PLACIDWAY پلتفرمی موفق در گردشگری پزشکی

چطور تکنولوژی به کمک بازاریابی پزشکی آمده است؟

با توجه به رشد و گسترش گردشگری پزشکی در سراسر دهکده جهانی، توجه سرمایه‌گذاران حوزه‌های مختلفی در این زمینه جلب شده است که اغلب آنها در بخش خدمات آنلاین بیشترین فرصت سرمایه‌گذاری ایجاد شده است.

به گزارش مدتور پرس، خبرگزاری گردشگری سلامت ایران ، در این زمینه «PLACIDWAY» به عنوان یک شرکت ارایه دهنده خدمات گردشگری پزشکی آنلاین از سال ۲۰۰۷ میلادی در آمریکا آغاز به فعالیت کرد. این استارت‌آپ با درنظر گرفتن اهمیت دستیابی گردشگران به اطلاعات آنلاین سیاست‌های بازاریابی خود را تدوین کرد و از آن زمان تا کنون روند روبه رشدی را به خود دیده است.

براساس سیاست‌های تدوین شده این پلتفرم گردشگران و بطور کلی متقاضیان دریافت خدمات می‌توانند به صورت آنلاین و مستقیم با کارشناس یا پزشک مورد نظرشان ارتباط گرفته و برای دستیابی به خدمات مورد نیازشان برنامه‌ریزی کنند. این درحالی است که اصولا خدمات ارایه شده ممکن است در منطقه سکونت مخاطبان نبوده و حتی یک قاره با وی فاصله داشته باشد.

مدیران اجرایی این ارایه دهنده آنلاین خدمات گردشگری پزشکی براین باورند راز موفقیت پلتفرم‌ها در این نوع از خدمات آنلاین بودنشان است و باید ارتباط مستقیم و لحظه‌ای میان متقاضی دریافت خدمت با مشاور ایجاد کنند تا در نهایت مخاطب جذب شده و به مرکز مورد نظر مسافرت کند.

در پلتفرم PLACIDWAY اگرچه همه چیز شبیه به سایر درگاه‌های ارتباطی و ارائه‌دهنده خدمات مشابه است، اما اهداف مدیریتی جذب مخاطب در این زمینه مطرح شده است توانسته نتایج متفاوتی برای این استارت‌آپ ایجاد کند چون توجه به نیازهای مخاطبان به صورت دقیق از مواردی است که معمولا در میان رقبای این پلتفرم آمریکایی نادیده گرفته شده است.

برخی ابتکارعمل‌های PLACIDWAY

وقتی صحبت از درگاه ارائه خدمات آنلاین گردشگری سلامت می‌شود شاید در نگاه اول ابتدایی‌ترین خدمات یعنی ارائه اطلاعات به مخاطبان و همچنین بخش مربوط به پرسش‌وپاسخ مدنظر قرار داشته باشد. درحالی که این خدمات و این امکان واقعا برای دستیابی به موفقیت در رقابت فشرده و تنگاتنگ امروزی گردشگری سلامت کافی نیست.

پلتفرم PLACIDWAY در این زمینه با هوشمندی هرچه تمام‌تر اگرچه امکان ارتباط مستقیم با مراکز درمانی و متخصصان را برای مخاطبان خود فراهم کرده است اما راهکارهای مناسب‌دیگری نیز از قبیل بسته‌های پیشنهادی خدمات و همچنین امکانات تعیین محل و شرایط نگهداری از فرزندان خانواده‌ها را نیز مهیا کرده است.

ایجاد چنین امکاناتی باعث شده تا خانواده‌های بیشتری با خیال راحت از امکانات این پلتفرم استفاده کنند چون یکی از مهمترین نگرانی‌ها و مشکلات چنین خانواده‌هایی نگهداری فرزندان طی اقامت در مراکز درمانی است.

تفکیک درگاه‌های تخصصی دیگر امتیازی است که این پلتفرم برای خود درنظر گرفته و با استفاده از آمارهای موجود مربوط به درخواست‌های ثبت شده خانواده‌ها این امکان را مهیا کرده است.

در این زمینه می‌توان به بخش تندرستی، پزشکی و تغذیه سالم اشاره کرد که هریک از بخش‌ها مخاطبان مخصوص به خود را داشته و این اجازه را به مخاطبان می‌دهد که هر یک بدون از دست دادن زمان که یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌هاست به خواسته خود برسند.

اما کلیدی‌ترین امتیازی که این پلتفرم برای جذب هرچه بیشتری مخاطب برای خود درنظر گرفته مربوط به راه‌اندازی بلاگی در این زمینه است و براساس این بلاگ در واقع انتشار نوشته‌هایی است که هیچ یک ایده‌های تجاری ندارند و صرفا نوشته‌هایی حاوی اطلاعات و آمار بسیار جذاب و دقیق برای تصمیم‌گیری مخاطبان است.

در این بخش اطلاعات قابل استفاده و بسیار کاربردی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد چون هر یک از مطالب توسط فعالان و دست‌اندرکاران متخصص نوشته شده و در نهایت برای کاربرد مخاطبان خود منتشر شده‌اند نه اینکه نویسندگان بخواهند با استفاده از این مطالب به جذب مخاطب یا مشتری بیشتر فکر کنند.

ترجمه: عماد عزتی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.