بیمه و کسب‌وکارهای سلامت

در پنجمین جلسه از مدلین ری‌ویو چه گذشت؟

پنجمین جلسه از فصل اول مدلین ری‌ویو (MedLean Review) با موضوع اقتصاد، بیمه و کسب‌وکارهای سلامت برگزار شد. در این رویداد دکتر علی اکبری ساری رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر مهدی ریاحی‌فر مدیرعامل شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ، شتاب‌دهندگان اکوسیستم کسب‌وکار سلامت، همچنین تعدادی از استارتاپ‌های حوزه سلامت مهمان بودند.

در این مراسم که در آمفی‌تئاتر دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و به همت شرکت اوسن و با حمایت‌های معنوی دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، دکتر آیدین پرنیا در خصوص استارتاپ‌های موفق بیمه در سطح دنیا و نوآوری‌های روش پرداخت در سلامت سخنرانی کرد و پس از آن دو گفتگو با دکتر علی اکبری ساری و دکتر مهدی ریاحی‌فر انجام شد.

آیدین پرنیا از بنیان‌گذاران شرکت اَوِسن

گفتگویی با عنوان محوریت نظام سلامت و روشهای تأمین مالی و همچنین کنترل هزینه در آن، نخستین گفتگوی این رویداد بود که با دکتر علی اکبری ساری انجام شد. دکتر اکبری ساری باتوجه به ساختار و روش‌های پرداخت نظام سلامت و روش‌های اصلی برای تامین مالی نظام سلامت در دنیای امروز گفت: «به‌طور معمول برای تامین مالی نظام سلامت در دنیا دو روش استفاده از منابع عمومی و استفاده از منابع خصوصی وجود دارد. تامین مالی از منابع عمومی از طریق مالیات و بیمه‌های عمومی صورت می‌گیرد و در بخش تامین مالی از منابع خصوصی، از بیمه‌های شخصی و پرداخت‌های مستقیم مردم استفاده می‌شود.»

 

آموزش استارتاپ‌های حوزه سلامت با اَوِسن

همانطور که در قبل اشاره شد گفتگوی دیگری نیز در این رویداد انجام شد. این گفتگو درخصوص بیمه‌های درمانی و درگاه ورود استارتاپ‌ها به این بخش است که دکتر مهدی ریاحی‌فر درباره انواع بیمه‌های درمانی صحبت کرده و همچنین طرح‌های کارآمد و نوآورانه بیمه برای استارتاپ‌ها را معرفی کردند.

در انتهای این رویداد فرصتی برای شبکه‌سازی فراهم شد تا مهمان‌های حاضر در این مراسم به گفتگو با یکدیگر بپردازند و پرسش و پاسخ‌هایی را در حوزه سلامت داشته باشند.

 

۲ نظرات
  1. داریوش فتحی می گوید

    آیا در این جلسه حرفی از بیمه برای توریست های سلامت هم زده شد؟ آیا فضایی برای افرادی که از سایر کشورها به ایران می آیند برای درمان وجود دارد که از بیمه استفاده کنند تا هزینه های آن ها پایین بیاید؟

  2. جواد. م می گوید

    لطفا از آقای پرنیا بپرسید آیا امکان بررسی موضوعاتی چون بیگانه بودن دانشجویان پزشکی با روندهای تازه کسب و کاری در این حوزه هم در این نشست ها وجود دارد؟ یعنی پنلی با عنوان راهکاریابی برای این مشکل برگزار کنند؟ یا حتی خود مدتور پرس که به استارتاپی ها و روند های تازه اقتصاد سلامت می پردازد رویدادی با این عنوان برگزار کند تا جامعه دانشحوهای پزشکی بیشتر با روند های تازه دنیا آشنا شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.