ضرورت مدیریت هزینه‌ها در گردشگری سلامت  

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ضرورت مدیریت هزینه ها در گردشگری سلامت گفت: برای اینکه بتوانیم در صنعت گردشگری سلامت رقابت کنیم، ضرورت دارد که هزینه‌های ارائه خدمات به بیماران خارجی، کنترل و مدیریت شود.

دکتر احمد حمزه ای در گفتگو با مدتور پرس افزود: برخی کشورها مثل هند یا برخی دیگر از کشورهای منطقه مثل ترکیه و امارات در تلاش هستند که با کاهش قیمت ارائه خدمت در گردشگری سلامت، رقیب ایران در منطقه باشند و بیماران خارجی بیشتری را جذب کنند، در حالی که ما هم می‌توانیم با کاهش قیمت ارائه خدمات در گردشگری سلامت، رقیب این کشورها باشیم.

وی یادآور شد: نباید بازار منطقه را از دست بدهیم و نیاز است که با افزایش کیفیت و پایین آوردن قیمت خدمات در صنعت گردشگری سلامت، شرایطی را پیش بیاوریم که بیماران خارجی بیشتری را به داخل کشور جذب کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به نوسانات ارزی و قیمت ارزهای خارجی تاکید کرد: اگرچه با قیمت کنونی دلار، هزینه تمام شده خدمات پزشکی برای بیماران خارجی که به ایران سفر می‌کنند، بسیار ارزان تمام می‌شود، اما در این مسیر نیاز است که قیمت خدمات گردشگری سلامت در کشورهای همسایه را به طور مداوم رصد کنیم تا بتوانیم در حوزه قیمت خدمات پزشکی با کشورهای ارائه دهنده خدمات درمانی، رقابت کنیم.

وی تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی اصولی و هدفمند در مسیر توسعه گردشگری سلامت حرکت کنیم. با توسعه این صنعت، اقتصاد ملی نیز رونق می‌گیرد و ارزآوری مطلوبی از این صنعت خواهیم داشت.

حمزه ای با اشاره به مزیت‌های متعدد توسعه صنعت گردشگری سلامت، خاطرنشان کرد: با توسعه صنعت گردشگری سلامت، انتظار می‌رود که ایجاد اشتغال پایدار نیز رونق بگیرد. بنابراین ضرورت دارد که دولت و بخش خصوصی با همکاری و هماهنگی با یکدیگر، در مسیر توسعه زیرساخت‌های این صنعت سودآور حرکت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.