حضور پررنگ ایران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری لندن

سی و نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری «بازار سفرهای جهانی» موسوم به نمایشگاه بین المللی گردشگری لندن ، با حضور فعالان این حوزه از جمله شماری از شرکت‌های گردشگری ایران و نیز مقامات دولتی و علاقه مندان به صنعت توریسم، در محل نمایشگاه‌های دائمی لندن موسوم به «اکسل» گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، در این نمایشگاه بیش از پنج هزار شرکت فعال در حوزه گردشگری از ۱۸۲ کشور جهان از حوزه‌های خاورمیانه، آسیا، آمریکا، آمریکای لاتین، اروپا، آفریقا و نیز دهکده جهانی حضور دارند.

این نمایشگاه که بخشی از ‘نمایشگاه جهانی مسافرتی رید’ به شمار می آید، فرصتی است تا فعالان صنعت توریسم ضمن معرفی آخرین فعالیت‌ها و برنامه هایشان، از آخرین تحولات این صنعت باخبر شوند.

براساس گزارش مسئولان این نمایشگاه تخصصی، انتظار می‌رود که بیش از ۵۰ هزار تن از دست اندرکاران صنعت گردشگری، وزیران حوزه گردشگری و رسانه‌های بین المللی از این نمایشگاه که تا حدود زیادی متاثر از تحولات جهانی از جمله مسایل مرتبط با تروریسم و آوارگان است، دیدن کنند.

سال گذشته بیش از ۳ میلیارد پوند قراردادهای گردشگری در این نمایشگاه به امضا رسید و امسال پیش بینی می شود که سقف آن از ۳٫۵ میلیارد پوند تجاوز کند.

وظیفه معرفی جاذبه‌های گردشگری کشورمان در این دوره را موسسه مسافرتی و گردشگری «ایران دوستان»، «ایران راستین»، «آذر گشت اسمان»، «درنا گشت» ،«پاسارگاد»، «کوله بار سفر»، «تور شقایق آبی آریا»، «پردیسان تور»، «ارگ جدید»، «سبط تور»، «ارتباط گستر»، آژانس مسافرتی «ققنوس»، آژانس مسافرتی «سیروس صحرا» و شرکت جهانگردی «آیتو» برعهده دارند.

به گفته کارشناسان حوزه گردشگری، اهمیت این نمایشگاه از آن جهت است که روند فزاینده بحران‌ها در منطقه خاورمیانه و حوزه بالکان از جمله حملات گروه‌های تروریستی، سبب شده است تا گردشگران خصوصا گردشگران اروپایی ملاحظات بیشتری را در برنامه های مسافرتی‌شان اعمال کنند.

همچنین، گزارش سال گذشته این نمایشگاه نشان داد که در اثر احکام ضد مهاجرتی آمریکا، اکثر فعالان گردشگری از تجارت با این کشور دست کشیده‌اند.

در این گزارش آمده است که بر اساس نظرسنجی صورت گرفته ۴۰ درصد فعالان بین‌المللی صنعت توریسم، تمایل خود را برای توسعه روابط گردشگری با آمریکا به دلیل ریاست جمهوری ترامپ ازدست‌ داده و تنها ۱۵ درصد همچنان به توسعه روابط گردشگری با آمریکا تمایل دارند.

این گزارش می‌افزاید ۱۶ درصد شرکت‌کنندگان عنوان کردند که پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیامدهای منفی بر کارشان داشته و ۱۶ درصد دیگر نیز به‌ناچار مجبور به تغییر راهبرد خود شده‌اند.

گزارش یادشده همچنین نشان می‌دهد که بیش از یک‌چهارم گردشگران انگلیسی با توجه به ریاست جمهوری ترامپ تمایل خود را برای سفر به آمریکا از دست ‌داده‌اند.

پاول نلسون، مدیر روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی «بازار سفرهای جهانی» لندن پیشتر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ما در گزارش سالانه خود اشاره کردیم که شرکت‌های گردشگری تا زمانی که ترامپ در قدرت است، تمایلی به تجارت با آمریکا ندارند. گردشگران انگلیسی نیز همین مساله را مورد توجه قرار داده و گفته ‌اند تا زمانی که ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا است به این کشور سفر نمی‌کنند. به ‌طور کلی احکام ضد مهاجرتی ترامپ دید بدی را نسبت به آمریکا ایجاد کرده است.

او درباره صنعت گردشگری ایران گفته بود: زمانی که اولین فرد به ایران سفر کند، دوباره می‌خواهد به این کشور مسافرت کند و این بهترین راه برای گسترش صنعت گردشگری در ایران است و به‌صورت طبیعی رشد می‌کند.

نمایشگاه بین المللی گردشگری لندن به مدت سه روز دایر است که روز اول به حضور متخصصان و دو روز پایانی نیز به بازدید عموم مردم اختصاص دارد.

در حاشیه این نمایشگاه، فضاهایی برای رویدادهای فرهنگی، میزگردهای تخصصی و نیز عقد قراردادهایی در حوزه گردشگری دیده شده است.

نظرات بسته شده است.