باید به سمت اقتصاد غیرنفتی و توسعه گردشگری حرکت کنیم

نایب رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مجلس با اشاره به نقش صنعت گردشگری بر درآمدزایی کشور گفت: نباید بودجه کشور ما بر مبنای درآمدهای نفتی بسته شود، بلکه باید بتوانیم به سمت اقتصاد غیرنفتی و توسعه گردشگری حرکت کنیم.

شهاب نادری در گفتگو با مدتورپرس افزود: برای توسعه اشتغال، ارزآوری و توسعه اقتصادی باید به سمت برون‌سپاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی حرکت کنیم که در این راستا، صنعت گردشگری می‌تواند به بهترین شکل ممکن، این اهداف را محقق سازد.

همکاری با بخش خصوصی برای شکوفایی صنعت گردشگری!

وی تاکید کرد: معتقدم درآمد صنعت گردشگری و زیرشاخه‌های این صنعت در کشور می‌تواند بسیار بیشتر از درآمدهای حاصل از فروش نفت باشد. البته به شرطی که برای درآمدزایی از این صنعت سودآور، برنامه‌ریزی علمی داشته باشیم و دامنه نظارت‌ها نیز بر فعالان این صنعت افزایش یاید.

نادری با اشاره به اهمیت ورود بخش خصوصی به صنعت گردشگری یادآور شد: کلید توسعه صنعت گردشگری در کشور ما ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در این صنعت است. با ورود بخش خصوصی به این صنعت، نه تنها زیرساخت‌های گردشگری در کشور توسعه پیدا می‌کند، بلکه کیفیت ارائه خدمات به گردشگران نیز ارتقا پیدا می‌کند، زیرا بخش خصوصی برای افزایش درآمدزایی و همچنین به دلیل رقابت سازنده‌ای که ایجاد می‌شود، کیفیت ارائه خدمات در صنعت گردشگری را هم افزایش می‌دهد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: باید مشوق‌ها و تسهیلات مناسبی برای ورود بخش خصوصی به صنعت گردشگری تعیین شود، اما متاسفانه مشوق چندانی برای ورود بخش خصوصی به این صنعت، دیده نمی‌شود.

همچنین وی یادآور شد: برای حل توازن منفی در صنعت گردشگری نیز باید راهکاری علمی و کارشناسی پی گرفته شود. آمارهایی که در اختیار داریم نشان می‌دهد که در ازای هر یک میلیارد دلار درآمد گردشگری که به ایران می‌رسد، بیش از چهار میلیارد دلار از سوی ایرانیان جهانگرد از کشور خارج می‌شود. بنابراین برای تغییر این موازنه نیز به حضور پررنگ‌تر بخش خصوصی فعال و قانونمند برای جذب گردشگران خارجی نیاز داریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.