تسهیلات ویژه‌ رویداد اکو برای استارتاپ‌های گردشگری سلامت

گفت‌وگو با دیاکو عباسی مدیر اجرایی نمایشگاه کنفرانس اکو

دومین نمایشگاه کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اکو در تاریخ ۲۸ تا ۳۰ خرداد در شهر اردبیل برگزار خواهد شد. در این رویداد مهمانان و شرکت‌کنندگان بسیاری از کشورهای مختلف عضو اکو مانند ترکیه، ازبکستان، آذربایجان و همچنین کشورهای دیگر مانند عراق و… شرکت می‌کنند به همین سبب این رویداد فرصت بسیار خوبی برای شبکه‌سازی و هم‌افزایی بین فعالان و ذی‌نفعان این صنعت است. با دکتر دیاکو عباسی مدیر اجرایی انجمن خدمات بین‌المللی گردشگری سلامت ایران و مسئول کمیته مقالات، محتوای انگلیسی و محورهای علمی نمایشگاه کنفرانس اکو درباره جزئیات برگزاری این رویداد گفت‌وگو کرده‌ایم.

تاکنون چند مهمان خارجی برای حضور در این نمایشگاه و کنفرانس دعوت شده‌اند و از کدام کشورها هستند؟

استقبال بسیار خوبی از این نمایشگاه کنفرانس اکو شده است. تا به امروز ۸۰ نفر از مهمانان خارجی که از آنها دعوت به‌عمل آمده است برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند. مهمانان ما از کشورهای ترکیه، عراق، ازبکستان، آذربایجان، افغانستان، یونان، کرواسی و… هستند.

مهمانان خارجی در چه سطحی از نظر کارشناسی هستند؟

به‌طورکلی سطح برگزاری این رویداد بسیار بالا است. ما سعی کرده‌ایم تا از وزیران و معاون‌ها، انجمن‌ها و شرکت‌های فعال و معتبر این صنعت در اکو، برای حضور در این نمایشگاه و کنفرانس دعوت کنیم. خوشبختانه بسیاری از آنها برای حضور پاسخ مثبت داده‌اند.
مهمان‌های خارجی این رویداد را از نظر سلسله مراتب در دو دسته تقسیم می‌کنیم. دسته اول صاحبان پلتفرم‌ها، شرکت‌ها، انجمن‌های گردشگری سلامت و… مانند امره‌علی کادان رئیس انجمن بین‌المللی سلامت و گردشگری استانبول، ماریا جورجیا مدیر منطقه‌ای ژورنال بین‌المللی سفر پزشکی، مدیر شرکت بیمه شفا از کشور آذربایجان، دبیرکل اکو و… هستند که در کارگاه‌ها و نشست‌ها حضور دارند و یا به‌عنوان سخنران شرکت می‌کنند.
دسته دوم مهمانان خارجی از مقامات مسئول مانند وزرای بهداشت و گردشگری و روسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای اکو هستند که تاکنون تعدادی از آنها دعوت ما را قبول کرده‌اند و در نمایشگاه کنفرانس اکو شرکت خواهند کرد.
البته ناگفته نماند پس آنکه این رویداد در پلتفرم بین‌المللی گردشگری پزشکی (IMTJ) ثبت شد، کشورهایی مانند نیجریه و سریلانکا که عضو اکو نیستند، برای حضور در نمایشگاه کنفرانس اکو با ما وارد گفت‌وگو شده‌اند و قرار است نمایندگانی از این کشورها هم در این رویداد شرکت کنند.
در قسمت نشست‌های تخصصی در رویداد اکو سخنران‌هایی از کشورهای ترکیه، یونان و عراق داریم که به‌صورت رسمی از سوی این کشورها معرفی شده‌اند. همچنین وزارت بهداشت ترکیه و IMTJ انگلیس برای این گردهمایی اعلام آمادگی کردند.

استقبال از نمایشگاه کنفرانس اکو در داخل کشور چگونه است؟

در سطح داخلی هم استقبال بسیار خوبی داشتیم. تعداد بسیاری از بیمارستان‌های خصوصی درجه یک کشور برای شرکت در این رویداد، در نمایشگاه غرفه گرفته‌اند. بیشتر دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور دعوت ما را پذیرفته‌اند و برای حضور در این نمایشگاه کنفرانس اکو اعلام آمادگی کرده‌اند. شرکت‌های فعال و استارتاپ‌های این صنعت هم از این فرصت استفاده کرده‌اند و غرفه‌هایی را در نمایشگاه برای معرفی خدمات و تبلیغات خود گرفته‌اند. خوشبختانه تمام کارها بر روی برنامه پیش رفته است و تقریبا ظرفیت نمایشگاه هم در قسمت داخلی هم خارجی پر شده است.

به حضور استارتاپ‌ها اشاره کرده‌اید، آیا برای حضور آنها در این رویداد شرایط خاصی درنظر گرفته‌اید؟

در این رویداد بخش ویژه‌ای برای گردهمایی استارتاپ‌های گردشگری سلامت درنظر گرفته‌ایم. در این بخش از استارتاپ‌های مختلفی دعوت شده است که به‌طور اختصاصی در یک نشست تخصصی حضور پیدا کنند. همچنین یک کارگاه آموزشی برای استارتاپ‌ها درنظر گرفته شده است که در آن اساتید باتجربه و معتبر داخلی و خارجی به‌عنوان مدرس و سخنران حضور دارند.
به استارتاپ‌های فعال این صنعت که مورد تائید قرار گرفته‌اند یعنی سازوکار مشخصی دارند و تاکنون با برنامه به صورت ویژه در گردشگری سلامت به سمت جلو حرکت کرده‌اند، ۲۰ درصد تخفیف برای شرکت در کنفرانس‌ها و نشست‌ها تعلق خواهد گرفت و همچنین در مدت زمان برگزاری این رویداد اقامتگاه رایگان خواهند داشت.

بخش علمی این رویداد چگونه است؟

کمیته علمی این رویداد بسیار فعال هست. دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه علوم پزشکی ایران به‌طور کامل از این رویداد حمایت کرده‌اند. تاکنون مقالات بسیاری را با موضوع‌هایی بر اساس محورهای تخصصی که طبق برنامه نشست‌های تخصصی هستند، دریافت کرده‌ایم. مقاله‌های منتخب که مورد تائید کمیته علمی و تیم داوری است در ژورنال علمی پژوهشی مدیریت سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران به چاپ خواهد رسید. داورهایی که این مقاله‌ها را ارزیابی می‌کنند از اساتید برجسته دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه علوم پزشکی ایران هستند. تمام سعی ما بر این بوده است که مقالات ترکیبی از گردشگری و پزشکی باشند.

هر آنچه که می‌خواهید از رویداد اکو بدانید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.