ارزآوری هر گردشگر خارجی، معادل فروش ۳۰ بشکه نفت است

یک نماینده مجلس با اشاره به ارزآوری بالای صنعت گردشگری گفت: واقعیت این است که ارزآوری هر گردشگر خارجی که به ایران وارد می‌شود، معادل درآمد فروش ۳۰ بشکه نفت است.

حسین امیری خامکانی در گفتگو با مدتورپرس افزود: در کشور ما چندان به اهمیت ارزآوری صنعت گردشگری توجه نشده است و زیرساخت‌های گردشگری در کشور ما همچنان با استانداردهای جهانی، فاصله دارد. به همین دلیل انتظار می‌رود که مسئولان با افق دید کلان‌تری در مسیر توسعه این صنعت ارزآور گام بردارند و برنامه‌ریزی‌های عملیاتی و بلندمدت‌تری را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری، یک صنعت پاک و بدون آلایندگی است، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که صنعت گردشگری نتوانسته است همپای سایر صنایع کشور رشد کند و در این زمینه با یک عقب ماندگی جدی مواجه هستیم. در شرایطی که صنعت گردشگری، یک صنعت پاک و بسیار پربازده است، اما متولیان این صنعت نتوانسته‌اند از ظرفیت‌های فراوان این صنعت به طور کامل بهره ببرند.

امیری با اشاره به جایگاه گردشگری ایران در منطقه و جهان، تاکید کرد: در محافل تخصصی گردشگری نیز از ایران به عنوان یکی از مقاصد جذاب گردشگری نام برده می‌شود، اما نیاز است که با تبلیغات گسترده در مسیری حرکت کنیم که این جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و همچنین توانمندی ایران در سایر زیرشاخه‌های گردشگری به اطلاع جهانیان برسد.

   مطالب مرتبط:

وی همچنین باتاکید مجدد بر ارزآوری بالای صنعت گردشگری یادآور شد: در صورت افزایش زیرساخت‌های گردشگری، قطعا شاهد رشد اشتغال پایدار در کشور خواهیم بود و روند توسعه کشور هم شتاب خواهد گرفت. عمل به اقتصاد مقاومتی و مولد را می‌توانیم از صنعت گردشگری آغاز کنیم. در این مسیر، استفاده از شیوه‌های خلاقانه برای جذب گردشگر و توجه به زیرشاخه‌های مختلف صنعت گردشگری می‌تواند درآمدزایی این صنعت را چند برابر کند.

1 نظر
  1. N A 1985 می گوید

    ارز آوری بدون حتا خروج یک قطره نفت؛ بدون مشکل دور زدن تحریم ها و مشکلات وارد کردن پول فروش نفت به کشور.

    توریست با دست خودش ارز رو وارد کشور میکنه و دو دستی تقدیم میکنه و راضی هم هست؛ فقط کی میخواهیم این شعار ها رو عملی کنیم خدا عالمه.

    جالب اینجاست که همین خبرگزاری مد تور پرس بارها و بارها با نماینده های مختلف مجلس و بسیاری از دست اندرکاران حکومتی مصاحبه کرده و همه گفتن باید زیر ساخت های گردشکری درست بشه باید گردشگر بیاد باید این حوزه رو تقویت کنیم…….

    اما مخاطب این باید ها چه کسی است الله و اعلم… به نظرم باید فضای تئوری رو بزاریم کنار و بیاییم تو میدون و عمل کنیم.
    با تشکر از مد تور پرس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.