بهترین مولتی ویتامین برای رشد مو

بهترین مولتی ویتامین برای رشد مو

ریزش، شوره یا موخوره از علائم کمبود ویتامین‌های موردنیاز برای رشد مو هستند. کمبود ویتامین‌ها در درازمدت ریشه‌های مو را سست و رشد مو را ضعیف می‌کند. برای جلوگیری از خشکی پوست سر یا سست شدن ریشه‌ها باید از ویتامین‌های مناسب استفاده کنید. مسلما خرید ویتامین‌های مختلف برای رشد مو، ریزش مو یا مشکلات دیگر به‌صورت جداگانه هزینه‌های فراوانی می‌سازد؛ پس چرا با یک تیر چند نشان نزنیم؟ هرآنچه که مو برای رشد نیاز دارد، در ترکیبات بهترین مولتی ویتامین برای رشد مو گنجانده شده است. مولتی ویتامین‌های مو از ترکیب چندین ویتامین مخصوص مو ساخته شده‌اند که هرکدام وظیفه خاصی برای مو‌ها دارند. برای آشنایی با ویتامین‌های سازنده مو و بهترین مولتی ویتامین‌ برای رشد مو، کافی است تا انتها همراه مکمل شاپ بمانید.

ویتامین A؛ بهترین مکمل رشد مو

ویتامین آ به‌عنوان یکی از کلیدی‌ترین ویتامین‌های رشد مو، به تقویت ساختار موها و حفظ سلامت پوست سر کمک شایانی می‌کند. تنظیم چربی کف سر و افزایش لطافت مو، از اصلی‌ترین وظایف ویتامین A‌ هستند. ویتامین آ بدون استثنا در کلیه مولتی ویتامین‌های مخصوص رشد مو دیده می‌شوند، زیرا این ویتامین اولین لازمه رشد موی سالم است. ویتامین a نوعی ویتامین محلول در چربی است که بهترین زمان مصرف آن همراه با وعده ناهار است.

شما به میزان کافی با مصرف منابع طبیعی ویتامین A مانند هویج، کدو حلوایی، کلم، تخم‌مرغ و اسفناج، ویتامین آ دریافت می‌کنید. بهتر است برای دریافت نتیجه بهتر از رشد مو، در کنار رژیم غذایی حاوی ویتامین‌های مناسب رشد موی سر از مولتی ویتامین‌ برای رشد مو استفاده کنید. البته مولتی ویتامین از هر برندی پیشنهاد نمی‌شود و باید به سراغ برندهای معتبر بازار بروید. برندهای معتبر مولتی ویتامین ولوومن، و میناویت و ویتالی‌تون هستند که در فهرست بهترین مولتی ویتامین خارجی برای زنان قرار می‌گیرند.

ویتامین ب7؛ ویتامین چندکاره رشد مو

بیوتین که اصطلاحا با نام ویتامین ب 7 شناخته می‌شود، بین خانواده ویتامین‌های ب مهم‌ترین عامل برای تقویت رشد مو است. بیوتین فولیکول مو را تقویت می‌کند و روند اکسیژن‌رسانی به سلول‌های کف سر را بهبود می‌بخشد. همچنین ویتامین ب 7 با تولید کراتین، لطافت مو را افزایش داده و موهایی نرم مانند ابریشم می‌سازد.

منابع طبیعی ویتامین بیوتین تخم‌مرغ، سیب‌زمینی، شیر و بادام، هستند. اما درصد بیوتین‌ آن‌ها بسیار ناچیز است و تاثیر بالایی روی رشد مو ندارند. به‌همین خاطر باید حتما از مولتی ویتامین‌ خارجی مخصوص رشد مو و حاوی ویتامین ب 7 استفاده کنید. جذب ویتامین بیوتین در صبح‌ها به حداکثر می‌رسد، به‌ همین خاطر باید قرص ویتامین ب را صبح‌ها قبل یا بعد از صبحانه بخورید.

مولتی ویتامین‌ خارجی

ویتامین c؛ عامل بهبود کلاژن‌سازی مو و پوست

ساخت الاستین، کلاژن‌ و ترمیم سلول‌های مرده پوست، سه ویژگی اصلی ویتامین سی هستند. این ویتامین که در مرکباتی مانند پرتقال و نارنگی یافت می‌شود؛ در ترکیبات بهترین مولتی ویتامین برای رشد مو قرار دارد و ریشه مو را تقویت می‌کند.

در ترکیبات مولتی ویتامین‌های مخصوص مو، ویتامین سی وجود دارد تا از سفیدی زود هنگام موها جلوگیری شود. خاصیت کلاژن‌سازی ویتامین سی، سلول‌های مرده پوست سر را بازسازی و از خشک شدن پوست سر جلوگیری می‌کند. ویتامین سی به‌جز ترکیبات مولتی ویتامین‌های مخصوص رشد مو، در ترکیب بهترین قرص کلسیم برای بانوان نیز وجود دارد. قرص ویتامین سی به دو صورت جامد و جوشان در داروخانه‌ها فروخته می‌شود که بهترین زمان مصرف آن صبح‌ها 30 دقیقه قبل از صبحانه است.

بهترین قرص کلسیم برای بانوانبهترین ویتامین رشد مو چیست؟ ویتامین D

اگر از ریزش مو رنج می‌برید، ویتامین دی بدن شما از سطح معمولی پایین‌تر است. البته کمبود ویتامین دی در بزرگسالان عوارض بیشتری دارد و باعث ریزش مو به‌صورت سکه‌ای می‌شود. ریزش سکه‌ای مو یا آلوپسی به معنای ریزش یا قطع رشد مو در قسمتی از سر یا بدن است.

یکی از ساده‌ترین روش‌های جذب ویتامین دی، قرار گرفتن در برابر تابش نور خورشید است. همچنین ویتامین دی در مواد خوراکی کمی یافت می‌شود به‌همین خاطر باید از قرص یا ویتامین دی استفاده کنید. ویتامین دی محلول در چربی بوده و بهترین زمان مصرف آن همراه با وعده غذایی است. برای دریافت ویتامین دی به‌صورت مستقیم باید از بهترین مولتی ویتامین‌ها برای رشد مو استفاده کنید.

از ویتامین E غافل نشوید؛ بهترین مولتی ویتامین برای رشد مو

آخرین ویتامینی که موهای شما برای رشد و شادابی نیاز دارند، ویتامین e است. این ویتامین به‌عنوان یک ‌آنتی‌اکسیدان، از مو در برابر آسیب‌های ناشی از استرس و باکتری‌های هوای آلوده محافظت می‌کند. منابع طبیعی ویتامین e گندم، بادام، بادام زمینی، بذر گردو و روغن زیتون هستند.

البته امروزه افراد متعددی درگیر استرس هستند و آلودگی هوا در سطح بالایی قرار دارد. پس مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین E به تنهایی کافی نیست و توان جبران آسیب‌های وارده به مو را ندارد. به‌همین خاطر باید از مولتی ویتامین مو استفاده کنید. بهترین مولتی ویتامین‌های مخصوص رشد مو، حاوی ویتامین e هستند تا شادابی را به موهای شما اعطا کند. بهترین زمان مصرف ویتامین e بعد از صبحانه است و میل کردن این ویتامین در شب، بالاترین سطح جذب را دارد.

با مولتی ویتامین‌های مکمل شاپ، رشد موی رویایی را تجربه کنید

بهترین مولتی ویتامین مخصوص رشد مو، باید حتما حاوی 5 ویتامین A، ب7، C، D‌ و E باشد. البته مولتی ویتامین‌های فیک برای افزایش فروش خود، نام ویتامین‌های مختلفی را حک می‌کنند؛ درصورتی‌که این ویتامین‌ها اصلا در محتویات مولتی ویتامین موجود نیست؛ در نتیجه شما باید مکمل خود را از فروشگاهی خریداری کنید که محصولات برند معتبر را عرضه می‌کند.
حتی اگر یک نگاه به داروخانه آنلاین مکمل شاپ داشته باشید، برندهایی که به چشم شما می‌خورد از بهترین برندهای جهانی هستند. داروخانه آنلاین مکمل شاپ به‌صورت تخصصی در زمینه انواع مکمل‌های ورزشی و مولتی ویتامین‌های رشد مو فعالیت می‌کند. فعالیت اینترنتی داروخانه آنلاین مکمل شاپ به آدرس mokamelshop.com، کاملا قانونی بوده و همه داروها تاییدیه سازمان غذا و دارو را دارند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.