اعزام دانشجو به چین

امروزه اعزام دانشجو به چین با توجه به میزان هزینه‌ای که برای تحصیل و زندگی در این کشور باید پرداخت، اهمیت زیادی پیدا کرده است.

البته مقرون‌به‌صرفه‌بودن زندگی و تحصیل در چین تنها دلیل برای انتخاب این کشور آسیایی نیست. درواقع باید گفت چین دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی بسیار معتبری دارد که از نظر سطح علمی نیز رتبه‌های بالایی در سطح جهان کسب کرده‌اند.

لذا دانشجویان با انتخاب دانشگاه‌های چین می‌توانند از مزیت‌های زندگی مقرون‌به‌صرفه در این کشور و تحصیل در برترین دانشگاه‌های دنیا بهره‌مند شوند. در ادامه با شرایط تحصیل در چین آشنایی بیشتری پیدا می‌کنیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چرا اعزام دانشجو به چین اهمیت دارد؟

چین از نظر اقتصادی توانسته به یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان تبدیل شود. این موضوع قطعا ناشی از یک سیستم آموزشی عالی و هدفمند است.

افرادی که چین را به‌عنوان مقصدی برای تحصیل در نظر می‌گیرند حتی اگر آموزش‌های انگلیسی‌زبان را انتخاب کنند باز هم با چند سال زندگی در این کشور خواسته یا ناخواسته با زبان چینی آشنا خواهند شد.

یادگیری زبان یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی جهان در کنار بهره‌مندی از آموزش‌های عالی که در دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌شود، می‌تواند به رشد و موفقیت فرد در آینده کمک چشم‌گیری کند.

تحصیل در چین نسبت به بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اروپایی هزینه کمتری برای دانشجویان به‌همراه دارد و دیگر لازم نیست متقاضیان خیلی دغدغه مسائل مالی را داشته باشند.

همچنین باید گفت اعزام دانشجو به چین در بسیاری از رشته‌ها امکان‌پذیر است اما هر دانشگاه می‌تواند شرایط مختلفی را برای جذب متقاضی در نظر بگیرد.

اعزام دانشجو به چین در چه مقاطعی امکان‌پذیر است؟

چین نیز مانند دیگر کشورها در مقاطع تحصیلی مختلف مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اقدام به جذب دانشجو می‌کند. در ادامه با این موارد بیشتر آشنا می‌شویم.

تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های چین

برای دانشجویانی که پس از اتمام دوران متوسطه مایلند در کشورهای پیشرفته دنیا تحصیل کنند، چین می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. برای ارسال درخواست، جهت اخذ اقامت تحصیلی در دانشگاه‌های معتبر چین در مقطع کارشناسی باید در ماه‌های سپتامبر یا ژانویه اقدام کنید.

طول دوران تحصیل در این مقطع بین 3 تا 4 سال است که این زمان با توجه به تلاش شما یا رشته‌ای که در آن مشغول به تحصیل هستید متفاوت است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های چین

افراد زیادی پس از گذراندن دوره لیسانس تصمیم می‌گیرند دیگر مقاطع تحصیلی را در کشورهای مختلف بگذرانند. این دوره در چین معمولا بین 2 تا 3 سال طول می‌کشد. اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی در کارشناسی ارشد را دارید حتما باید حداقل نمره 6 آیلتس و 90 تافل را کسب کرده باشید. در غیر این‌صورت شرکت در آزمون HSK و کسب نمره 4 تا 6 ضروری است.

اعزام دانشجوی پزشکی به چینتحصیل در مقطع دکتری دانشگاه‌های چین

برای اعزام دانشجو در مقطع دکتری به چین لازم است متقاضی توصیه‌نامه، مدرک کارشناسی در رشته مربوط و مدرک زبان انگلیسی در سطح B2 داشته باشد.

در این دوره که می‌تواند بین 3 تا 4 سال طول بکشد دانشجو باید در سمینارها، امتحانات، پژوهش و نگارش پایان‌نامه شرکت کند.

اعزام دانشجو به چین در کدام رشته‌ها بیشتر است؟

به‌طور کلی دانشگاه‌های چین رشته‌های آموزشی بسیاری را ارائه می‌دهند تا همه دانشجویان بتوانند از تحصیل در این کشور بهره‌مند شوند. در بین این رشته‌ها می‌توان گفت موارد زیر طرفدار یا متقاضیان بیشتری دارند.

رشته پزشکی

تحصیل پزشکی در چین در بین افرادی که علاوه‌بر کیفیت آموزش به کم‌هزینه‌بودن آن نیز توجه می‌کنند راه‌کاری بسیار مناسب به‌حساب می‌آید.

از آنجایی که دانشگاه‌های متفاوتی در چین وجود دارد که متقاضیان رشته پزشکی را جذب می‌کنند و هر کدام قوانین خود را دارند، نمی‌توان شرایط دقیقی برای تحصیل در این رشته بیان کرد.

با مراجعه به https://himohajer.com/study-medical-china/  می‌توانید اطلاعات بیشتری در زمینه نحوه اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در چین کسب کنید.

رشته دندان‌پزشکی

دندان‌پزشکی از رشته‌های مهم و پردرآمد به‌حساب می‌آید و ازاین‌رو تحصیل دندانپزشکی در چین به‌دلیل هزینه‌های کمتری که برای دانشجو به‌دنبال دارد، اهمیت زیادی پیدا کرده است.

تحصیل در این رشته معمولا 7 سال طول می‌کشد و دانشجو برای ثبت‌نام و ارسال مدارک معمولا تا پایان ماه جولای فرصت دارد. در این آدرس https://himohajer.com/study-dentistry-china/ می‌توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اخذ پذیرش از دانشگاه‌های چینی چگونه است؟

برای اعزام دانشجو به چین ابتدا باید مدارک مورد نیاز دانشگاه را برای آنها ارسال کرد و منتظر تاییدیه آنها ماند. درصورتی‌که دانشگاه موافقت خود را با پذیرش تحصیلی اعلام کند؛ باید مدارک لازم را به‌همراه نامه اخذ پذیرش تحصیلی به سفارت چین ارسال کرد.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های چینی

  • ارائه مدرک دیپلم که به زبان چینی ترجمه شده باشد.
  • اظهارنامه بانکی
  • توصیه‌نامه‌ها
  • CV
  • گواهینامه آزمون HSK
  • تمکن مالی 3500 دلار در سال
  • مدارک مربوط به آزمون آیلتس یا تافل با نمره قبولی

جمع‌بندی

اعزام دانشجو به چین در بین کشورهای زیادی محبوبیت دارد. چراکه این کشور توانسته خود را به یکی از ابرقدرت‌های اقتصادی تبدیل کند و دلیل این موضوع قطعا وجود یک سیستم آموزشی پرقدرت است.

تحصیل در چین نسبت به کشورهای اروپایی هزینه‌های کمتری برای دانشجو به‌همراه دارد و از این نظر نیز مورد توجه دانشجویان سراسر دنیا قرار گرفته است.

از مهم‌ترین رشته‌هایی که در چین تدریس می‌شوند می‌توان به پزشکی، دندان‌پزشکی، معماری و اقتصاد اشاره کرد. شما می‌توانید با ارائه مدارک مورد نیاز، پذیرش تحصیلی را از دانشگاه‌های معتبر چین دریافت کنید.

لازم به‌ذکر است دانشگاه‌های مختلف شرایط متفاوتی برای پذیرش دانشجو در نظر گرفته‌اند و شما قبل از هر اقدامی باید به وب‌سایت دانشگاه مورد نظر خود جهت کسب اطلاعات لازم، مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.