انتشار اولین مجله گردشگری سلامت ایران

مدتورمگ در ۶۴ صفحه و با رویکردی خبری-تحلیلی منتشر شد

نخستین مجله گردشگری سلامت ایران با نام مدتورمَگ منتشر شد. در این شماره گفتگوی مفصلی با دکتر سعید هاشم‌زاده رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت انجام شده است. او در این شماره به سهم ایران در گردشگری سلامت پرداخته؛ سهمی که به گفته او ۱٫۲ میلیارد دلار است. او همچنین در ادامه به بزرگترین چالش این صنعت که حضور دلالان است اشاره کرده و گفته مشکل حضور دلالان از جایی آغاز می‌شود که برای منافع اقتصادی کوتاه‌مدت خودشان، خدمات بدون شناسنامه به مریض می‌دهند.

همچنین در این شماره دکتر محمد جهانگیری رییس انجمن بین‌المللی گردشگری سلامت ایران، به مبحث انحصار و لزوم شفافیت در حوزه گردشگری سلامت اشاره کرده است. او همچنین جایگاه و سهم ایران از بازار جهانی گردشگری سلامت و نقش انجمن گردشگری سلامت در این صنعت را بررسی کرده است.

مبحث استانداردسازی در صنعت گردشگری سلامت موضوع مصاحبه با دکتر احمد هاشمیان رئیس هیات مدیره شرکت ایما است. دکتر هاشمیان در این گفتگو به اهمیت بخش خصوصی در این صنعت اشاره می‌کند و می‌گوید: «غیر از زیر ساخت‌ها، همه چیز را می‌توان به بخش خصوصی سپرد. استاندارسازی خدمات گردشگری سلامت، بیمارستان‌سازی، تامین تکنولوژی و تجهیزات به‌روز دنیا و مارکتینگ را بخش خصوصی می‌تواند به خوبی انجام دهد…»

در بخش دیگری از این شماره نشریه مدتورمگ، مدیکال توریسم شیراز از دریچه استارتاپ آی‌مدیتو بررسی شده است طبق گفته بنیان‌گذار این استارتاپ، ارزش بازار توریسم سلامت شیراز سالانه ۱۲ میلیون دلار است.

در شماره نخست مجله گردشگری سلامت ایران با دکتر پژمان روحانی، معاون درمان بیمارستان کودکان مفید هم گفتگویی انجام شده است. دکتر روحانی اعتقاد دارد که مدیریت سفر گردشگران سلامت کار بیمارستان نیست. او همچنین به ظرفیت بیمارستان مفید در خصوص پیوند کبد کودکان در منطقه اشاره کرده و این بیمارستان را مقصدی برای بیماران از کشورهای عراق، تاجیکستان، سوریه، اوکراین و … می‌داند.

گفتگو با دکتر بابک زمانی رییس انجمن سکته مغزی ایران از دیگر مطالب مدتورمگ است. به عقیده زمانی ایران در صنعت مدیکال توریسم، قافله را باخته است! او در این گفتگو به نقص‌ها و نابسامانی‌هایی اشاره می‌کند که از نظر وی رفع و رجوع آنها به سادگی میسر نیست.

در این مجله گفتگویی با حامد حسنی مدیرعامل شرکت سلامت رهاورد هستی هم به چاپ رسیده است. او به صراحت از دولت می‌خواهد در حوزه گردشگری سلامت کمتر دخالت کند. حسنی همچنین نقدی به مسئولانی دارد که چرا به شرکت‌هایی که نیاز به حمایت دارند کمتر توجه می‌شود.

مدتورمگ، مجله گردشگری سلامت ایران همچنین در اولین شماره خود به گردشگری سلامت در کشور ترکیه و رشد ۳۱ درصدی آن در سال ۲۰۱۸ پرداخته و همچنین مطالب متنوع دیگری از گوشه‌وکنار صنعت گردشگری سلامت ایران و جهان را منتشر کرده است..

شماره اول مجله گردشگری سلامت ایران مدتور مگ در ۶۴ صفحه به سردبیری رضا جمیلی به چاپ رسیده است.
بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، شرکت‌های گردشگری سلامت، استارتاپ‌های گردشگری، هتل‌ها و آژانس‌های مسافرتی می‌توانند برای دریافت اولین شماره از مدتورمَگ به فروشگاه مدتورپرس مراجعه کنند.

طرح روی جلد مدتورمگ
طرح روی جلد اولین شماره از مجله گردشگری سلامت ایران-مدتورمگ
1 نظر
  1. مجتبی محمدی می گوید

    آیا این مجله مقاله در زمینه گردشگری پزشکی چاپ می نماید ؟اینجانب کارشناس ارشد کارآفرینی شاخه گردشگری می باشم چند مقاله در زمینه گردشگریپزشکی دارم میتوانم آنرا برای چاپ در اختیار مجله شما قرار دهم ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.