ضعف بزرگ صنعت گردشگری، خلا فرهنگ‌سازی است

یک نماینده مجلس با اشاره به نقش فرهنگ سازی در رشد گردشگری گفت: توسعه صنعت گردشگری به فرهنگ‌سازی گسترده و نگاه علمی به صنعت گردشگری نیاز دارد، اما این ضعف بزرگ در صنعت گردشگری ایران کاملا مشهود است.

احد آزادی خواه در گفتگو با مدتورپرس به اهمیت نقش فرهنگ سازی در رشد گردشگری پرداخت و افزود: خلا فرهنگ‌سازی موجب شده است که چندان قدر میراث فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خود را ندانیم و نتوانیم از پتانسیل بالای صنعت گردشگری در کشور بهره ببریم.

وی یادآور شد: صنعت گردشگری و ارزآوری بالای آن چندان در کشور ما جدی گرفته نشده است، در حالی که می‌توانیم از طریق توسعه این صنعت، بودجه‌های عمومی کشور را تامین کنیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ایران در زمره ۱۰ کشور نخست دنیا از نظر جاذبه‌های میراث فرهنگی است، ولی ورودی گردشگر خارجی به کشور ما به هیچ وجه با قابلیت‌های ایران در این صنعت سودآور، تناسب و مطابقت ندارد.

وی با اشاره به اینکه باید آموزش و فرهنگ‌سازی برای حفاظت از آثار تاریخی، طبیعی، فرهنگی و گردشگری کشور از سنین پایه آغاز شود، خاطرنشان کرد: کشورهای موفق در صنعت گردشگری، کشورهایی بوده‌اند که برای آموزش و فرهنگ‌سازی در جامعه، سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در این کشورها با آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها تلاش کرده‌اند که نسل جوان را با اهمیت صنعت گردشگری، ضرورت حفظ میراث فرهنگی و همچنین راه‌های ارتقای این صنعت مولد، آشنا کنند.

آزادی خواه با اشاره به در پیش بودن سفرهای نوروزی نیز اظهار داشت: با توجه به گرانی‌های اخیر، پیش‌بینی می‌کنیم که مسافرت‌های داخلی و خارجی کمتر شود، زیرا بسیاری از مردم برای تامین هزینه‌های سفر با مشکلات مالی عدیده‌ای مواجه هستند. در این راستا انتظار می‌رود که دولت با تمام توان به میدان بیاید و بسته‌های حمایتی را برای سهولت سفر خانواده‌ها در نظر بگیرد. این اقدام می‌تواند به احیای صنعت گردشگری داخلی کمک کند و باعث شود که خانواده‌ها در ایام نوروز از گردشگری و دیدن مواهب طبیعی و تاریخی کشورشان غافل نشوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.