توسعه گردشگری سلامت با حمایت از بخش خصوصی قانونمند

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به حمایت از بخش خصوصی قانونمند در گردشگری سلامت گفت: دولت قرار نیست خودش صرفا توسعه دهنده و ارائه دهنده خدمات گردشگری سلامت باشد، بلکه در این مسیر باید بخش خصوصی قانونمند در این حوزه را تقویت کند.

دکتر امیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفتگو با مدتورپرس افزود: فعالیت گسترده بخش خصوصی قانونمند و دارای مجوز در بخش گردشگری سلامت، می‌تواند دست دلالان و افراد غیرمتخصص را از این صنعت سودآور کوتاه کند.

وی با بیان اینکه باید مسیر ورود بخش خصوصی به صنعت گردشگری سلامت تسهیل شود، یادآور شد: اتخاذ سیاست‌های تشویقی در صنعت گردشگری سلامت می‌تواند موجب حضور پررنگ‌تر بخش خصوصی در گردشگری سلامت شود. این اتفاق موجب می‌شود که میزان سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری سلامت ایران، افزایش یابد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به پتانسیل بالای شهرهای مذهبی ایران در جذب گردشگر سلامت، خاطرنشان کرد: شهر مشهد دارای پتانسیل بالایی در جذب گردشگر سلامت است. در صورت توسعه زیرساخت‌های درمانی در مشهد و برنامه‌ریزی علمی می‌توان ارزآوری بالاتری از گردشگری سلامت داشت.

وی تاکید کرد: در صورتی که بتوانیم از نظر امکانات اقامتی و درمانی در صنعت گردشگری سلامت، همپای کشوری مثل هند حرکت کنیم، در آن صورت مطمئن باشید که ساکنان مسلمان کشورهای همسایه، تمایل بیشتری دارند که برای درمان به  کشورهای مسلمان منطقه مثل کشور ما مراجعه کنند. ما باید از این پتانسیل بالا در جهت توسعه گردشگری سلامت، بهره ببریم. در این راستا باید به بخش خصوصی قانونی و دارای مجوز، میدان بیشتری بدهیم تا بتوانیم کاستی‌های چندین ساله در این حوزه را برطرف کنیم.

این نماینده مجلس یادآور شد: باید مسیر ورود گردشگر سلامت به کشور تسهیل شود و در این حوزه نیز اطلاع رسانی و تبلیغات موثری برای معرفی توانمندی‌های بخش درمان کشور انجام شود تا بیمار خارجی برای ورود به کشور ما و درمان در ایران، ترغیب شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.