جراحان زیبایی، پیش‌قراول مدیکال توریسم ایران هستند

گفت‌وگو با دکتر پیمان برومند، متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی‌های زیبایی در آمار جذب متقاضیان خارجی به کشور بی‌رقیب هستند و این تقاضا افراد را از اقصی نقاط دنیا و به‌ویژه کشورهای همسایه به ایران می‌آورد. تا جایی که جراحان سرشناس زیبایی با توجه به تعداد متقاضیان ایرانی و خارجی، باید با یک برنامه‌ریزی دقیق بتوانند پاسخگوی حجم مراجعات خود باشند. با دکتر پیمان برومند، متخصص گوش و حلق و بینی، فلوشیپ راینولوژی و جراح زیبایی گفت‌وگویی کوتاه کرده‌ایم. او توسعه کار ابزارها و پلتفرم‌های تسهیل‌گر را نیازمند یک هماهنگی دقیق با پزشک و بیمارستان می‌داند.

شما به عنوان یکی از جراحان زیبایی که بیماران ایرانی و خارجی پرشماری دارید، چقدر از ابزارهای تسهیل‌کننده ارتباط با بیمار استفاده می‌کنید و میزان همکاری شما با شرکت‌های تسهیل‌گر چقدر است؟
همکاری جراحان زیبایی با شرکت‌های تسهیل‌گر گردشگری سلامت چندان زیاد نیست. چون مراجعه بیماران ایرانی و آن دسته از بیماران خارجی که بدون همکاری با شرکت‌ها به ایران سفر می‌کنند به اندازه‌ای زیاد است که زمان برای پذیرفتن بیماران این شرکت‌ها باقی نمی‌ماند. از طرفی همکاری با این شرکت‌ها اگر حساب‌شده و دقیق نباشد، سبب ناهماهنگی در کار و برنامه‌ریزی پزشکان می‌شود. مثلا شرکت به پزشک می‌گوید بیمار امروز وارد کشور شده است و می‌خواهد فردا حتما جراحی شود. درحالی که ما از مدتی قبل برنامه عمل بیماران دیگر را گذاشته‌ایم و به سایر بیماران در مطب وقت دادیم. این موضوع سبب ناهماهنگی می‌شود. از طرفی ویزای بیمار کوتاه مدت است و می‌خواهد زود برگردد. شاید هر جراح زیبایی با یک شرکت بتواند کار کند. اگر با چند شرکت کار کند، هماهنگی غیرممکن است. در این میان برنامه‌ها و پلتفرم‌ها باید این قابلیت را داشته باشند که ناهماهنگی در این امور را برطرف کنند.

    مطالب مرتبط:

این هماهنگی در چه نهادهایی باید تقویت شود؟ به تعبیری، یک پلتفرم برای ایجاد هماهنگی به چه نهادها و مشکلاتی باید توجه کند؟
برای گردشگری سلامت باید فاکتورهای مختلف در کنار هم باشند. از هنگامی که بیمار از کشور خود به قصد درمان عزیمت می‌کند، نیاز به هتل خوب برای اقامت، بیمارستان خوب برای درمان و خدمات حمل‌ونقل است. این حداقل نیازهای او است. بنابراین نیاز به سرویس‌دهی چندگانه دارند و مجموعه عوامل در کنار هم باید این خدمات را ارائه کنند. البته امکان همه این خدمات در کشور ما وجود دارد که تنها باید با هم هماهنگ عمل کنند. افراد زیادی از کشورهای همسایه مایل هستند برای انواع درمان و امور زیبایی به ایران سفر کنند. ولی برای دریافت ویزا معطلی زیادی دارند. یک بیمار برای سفر درمانی به هند ظرف یک روز ویزا می‌گیرد ولی برای سفر به ایران یک تا دو هفته برای ویزا صبر می‌کند. این موضوع در انتخاب مقصد درمانی تاثیر زیادی دارد. کمی هم درباره خود ایران باید آگاهی و شناخت درست ارائه کرد. اغلب بیماران تصور می‌کنند که ایران یک کشور بسیار عقب‌افتاده است و سفر کردن به ایران آنان را نگران می‌کند.

ایران یکی از کشورهای سرآمد در جراحی‌های زیبایی است. شما نقطه قوت و البته کم و کاستی‌های کشورمان را در چه چیزی می‌دانید؟
دانش و تجربه پزشکی در ایران در حد بسیار بالایی است. ما از برخی کشورهای اروپایی بالاتر هستیم و با امریکا و کشورهای توسعه‌یافته اروپایی برابریم. بهترین و سخت‌ترین جراحی‌ها با بهترین کیفیت در ایران انجام می‌شود. بنابراین در زمینه دانش و تجربه پزشکی در انواع جراحی‌ها و سایر کارهای درمانی، کمبودی نداریم. فاصله ما با پزشکی دنیا در زمینه دانش پزشکی نیست. بلکه در دسترسی به برخی از تجهیزات پزشکی است.

افزایش ۵ درصدی جراحی‌های زیبایی در دهکده جهانی
1 نظر
  1. علی دولت شاهی می گوید

    ایران را به عنوان پایتخت جراحی بینی در دنیا میشناسند و اگر پزشکان گوش و حلق و بینی بتوانند در خور این صفتی که ایران نسبت داده شده جراحی با نتایج خوب انجام بدهند، نام ایران به عنوان بهترین کشور برای جراحی بینی و جراحی های زیبایی صورت در دنیا تثبیت می شود.
    بیمار باید به جز این که عمل بینی خوبی را در ایران داشته و نتایج خوبی بدست می آورد، باید خدمات خوب دیگر در حوزه گردشگری پزشکی مثل هتل خوب رفت و آمد استاندارد، همراه و مترجم خوب و … هم داشته باشد تا در نهایت یک تجربه خوب سفر به ایران برای بیمار باقی بماند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.