نباید برای جذب گردشگر منتظر تکمیل زیرساخت‌های گردشگری باشیم

یک نماینده مجلس با اشاره به نقش زیرساخت ها در گردشگری گفت: نباید برای جذب گردشگر منتظر تکمیل زیرساخت‌های گردشگری باشیم، بلکه باید تکمیل زیرساخت‌های گردشگری و همچنین تبلیغ گسترده و هدفمند برای جذب گردشگر خارجی را به طور همزمان انجام دهیم.

کارن خانلری در گفتگو با مدتورپرس افزود: اینکه فکر کنیم برای جذب گردشگر، حتما ابتدا باید زیرساخت‌های گردشگری را تکمیل کنیم، تصور غلطی است، زیرا می‌توان همزمان هم به توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز صنعت گردشگری پرداخت و هم تبلیغات موثری برای جذب گردشگر انجام داد. این رویه موفقی است که در دنیا هم انجام می‌شود و ما هم باید از این تجارب بهره ببریم تا از قافله ارزآوری از این صنعت سودآور، عقب نمانیم.

وی یادآور شد: تجربه کشورهای موفق در صنعت گردشگری و زیرشاخه‌های این صنعت نشان می‌دهد که آنها نیز برای ارزآوری از این صنعت سودآور، صرفا منتظر تکمیل زیرساخت‌ها در مناطق گردشگری نمانده‌اند، بلکه همزمان که تسهیلات و زیرساخت‌های بهتری در مناطق گردشگری فراهم می‌کنند، در عین حال تلاش هم می‌کنند که با تبلیغات گسترده بتوانند از ظرفیت‌های فعلی گردشگری در کشورشان، بهترین بهره‌برداری را داشته باشند.

خانلری با اشاره به اینکه باید به گردشگری سلامت، بیشتر بها داده شود، تاکید کرد: تمرکز برای توسعه گردشگری سلامت می تواند ارزآوری بالایی برای کشور داشته باشد که باید برای توسعه این صنعت، برنامه ریزی کارشناسی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط تحریم‌ها و مشکلاتی که پیش آورده است، باید با عزم بیشتری برای تحقق اهداف سند چشم انداز توسعه در صنعت گردشگری تلاش کنیم، زیرا دسترسی به اهداف این سند در حوزه گردشگری با توجه به تحریم‌ها، فرآیند ساده ای نیست. به طور مثال، جذب ۲۰ میلیون گردشگر خارجی که باید تا سال ۱۴۰۴ محقق شود، با توجه به وضعیت تحریم‌ها، امر راحتی نیست و تحقق این هدف، صرفا با برنامه‌ریزی دقیق و علمی و همچنین همکاری بین بخشی سازمان‌های مختلف، میسر خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.