رونق گردشگری سلامت به شیوه ماتادورها

اسپانیا بزرگترین زنجیره بازاریابی گردشگری پزشکی و تندرستی اتحادیه اروپا را ایجاد کرده است

صنعت گردشگری اسپانیا با توجه به جاذبه‌های مختلف طبیعی و تاریخی رونق قابل توجه‌ای را  طی سالیان اخیر به‌خود دیده است. اما مسئولان این کشور به این درآمدها بسنده نکرده‌اند و در تلاش هستند تا به پشتوانه سیستم بهداشتی قوی خود سهم بالایی در گردشگری پزشکی هم به داشته باشند.

به گزارش مدتورپرس خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، سیستم بهداشتی اسپانیا یکی از کارآمدترین و بروزترین سیستم‌های بهداشت و درمان جهان است و از این رو توجه گردشگران خارجی به کیفیت بالای این خدمات جلب شده است. همین موضوع فرصت‌های ویژه‌ای را برای مسئولان گردشگری پزشکی سرزمین ماتادورها فراهم کرده است.

اغلب کارشناسان صنعت گردشگری اسپانیا براین باورند امتیاز ویژه‌ای که در کنار کیفیت خدمات بهداشت و درمان این کشور برای توسعه گردشگری پزشکی قراردارد مربوط ‌به تعداد بازدید‌کنندگان این کشور است؛ به صورتی که سالانه تقریبا ۸۳ میلیون گردشگر بین‌المللی از این کشور بازدید می‌کنند و تعداد بالایی از آنها می‌توانند درآمد مضاعفی را در بخش گردشگری سلامت و گردشگری پزشکی این کشور ایجاد کنند.

دولت اسپانیا برای استفاده بهینه از این امتیاز طی یک برنامه ده ساله که سال ۲۰۲۲ به اتمام خواهد رسید اقدام به ایجاد زیرساخت‌های مناسب به‌خصوص در زمینه بازاریابی و جذب گردشگران سلامت و تندرستی کرده است.

در این برنامه پتانسیل اصلی برای رونق گردشگری سلامت کشور اسپانیا ۷۵۰ بیمارستان، یک میلیون و دویست هزار تخت بیمارستانی، ۴۵۰ هزار پزشک و پرستار، درکنار تعداد گسترده گردشگران عمومی بوده است.

براساس برنامه توسعه گردشگری سلامت اسپانیا تمرکز اصلی بر ارائه خدماتی چون جراحی‌های عمومی، جراحی‌های زیبایی، ارتوپدی، دندانپزشکی و سرطان قرار گرفته است درحالی که ارائه خدمات تندرستی نیز در مراکز مربوطه جزو برنامه‌های اصلی شناخته می‌شود.

شهر بارسلونا در اسپانیا

اغلب تدوین‌کنندگان برنامه توسعه گردشگری سلامت اسپانیا تاکید دارند با درنظر گرفتن تعداد بالای ورود گردشگران عمومی به اسپانیا بهترین گزینه، بازاریابی برای گردشگران ثانویه و ارائه خدمات معمول به متقاضیان است.

بخش عمده‌ای از برنامه‌ تدوین ‌شده مربوط به بازاریابی و ایجاد ارتباط با ارائه‌دهندگان خدمات گردشگری (آژانس‌ها و شرکت‌ها) و بیمه‌‌های بین‌المللی بوده است. چون تدوین‌کنندگان برنامه یاد شده براین باورند که زیرساخت‌های قوی بهداشت و درمان اسپانیا درکنار زیرساخت‌های بسیار مناسب گردشگری عمومی این کشور نیازی به سرمایه‌گذاری مجدد ندارد و بیشترین تمرکز بر بازاریابی لازم است.

سیاست‌های جذب سرمایه‌گذاران خارجی و همچنین بازاریابی دقیقا بر همین اساس تدوین شده و اکنون اسپانیا دارای بزرگترین زنجیره بازاریابی گردشگری پزشکی و تندرستی در اتحادیه اروپا و بسیاری از بازارهای هدفش از جمله آسیا است.

به عنوان مثال Quirnnsalud یک شرکت پیشرو در ارائه خدمات درمانی به بیماران اقدام به تشکیل سازمانی برای جذب گردشگران پزشکی کرده و سال گذشته نزدیک به ۲۵۰ هزار گردشگر خارجی را پذیرش کرده است.

این شرکت با استفاده از تشکیل زنجیره خدماتی شامل ۱۲۵ مرکز بهداشتی، ۴۷ بیمارستان با تجهیزات و فناوری‌های نوین و سه شرکت بیمه‌ توانسته به عنوان شرکت پیشرو در بخش گردشگری پزشکی و سلامت اسپانیا شناخته شود.

امتیاز شرکت یاد شده در جلب نظر گردشگران خارجی برای دریافت خدمات استفاده از تیم‌های تخصصی با گواهینامه‌های بین‌المللی از منظر تضمین خدمات ارائه ‌شده، بوده. به این ترتیب که متخصصان و کلیه پرسنل فعال در این موسسه دارای گواهینامه‌های معتبر هستند و این مدارک در دسترس متقاضیان دریافت خدمات قرار می‌گیرد.

این درحالی است که ارائه خدمات ۲۴ ساعته آنلاین به متقاضیان، دریافت خدمات جهت تکمیل پرونده و مشاوره رایگان به آنها به ۲۰ زبان زنده جهان نیز تکمیل‌کننده زنجیره بازاریابی این شرکت است.

مترجم: عماد عزتی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.