در روز اول رویداد گردشگری سلامت اروپا چه گذشت؟

گزارش ویژه تیم مدتورپرس از هفتمین دوره گردهمایی برندهای گردشگری و سلامت در اروپا

برای تیم مدتورپرس که در هفت سال گذشته در هوای گردشگری و تندرستی نوس کشیده همیشه حضور در رویدادهای بین‌المللی یک راهبرد بوده تا از این طریق بتواند هم مهم‌ترین و به‌روزترین تحولات این صنعت‌ها را دنبال و هم فرصت‌هایی که می‌توان از آن‌ها در فضای کسب‌وکارهای داخلی این حوزه‌ها بهره برد را شناسایی کند.
امسال هم با همین هدف و برنامه‌ریزی قبلی مدتورپرس نه‌تنها در رویداد گردشگری سلامت اروپا (European Medical Tourism) حضور پیدا کرد بلکه با رایزنی‌ها و برنامه‌ریزی‌های قبلی مسترکلاسی را با عنوان «متاورس و هوش مصنوعی در صنعت سلامت» طراحی کرده که در روز دوم برگزار خواهد شد.

رویداد گردشگری سلامت اروپا که سال گذشته در نزدیکی ونیز برگزار شده بود امسال در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شهر رم و در منطقه زیبای توسکانی در شهر کوچکی به نام کیانچانو ترمه برگزار شده است. منطقه‌ای که از نامش پیداست یکی از قطب‌های آب گرم ایتالیا و مقصد توریست‌هایی است که برای تندرستی و آب‌درمانی به ایتالیا سفر می‌کنند.

 


اگرچه فاصله تقریبا سه ساعته این شهر با رم یکی از سختی‌های رویداد امسال برای شرکت‌کنندگان و سخنرانان و غرفه‌داران بود اما تجربه دیدن شهری کوچک در جنگل‌های مرکزی ایتالیا که با آب گرم‌های خود به یک مقصد توریستی تبدیل شده برای بسیاری از کسب‌وکارهای این حوزه جالب‌توجه بود. شهری که در دل خود ده‌ها هتل‌ و تعداد بسیار زیادی اسپا و مرکز آب‌درمانی را جا داده و مصداق بارز ثروت‌زایی از گردشگری تندرستی است.
در مراسم افتتاحیه این رویداد هم مدیران ارشد وزارت بهداشت ایتالیا حضور داشتند و هم مدیران گردشگری این کشور. یکی از جالب‌توجه‌ترین سخنرانی‌های افتتاحیه را هم شهردار ونیز کرد. شهری که رویداد سال گذشته در نزدیکی آن برگزار شده بود. شهردار ونیز تاکید کرد با کشیده شدن خط آهن ونیز-فلورانس به شهر کیانچانوترمه می‌توان بخشی از گردشگران بی‌شمار ونیز را برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری تندرستی به مرکز ایتالیا کشاند. برنامه‌ای که نشان از تلاش‌های بیشتر ایتالیا برای کسب ثروت از گردشگری سلامت در آینده نزدیک دارد.

در کنار ارائه‌های تخصصی سخنرانان کلیدی رویداد که متمرکز بر معرفی ظرفیت‌ شرکت‌ها و برندهای یا کشورهای آنان بود توجه به نقش ابزارهای دیجیتال در توسعه گردشگری تندرستی و روندهای روبه رشد و آینده‌دار این حوزه از محورهای مهم رویداد هفتم گردشگری سلامت اروپاست.
در بخش نمایشگاهی روز اول هم اگرچه همزمانی آن با مسترکلاس‌ها و سخنرانی‌ها باعث خلوتی آن شده بود اما حضور برندهای کشورهایی چون ترکیه و عراق و منطقه کردستان این کشور حسابی جلب توجه می‌کرد. برندهای عراقی که وقتی با آن‌ها صحبت می‌کردید با تاسف ظرفیت‌های درمانی ایران را چندان نمی‌شناختند و با محدودیت‌هایی که اخیرا با کشور ترکیه ایجاد شده تلاششان این بود که بیماران عراقی را برای درمان به اروپا بفرستند.
روز اول رویداد گردشگری سلامت اروپا با مهمانی شام و اهدای جوایز به برندهای برتر این صنعت که اکثرا از کشورهای اروپایی و ترکیه و آمریکای جنوبی بودند به پایان رسید.
حامیان تیم رسانه‌ای مدتورپرس برای پوشش خبری این رویداد فلایتیو، طب‌مدتوریسم و کلینیک دندانپزشکی آمیتیس هستند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.