مدتور لجستیک و الومدیکال چه کمکی به گردشگری سلامت می‌کنند؟

گفت‌وگو با رییس هیات مدیره گشت سلامت آریا 

نخستین گردهمایی روسای دارای بخش IPD با حضور صد تن از مدیران بیمارستان‌ها و فعالان اکوسیستم گردشگری سلامت کشور با هدف آشنایی و تعامل رودررو در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد. دکتر سعید هاشم‌زاده رییس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه کارشناسان این اداره، دکتر محمد جهانگیری رییس انجمن گردشگری سلامت کشور و کارشناسانی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز در این گردهمایی حضور یافتند. این گردهمایی به همت شرکت گشت سلامت آریا برگزار شد.

محمدهادی شجاری، بنیانگذار و رییس هیئت مدیره شرکت گشت سلامت آریا در گفت‌وگو با مدتور پرس درباره مهمانان و اهداف برگزاری این همایش گفت: نخستین هدف این گردهمایی برپایی یک دورهمی در اکوسیستم گردشگری سلامت است. مدیران ۷۰ بیمارستان دارای بخش IPD و مسئولان اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت دعوت ما را پذیرفتند. مسئولانی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، شورای راهبری گردشگری سلامت، سازمان نظام پزشکی کشور و انجمن گردشگری سلامت نیز در این همایش حضور یافتند. هدف این بود که یکدیگر را بهتر بشناسیم، فرصتی برای گپ‌وگفت فراهم کنیم، پنل‌های کلیدی داشته باشیم و حرف‌های یکدیگر را بشنویم. هدف دوم گردهمایی، رونمایی از پلتفرم الومدیکال به عنوان اولین پلتفرم گردشگری سلامت ایران و محصول دیگر آریا به نام مدتور لجستیک بود. اطلاعات و امکانات الومدیکال را برای مهمانان شرح دادیم و کلیه کاربردها و مزایای آن را در سایت آریامدتور شرح خواهیم داد. مدتور لجستیک نیز حلقه مکملی برای بیمارستان‌ها و بخش درمان است.

شجاری با اشاره به اهمیت برگزاری نشست‌ها و گفت‌وگوهای رودرروی فعالان صنعت گردشگری سلامت اظهار کرد: این گردهمایی تنها یک آغاز و تجربه برای ما بود. با توجه به بازخوردی که از این گردهمایی گرفتیم و جمع‌بندی‌هایی که خواهیم کرد، پیش‌بینی می‌کنم در خرداد یا تیر ۹۸ دومین گردهمایی را با سبک دیگری برگزار می‌کنیم.

شجاری در حال توضیح اولین پلتفرم جامع گردشگری سلامت
شجاری در حال معرفی پلتفرم الومدیکال، اولین پلتفرم جامع گردشگری سلامت ایران-گردهمایی مدیران بیمارستان‌های دارای بخش بین‌الملل

وی درباره اهمیت مدتور لجستیک و الومدیکال در همایش و عوامل موفقیت آن‌ها گفت: من فکر می‌کنم این یک آغاز خوب است. برای کسب موفقیت نیز باید صبور باشیم و به هم کمک کنیم. ما این کار را آغاز کردیم و اگر بیمارستان‌ها و فعالان اکوسیستم یاری کنند، می‌توانیم در دو سه سال آینده بخش خوبی از سهم بازار خود را از رقبایی چون ترکیه، هند و اردن پس بگیریم. الومدیکال نیز آینده گردشگری سلامت ایران است.

رییس هیات مدیره گشت سلامت آریا درباره میزان رشد این شرکت در یک سال گذشته و پیش‌بینی رشد آینده بیان کرد: گشت سلامت آریا تاکنون در هر فصل صددرصد رشد کرده است. همکاران ما در گشت سلامت آریا یک ضرب‌المثل دارند و می‌گویند گردشگری سلامت ایران معدن طلا و دریای کار است. هر اندازه بیشتر در این حوزه کار می‌کنیم، می‌بینیم که چقدر ظرفیت وجود دارد و چقدر این بازار خلوت است. این کسب‌وکار جذاب و درآمد آن به دلار است. فکر می‌کنم روند رشد ما تا مرحله‌ای از اشباع و بلوغ ادامه می‌یابد و با برنامه‌هایی که در نظر داریم، این رشد بیشتر هم خواهد شد.

شجاری درباره مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده در گشت سلامت آریا گفت: گروه شرکت‌های گردشگری سلامت آریا شامل سه برند اصلی هستند. آریامدتور آغاز کارهای ما بود. سپس مدتور لجستیک به آن اضافه شد و رونمایی از پلتفرم الومدیکال نیز در گردهمایی انجام شد. نقشی که ما برای خود دیدیم، راهبری اکوسیستم گردشگری سلامت ایران است و پیش‌بینی می‌کنیم که به چند حوزه دیگر وارد شویم و برنامه‌های جدیدی را اضافه کنیم.

وی درباره فعالیت‌های بین‌المللی این شرکت و افزایش تلاش‌های بین‌المللی این شرکت اظهار کرد: ما یک شرکت بین‌المللی هستیم. در چند کشور مانند کانادا و آذربایجان شرکت ثبت شده داریم و همه مشتریان ما خارجی هستند. در کشورهایی مانند عراق، عمان، قطر و چند کشور دیگر دفتر نمایندگی داریم و تعدادی از پرسنل ما خارجی هستند. یکی از برنامه‌های توسعه ما این است که با شرکت‌های بزرگی چون فلایمدی در آینده‌ای نه چندان دور رقابت کنیم و از همه کشورها برای مقاصد درمانی بسیاری در ایران و کشورهای دیگر بیمار داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.