تیوانا، مقصد لوکس و ارزان گردشگری پزشکی قاره آمریکا

نگاهی به تجربه توسعه گردشگری سلامت در یک شهر کوچک مکزیک

شهری که در تاریکی شب در حال درخشیدن است و وقتی وارد آن می‌شوید با دنیایی از نور و رنگ و موسیقی روبه‌رو خواهید شد. این شهر جایی نیست جز تیوانا. شهری در مکزیک که می‌خواهد بازیگری بزرگ در مدیکال توریسم دنیا شود.

بسیاری از بازیگران معروف دنیا، تیوانا را یک شهر بهشتی ورای هرگونه منع و قوانین می‌دانند. اما یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این شهر که آن را به یک مقصد مناسب تبدیل کرده، توریسم درمانی آن است. این شهر با در اختیار داشتن بیمارستان‌های مجهز و متخصصان مجرب در حوزه‌های مختلف، با ایجاد روندی باکیفیت و بسیار کم‌هزینه‌تر از پروسه‌های مشابه پزشکی در کشورهای هم‌جوار خود نظیر آمریکا، به یکی از مقاصد محبوب در قاره آمریکا تبدیل شده است.

در تیوانا انواع جراحی‌های زیبایی، دندان، پیوند سلول‌های بنیادین، انواع مختلف جراحی‌های مربوط به سرطان با دستگاه‌های نسبتا پیشرفته و با کیفیت خوب به متقاضیان ارائه می‌شود.

در حال حاضر صنعت توریسم گردشگری به یکی از پررونق‌ترین و پراهمیت‌ترین صنایع در این منطقه تبدیل شده است. جهت تبدیل کردن این مقصد به یکی از بهترین گزینه‌ها برای مردم این قاره بالاخص آمریکایی‌ها، شهرداری‌ها در این منطقه تسهیلات و وام‌هایی برای توسعه‌دهندگان این صنعت در نظر گرفته‌اند.

توسعه‌دهندگان این صنعت با برخورداری از حمایت‌های قانونی و مالی، سعی در ایجاد یک مقصد عالی در سطح جهانی در زمینه گردشگری پزشکی دارند که با ساخت بیمارستان‌های مجهز در قالب برج‌های زیبا همراه بوده است. توسعه‌دهندگان با ایجاد یک زمان‌بندی دقیق قصد دارند با تکمیل پروژه‌های خود تا پایان سال ۲۰۱۹، تیوانا را به‌عنوان مقصدی عالی در حوزه گردشگری سلامت معرفی کنند.

شعار توسعه‌دهندگان در این منطقه این است؛ «اگر حتی ترامپ قصد برپایی دیوار مرزی داشته باشد، تیوانا ورای همه دیوارهای مرزی، قابل مشاهده خواهد بود.»

همچنین مدیر اجرایی پروژه نوسازی توریستی در حوزه پزشکی در شهر تیوانا می‌گوید: «برج‌ها و امکانات جدید پزشکی در بالاترین و لوکس‌ترین سطح طراحی‌های جهانی در حال ساخته‌شدن است. پنت‌هاوس‌هایی به‌صورت دید ۳۶۰ برای تقویت روحیه بیماران، پزشکانی خبره در بالاترین سطح جهانی، مناظر طبیعی برای تقویت روحیه بیماران و بسیاری از امکانات دیگر که باعث تبدیل‌شدن این منطقه به یکی از خاستگاه‌های اصلی متقاضیان جراحی در زمینه‌های مختلف خواهد شد.»

شهر تیوانامدیر اجرایی این پروژه در ادامه صحبت‌هایش، تاکید می‌کند: «جراحی‌های مربوط به دندان در تیوانا با یک‌چهارم هزینه‌های آمریکا و باکیفیتی مشابه و در بعضی موارد بیشتر، قابل‌انجام خواهد بود. همچنین زمان انجام جراحی یکی از عوامل مهم در این صنعت است. شما می‌توانید به‌جای رفتن به مکان‌هایی همچون «سن‌دیگوی» کالیفرنیا که با هزینه‌ای بسیار بالاتر همراه است، با انتخاب تیوانا به‌عنوان مقصد درمانی خود، هم در زمان و هم در هزینه خود صرفه‌جویی کنید. با این فاکتورها شما می‌توانید در نظر بگیرید که در کالیفرنیا جراحی شده‌اید، اما با زمان و هزینه کمتر و البته کیفیت بالاتر.»

هم‌اکنون یک میلیون آمریکایی برای انجام جراحی‌های مختلف به منطقه «باکا» سفر می‌کنند، که تیوانا در نظر دارد نقش بیشتری در تقسیم این سهم و جذب متقاضیان داشته باشد.

با توجه به پوشش نامناسب بعضی از شرکت‌های بیمه‌ای در مناطق مختلف آمریکا، مکزیک با تعبیه یک سازوکار قوی در زمینه بیمه‌های پزشکی، سعی در ایجاد بستری برای جذب مخاطبان خود کرده است. بعضی از افراد به‌دلیل پوشش نامناسب بیمه‌ای یا کمبود وقت برای انجام پروسه‌های پزشکی خود یا مسائل مالی مثل هزینه‌های بالای پزشکی در آمریکا، تیوانا را جایگزین خوبی در بسیاری از زمینه‌های درمانی می‌دانند. همچنین براساس مطالعات انجام گرفته از متقاضیان درمان‌های پزشکی در آمریکا و با استناد به دسترسی به موارد مالی در حوزه پزشکی در شهر تیوانا، می‌توان این نکته را خاطرنشان کرد که جراحی‌ها علاوه بر کیفیت و زمان کمتر به‌طور میانگین در حوزه‌های مختلف اعم از درمانی و زیبایی با ۴۵ تا ۶۵ درصد هزینه کمتر انجام می‌گیرد.

همچنین یکی از مسئولان شهر تیوانا می‌گوید: «پزشکان و متخصصان در زمینه‌های مختلف توسط بالاترین مراجع پزشکی جهان مورد تست‌های علمی و عملی قرار خواهند گرفت و براساس بازخوردهای عملی، بیماران آن‌ها دارای یک نشان کیفیت خواهند شد و به‌صورت آنلاین مورد بررسی قرار خواهد گرفت.»

مطالب مرتبط:

همچنین این مسئول در ادامه صحبت‌های خود افزود: «برای پزشکان متخصصی که با استانداردهای بالا وارد این شهر شوند، تسهیلات شگفت‌انگیزی تدارک دیده شده، که با استفاده از آن بتوانند کسب‌وکارشان را در منطقه گسترش دهند و این تسهیلات در راستای رسیدن به برنامه ۱۰ساله این شهر برای تبدیل شدن به یکی از ۱۰مقصد برتر توریسم‌پزشکی دنیاست.»

همچنین دکتر آلکاراز، یکی از متخصصان برجسته پزشکی در این منطقه، می‌گوید: «قیمت، کیفیت، زمان و رضایت متقاضیان جراحی در حوزه‌های مختلف باعث بسط دادن هرچه بیشتر صنعت گردشگری پزشکی در این منطقه خواهد شد و در آینده نه‌چندان دور می‌توان با رشد اقتصادی و توریستی در حوزه‌های دیگر نیز تیوانا را به یک مقصد قابل‌اطمینان در پزشکی و توریستی تبدیل کرد.»

مترجم: علیرضا رحیمی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.