شورای گردشگری پزشکی مالزی اعلام کرد: درآمد ۲ میلیارد رینگیت از گردشگری پزشکی

شورای گردشگری پزشکی مالزی اعلام کرد: براساس برآوردهای انجام شده گردشگری پزشکی مالزی سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است.
به گزارش مدتورپرس، خبرگزاری گردشگری پزشکی ایران، مالزی به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری پزشکی در سراسر جهان است به صورتی که شورای گردشگری پزشکی این کشور اعلام کرده است سال ۲۰۱۸ میلادی یک میلیون و دویست هزار نفر گردشگری پزشکی در مراکز درمانی مالزی درمان شده‌اند.
شورای گردشگری پزشکی مالزی در این زمینه گزارشی منتشر کرده است که براساس آن صنعت گردشگری پزشکی این کشور سال گذشته رشدی معادل ۱۴ درصد تجربه کرده و درآمدی معادل یک میلیارد و پانصد میلیون رینگیت به خود اختصاص داده است.
این درحالی است که در همین گزارش آمده با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده رشد گردشگری پزشکی مالزی سال جاری قابل توجه است و درآمد حاصل از آن با افزایش ۲۵ درصدی به رقمی حدود یک میلیارد و هشتصد میلیون رینگیت خواهد رسید.

آمار گردشگری سلامت سال ۲۰۱۷

شیرین آزلی، مدیرعامل شورای گردشگری پزشکی مالزی MHTC در این زمینه می‌گوید: با توجه به برنامه‌ریزی‌های تدوین شده از سوی دولت اکنون بسیاری از بیمارستان‌های این کشور به عنوان مراکز درمانی شاخص در منطقه برای جلب حداکثری گردشگران پزشکی شناخته می‌شود و قرار است تا سال ۲۰۳۰ میلادی مالزی قطبی تعیین کننده در این صنعت باشد.
به گفته آزلی اکنون مالزی در زمینه قلب و عروق، سرطان، ناباروری، ارتوپدی و جراحی‌های زیبایی میان گردشگران پزشکی بین المللی شناخته شده است و به عنوان یک مرجع شناخته می‌شود.
وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی دولت بیشتر معطوف به این است که مالزی بیشتر در زمینه خدماتی با بازده بالا مثل جراحی‌های زیبایی یا ارایه خدمات فوق تخصصی ورود کند تا براساس آن سهم بالاتری از درآمدهای گردشگری پزشکی بین الملل داشته باشد.

مالزی
مدیرعامل شورای گردشگری پزشکی مالزی تصریح کرد: طی ۵ سال گذشته گردشگری پزشکی مالزی همواره رشد سالانه ۱۶ تا ۱۷ درصدی را تجربه کرده درحالی که متوسط رشد این رشته در سایر نقاط جهان حداکثر ۱۲ درصد بوده است.
آزلی ضمن اشاره به درآمد امسال گفت: با درنظر گرفتن برنامه‌های تدوین شده احتمالا سال ۲۰۲۰ میلادی درآمد مالزی از صنعت گردشگری سلامت حداقل دو میلیارد و هشتصد میلیون رینگیت خواهد بود که اثرگذاری این درآمد در کلان اقتصاد مالزی معادل ۱۰ میلیارد رینگیت برآورد شده است.
این مقام تاکید کرد: بیشترین سهم گردشگران خارجی که برای دریافت خدمات پزشکی به مالزی سفر می‌کنند مربوط به گردشگرانی است که می‌توانند حداکثر با یک پرواز ۶ ساعته به مرکز درمانی موردنظرشان برسند به عنوان مثال مقام اول مربوط به گردشگران اندونزیایی است و در پی آن آمریکایی‌ها در مقام سوم قرار گرفته‌اند.
وی با اشاره به جایگاه مالزی در گردشگری پزشکی تاکید کرد: طی ۵ سال اخیر همواره مالزی به عنوان بهترین کشور جهان برای گردشگری سلامت شناخته شده و امیدواریم در آینده نیز تمام توجه‌ها معطوف به مراکز درمانی مالزی باشد.

1 نظر
  1. ali m می گوید

    اخیرا من سفری را به مالزی داشتم و به نکته ای برخوردم. به نظر من سطح توریسم و توریسم پزشکی کشور مالزی از یک حدی بالاتر نمیاید. چون آب و هوا در این کشور به شدت گرم و شرجی هست و این نوع آب و هوا برای بیماران بسیار آزاردهنده است و این مساله عامل بازدارنده تعداد زیادی از توریست های درمانی هستند که به این کشور سفر کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.