یک‌تیر و دونشان رقابت بیمارستان‌ های خصوصی تایلند

نشریه Nikkei Asia Review هفته گذشته طی گزارشی خبر از گسترش رقابت بیمارستان‌ های خصوصی تایلند در جذب بیماران خارجی داد.

در این گزارش آمده، با سختگیری‌های دولت نسبت به رعایت‌ استانداردهای ارائه خدمات و همچنین حذف برخی یارانه‌های این مراکز، بیمارستان‌ های خصوصی به دنبال جذب حداکثری بیماران خارجی برای جبران هزینه‌های خود هستند.

این نشریه با اشاره به اطلاعات آمار منتشر شده از سوی اداره گردشگری تایلندTAT نوشته است، سال ۲۰۱۸ میلادی ۳میلیون و ۵۰۰هزار گردشگر خارجی به بیمارستان‌ های خصوصی تایلند مراجعه کرده‌اند که درآمد حاصل از آن‌ها رقمی معادل ۴میلیارد و ۵۸۰میلیون دلار بوده است.

اخبار اکوسیستم گردشگری سلامت را در تلگرام مدتورپرس دنبال کنید

نکته قابل توجه اینجاست که اصولا برآوردها حکایت از این دارد که بیمارستان‌های خصوصی تایلند نزدیک به ۳۰ درصد درآمد خود را مدیون گردشگری پزشکی و مراجعه گردشگران خارجی به بخش‌های مختلف این مراکز هستند.

کریج کامسون، کارشناس اقتصاد گردشگری در این زمینه می‌گوید: «سیاست سختگیرانه دولت به بیمارستان‌ های خصوصی تایلند به این دلیل است که مسئولان تصمیم دارند با استفاده از رقابت سالم میان این مراکز حجم بالاتری از درآمدهای صنعت گردشگری پزشکی را در اقتصاد کشور تجربه کنند.»

کامسون در این زمینه معتقد است، وقتی بیمارستان‌های خصوصی برای جذب حداکثری بیمار در تلاش هستند و رقابت می‌کنند و حتی قیمت‌ها را تا حد ممکن کاهش می‌دهند، کیفت ارائه خدمات را افزایش خواهند داد که این روند نه تنها برای اقتصاد خود مراکز بلکه برای اقتصاد گردشگری پزشکی تایلند نیز مفید است.

به گفته این کارشناس اقتصادی البته سیاست‌های سخت‌گیرانه دولت به بیمارستان‌های خصوصی تنها منوط به ایجاد رقابت سالم میان آن‌ها نیست بلکه اصولا مسئولان به دنبال این روند هستند که با استفاده از چنین سیاستی نام تایلند را در صدر فهرست مقاصد گردشگری پزشکی منطقه قرار دهند، چون رقابت بیمارستان‌های خصوصی نتیجه‌ای جز انتشار نام تایلند به عنوان بهترین مرکز ارائه خدمات گردشگری پزشکی خواهد بود.

مطالب مرتبط:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.