برگزاری اجلاس جهانی گردشگری در همدان

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری اجلاس جهانی گردشگری در همدان از ۲۱ تا ۲۵ آبان امسال گفت: برگزاری اجلاس جهانی گردشگری در همدان باید فرصتی برای ارتقای مراودات بین المللی باشد.

به گزارش خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، محمدعلی پورمختار در بازدید از دبیرخانه اجلاس جهانی گردشگری در همدان گفت: برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی بخش مهمی از این اجلاس است.

پورمختار در زمینه جذب توریست گفت: باید از نهادهای دولتی و خصوصی کمک بخواهیم تا همه ظرفیت‌های استان را به میهمانان اجلاس معرفی کنیم و در سطح بین المللی همدان را بشناسانیم و معرفی کنیم.

این نماینده مجلس گفت: در برگزاری این اجلاس باید به دنبال هدف‌های بزرگ باشیم تا به توسعه گردشگری کشور و به ویژه استان همدان کمک شود.

وی تاکید کرد: باید تفاهم‌نامه‌هایی بین مجموعه‌هایی که به شهر همدان سفر می‌کنند امضا شود تا به پایداری گردشگری بعد از اجلاس کمک شود.

همدان از ۲۱ تا ۲۵ آبان امسال، میزبان اجلاس جهانی اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری UNWTO خواهد بود.

در این اجلاس جهانی، ایران میزبان اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری UNWTO خواهد بود و این نخستین بار است که اجلاس جهانی گردشگری در ایران برگزار می‌شود.

هم اکنون ۱۵۷ کشور، منطقه و بیش از ۵۵۷ عضو وابسته که ۱۶ عضو آن ایرانی هستند در سازمان جهانی گردشگری حضور دارند.

نشست خبری چهلمین جلسه اعضای وابسته سازمان جهانی جهانگردی (unwto) در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز برگزار شد.

نظرات بسته شده است.