سیاست فعالانه؛ راه مقابله با هجمه‌های تبلیغاتی علیه گردشگری ایران

یک عضو فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجلس با اشاره به تبلیغات منفی علیه گردشگری ایران گفت: در برخی رسانه‌های جهانی، تصویر نادرستی از ایران به معرض نمایش گذاشته می‌شود، اما باید با اتخاذ سیاست فعالانه بتوانیم در مقابل این هجمه‌های تبلیغاتی علیه صنعت گردشگری ایران بایستیم.

ولی الله نانواکناری در گفتگو با مدتورپرس افزود: این تبلیغات منفی علیه ایران که در برخی رسانه‌های جهانی مطرح می‌شود، یکی از عمده چالش‌های صنعت گردشگری کشور است که جذب گردشگر خارجی را با مشکل مواجه می‌کند، اما می‌توان با اتخاذ سیاست فعالانه، حضور موثر در رسانه‌های جهانی و تبلیغ توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گردشگری ایران در رسانه‌های بین المللی در مقابل اینگونه تبلیغات غیرواقعی ایستاد.

وی تاکید کرد: درواقع بجای اینکه صرفا بیینده اخبار نادرست و اغراق شده از ایران باشیم، باید فعالانه عمل کنیم تا با تبلیغات هدفمند در صنعت گردشگری بتوانیم چهره «ایران با امنیت» را که چهره واقعی ایران است، به گردشگران خارجی معرفی کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه ایران در زمره ۱۰ کشور نخست دنیا در زمینه جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است، یادآور شد: بدون برنامه‌ریزی علمی، قادر نخواهیم بود که به اهداف صنعت گردشگری تا پایان سال ۱۴۰۴ برسیم. همچنین تحقق اهداف گردشگری در سند چشم انداز توسعه، نیازمند اعتبارات قابل توجه برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری، بها دادن به بخش خصوصی و ایجاد تسهیلات رفاهی و اقامتی آبرومند در نقاط گردشگرپذیر کشور است که هنوز در پیاده‌سازی این برنامه‌های راهبردی با چالش‌های جدی مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برای خنثی‌سازی تبلیغات منفی که علیه ایران و صنعت گردشگری آن انجام می‌شود، نقش دولت و دستگاه دیپلماسی هم بسیار مهم است. تحکیم ارتباط دوستانه با کشورهای همسایه و تقویت ارتباط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی با کشورهایی که به مردم ایران احترام می‌گذارند، باید بیش از پیش در دستور کار قرار بگیرد. در این بین، رسانه‌های داخلی، مسئولان و کارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز وظیفه خطیری به دوش دارند تا با اطلاع رسانی صحیح درباره ایران، بستر جذب بیشتر گردشگران خارجی را فراهم کنند.

1 نظر
  1. مرتضی هاشمی می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید به شما گروه محترم مد تور پرس . بنده می خواستم خدمت آقای ولی الله نانواکناری عرض کنم بیشتر از این که هجمه ی منفی و تبلیغات منفی علیه گردشگری ایران باشد، ناشناختگی درباره ی گردشگری ایران وجود دارد .

    یعنی خیلی ها در دنیا اصلا با کشور ایران و نقاط زیاد گردشگری در ایران آشنا نیستند حالا چه برسد به این که تصویر منفی یا مثبت داشته باشد .

    بنده فکر می کنم به جای این که همه ی انرژی را بگذاریم برای تغییر نگرش برخی از مردم و تغییر نگاه از منفی به مثبت ، بیاییم و در بسیاری از جاها کمک کنیم تا برای کسانی که هیچ ذهنیتی ندارند از صفر ذهنیت مثبت بسازیم . این کار به مراتب راحتتر خواهد بود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.