هوشی‌مینه مقصد گردشگری پزشکی ویتنام

ویتنام برای توسعه گردشگری پزشکی خود برنامه‌های جدیدی را در سال جاری و سال نو میلادی اجرا می‌کند

شاید در اذهان عمومی نام ویتنام با جنگ و خون‌ریزی یا ویرانی و درگیری‌های وحشیانه ثبت شده باشد اما اکنون صنعت گردشگری این کشور بسیار توسعه یافته و مقامات این کشور به دنبال افزایش سهم خود در گردشگری پزشکی نیز رفته‌اند.

براساس برنامه‌های تدوین شده از سوی مقامات بهداشت و درمان ویتنام، شهر هوشی‌مینه که به‌عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری عمومی این کشور شناخته شده قرار است اصلی‌ترین مقصد گردشگری پزشکی ویتنام شناخته شود. دلیل اصلی انتخاب این شهر برای مقصد اصلی گردشگری پزشکی ویتنام این است که اغلب کلینیک‌ها و بیمارستان‌های تخصصی که خدمات متنوعی به گردشگران ارائه می‌دهند در این شهر استقرار دارند و دسترسی گردشگران به این شهر بسیار ساده است.

اداره گردشگری ویتنام اعلام کرده که در سال ۲۰۱۸ میلادی ۳۰۰ گردشگر خارجی برای دریافت خدمات پزشکی وارد ویتنام شده‌اند که همگی آن‌ها با رضایت کامل به مبداء مسافرت خود بازگشته‌اند. در این میان ۵۷هزار نفر برای دریافت خدمات جراحی عمومی و تخصصی در بیمارستان‌های هوشی‌مینه پذیرش شده‌اند و نزدیک به ۳۰ درصد یعنی ۹۰هزار نفر برای خدمات سرپایی گردشگری سلامت مثل لیپوساکشن، سلیکون، کاشت مو و… بوده‌اند.

با اینستاگرام مدتورپرس همراه باشید.

در گزارش‌های ابتدایی از اداره گردشگری ویتنام مبنی براین است که ۵۰ درصد از گردشگران پزشکی ورودی به این کشور در سال ۲۰۱۸ شهر هوشی‌مینه را برای دریافت خدمات مورد نیاز انتخاب کرده‌اند و درصورت ادامه این برنامه گسترده در آینده نزدیک هوشی‌مینه به‌عنوان مقصد اصل گردشگران پزشکی ویتنام شناخته می‌شود.

نکته جالب این است که مقامات محلی ویتنام برای رسیدن به اهداف تعیین شده خود در معرفی هوشی‌مینه به‌عنوان مقصد اصلی گردشگری پزشکی، سال گذشته اقدام به طراحی اپلیکیشن موبایل کرده‌اند که در آن تمام مراکز تخصصی ارائه‌دهنده خدمات درمانی مشخص شده است و تمامی گردشگران خارجی به مجرد اینکه شروع به جست‌وجوی مراکز درمانی می‌کنند با این پیام روبرو می‌شوند که اگر به دنبال بهترین مرکز مورد تایید دولت هستید اپلیکیشن زیر را دانلود و نصب کنید.

به‌این ترتیب ناخودآگاه تمام اطلاعات و چگونگی ارائه خدمات پزشکی مورد نیاز آن‌ها در این نرم افزار نمایان می‌شود و در نهایت متقاضیان ناخودآگاه سر از یکی از مراکز درمانی شهر هوشی‌مینه درخواهند آورد. مسئولان دولتی تصمیم دارند با اجرای این سیاست طی سال ۲۰۱۹ روند روبه رشد ورود گردشگران پزشکی ویتنام تا سال ۲۰۲۰ میلادی افزایشی معادل ۳۰ درصد خواهد داشت و به مرز ۴۰۰هزار نفر می‌رسد و تا پایان سال ۲۰۲۵ این رقم نزدیک به یک میلیون نفر خواهد بود.

البته مقامات برای تکمیل پروژه یاد شده برنامه‌ای برای جلب نظر سرمایه‌گذاران خارجی را نیز ارائه کرده‌اند که براساس آن خارجی‌ها نیز می‌توانند در این شهر اقدام به راه‌اندازی مراکز درمانی و خدمات پزشکی کنند و برای دوره‌های مشخصی از مشوق‌های مالیاتی و وام‌های بدون بهره نیز استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.