سرزمین بوعلی سینا، قطب طب سنتی

یک کارشناس توریسم سلامت طب سنتی گفت: همدان، سرزمین بوعلی سینا است و می‌تواند قطب طب سنتی برای گردشگران سلامت باشد.

دکتر جواد رمضانی در گفت‌وگو با مدتورپرس، با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی و گیاهی همدان در حوزه سلامت بیان کرد: در همدان دست‌کم ۸۵۰ گونه گیاه دارویی رشد می‌کند. این استان تنوع آب‌وهوایی بالایی دارد و کوه الوند دارای چندین چشمه آب درمانی است. کوه الوند علاوه بر گردشگران درمانی، برای گردشگران ورزشی نیز جذاب است. همه این موارد می‌تواند همدان را به یک مرکز ایده‌آل برای طب سنتی تبدیل کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی هگمتان شفاء بوعلی این استان را دارای جاذبه‌های چندگانه برای گردشگران دانست و گفت: همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن، شگفتی‌های طبیعی و باستانی زیادی دارد که غار علی‌صدر و تپه هگمتانه تنها شماری از این شگفتی‌ها هستند. علاوه بر این، فاصله زمینی کوتاه با مرزهای عراق مزیت دیگری برای گردشگری سلامت در استان همدان است.

وی ظرفیت‌های درمانی استان همدان را برای جذب گردشگر سلامت مطلوب توصیف کرد و افزود: استان همدان دارای مراکز پزشکی مدرن و پیشرفته، بیمارستان‌های خوب و پزشکان مجرب است. خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی همدان نیز بر این موضوعات وقوف کامل دارد و با فعالان و مراکز گردشگری سلامت به خوبی همکاری می‌کند.

رمضانی این شهر را دارای جاذبه‌های چندجانبه دانست و با اشاره به ضرورت ارائه بسته سفری ترکیبی برای بیماران خارجی تاکید کرد: به اعتقاد من کسانی که مدیریت سفر یک بیمار را بر عهده دارند، باید برای او بسته گردشگری و سلامت تعریف کنند. گذشته از برنامه‌های گردشی، در بسته سلامت طب مدرن و مکمل را در برنامه درمانی بیمار بگنجانند. ورود گردشگر سلامت به همدان، سود چندجانبه برای این استان دارد. علاوه بر رونق بیشتر مراکز باستانی و طبیعی، استقبال خوبی از سوغات همدان مانند گردو، سیر، صنایع دستی و سفال خواهد شد.

     مطالب مرتبط:

رمضانی دستیابی به چشم‌اندازی مطلوب برای این شهر در سال ۹۸ را منوط به توجه به ویژگی‌های منحصر بفرد این منطقه دانست و اظهار کرد: آرزوی من برای سال ۹۸ ایجاد فرصت‌هایی برای بالفعل شدن قابلیت‌های استان همدان در حوزه‌های مختلف صنعت گردشگری است. به ویژه امیدوارم گردشگری سلامت با توجه به پتانسیل‌های منحصر بفرد این منطقه، رونق بگیرد.

1 نظر
  1. سینا گاندی می گوید

    ما هزارن مجموعه آب گرم در شهرهای مختلف داریم، ولی متاسفانه کیفیت این مجموعه ها انقدر پایین هست که برای گردشگران داخلی هم جذابیتی نداره، چه برسه به خارجی، شاید رسیدگی به این مجموعه ها و تبدیل کردن اون ها به اسپاهای بین المللی هزینه خیلی زیادی هم نداشته باشد ولی باز هم مغفول مانده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.