وبینار گردشگری سلامت، با همکاری مدتورپرس و دانشگاه شهرکرد برگزار شد

با هدف آشنایی دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور با بازار و صنعت مدیکال توریسم ایران

روز پنجشنبه هفته گذشته 29 اردیبهشت‌ماه وبینار آشنایی با کسب‌وکار گردشگری سلامت با همکاری مدتورپرس و دانشگاه شهرکرد برگزار شد. در این وبینار 5 ساعته که با همراهی انجمن‌های علمی گردشگری دانشگاه‌های گیلان، شهرکرد، تربیت مدرس، یزد و سمنان و انجمن علمی پزشکی برخی از دانشگاه‌های دیگر کشور برگزار شد مهم‌ترین بخش‌ها و بازارهای این صنعت با دانشجویان دوره در میان گذاشته شد.

لوگو
در این کارگاه آموزشی 5 ساعته که با حضور بیش از 140 دانشجو برگزار شد رضا جمیلی سردبیر و بنیان‌گذار مدتورپرس در ارائه‌ای به ترسیم و تعریف بازیگران مختلف این صنعت پرداخت و تاکید کرد برای ورود به بازار گردشگری سلامت شناخت زیست‌بوم اقتصادی و کسب وکاری آن امری ضروری است.
جمیلی با برشمردن مزیت‌های این صنعت برای ارزآوری و توسعه اقتصادی کشور به چالش‌های آن از جمله عدم هماهنگی میان نهادهای مختلف دولتی که متولی توسعه گردشگری کشور هستند هم پرداخت و گفت: «گردشگری سلامت در سال‌های گذشته از این ناهماهنگی‌ها صدمات زیادی خورده ولی کم‌کم و با فروکش کردن کرونا شاهد احیای این صنعت در جهان و در نتیجه ایران هستیم.»
جمیلی در ارائه خود آمار و ارقام ایران و جهان گردشگری سلامت را به تفکیک برشمرد و بازارهای روبه رشد آن را برای داشنجویان معرفی کرد.

بازار مستعد درمان ناباروری

در ارائه‌ای دیگر مینا متقی از مدیران شرکت بهپویان رویش امید که در زمینه تخصصی درمان ناباروری فعال است برای دانشجویان این دوره از ظرفیت‌های درمان ناباروری برای جذب بیمار بین‌الملل گفت. متقی با برشمردن بخش‌های مختلف بازار درمان ناباروری و دلایل رشد آن در سال‌های اخیر راهکارهای راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکار در این بخش را برای حاضرین در این وبینار شرح داد.

چطور شرکت راه بیندازیم؟

همچنین در بخش آخر ارائه‌های وبینار دکتر محمد پارسا مدیرعامل شرکت گردشگری سلامت آمیتیس نحوره راه‌اندازی شرکت گردشگری سلامت، مجوزهای موردنیاز آن، بازارهای مختلف منطقه‌ای گردشگری سلامت، بازیگران دولتی این صنعت و الزامات تاب‌آوری و درآمدزایی شرکت‌ها را برای دانشجویان تشریح کرد.
پارسا با تاکید بر اینکه گردشگری سلامت باید به سمت استفاده از مراکز درمانی برای برندسازی برود همکاری شرکت‌ها با مراکز درمانی و کلینیک‌ها را از الزامات فعالیت در دوره بعد از کرونا برشمرد و گفت بازاریابی به شیوه قدیم دیگر در این صنعت پاسخگو نیست و باید روی همکاری‌های مشترک و نزدیک مراکز درمانی با شرکت‌های تسهیلگر درمانی بیش از همیشه تمرکز و انرژی گذاشت.
این وبینار در پایان با یک بخش یک ساعته پرسش و پاسخ دانشجویان و مدرسان به پایان رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.