواسی پهلوخواهد گرفت و قیمت استفاده از خدمات نیز بستگی به نوع پکیجی که مسافران انتخاب می‌کنند خواهد داشت.

این سرمایه‌گذار شرکت جهان آبی درپایان تاکید کرد: بطور کلی این شرکت گردشگری سلامت با شعار «خداحافظی با هتل‌های شناور» در این زمینه وارد شده و قرار است تجربه سفر‌های دریایی گذشته که اغلب برخلاف سبک زندگی سالم بودند را در ذهن گردشگران تغییر دهد این درحالی است که در آینده برای ایجاد یک کشتی بیمارستانی برای ارایه برخی خدمات پزشکی در بخش گردشگری پزشکی نیز برنامه‌هایی داریم.

مترجم: شیدا رمزی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.