دستگاه‌های اجرایی در گردشگری سلامت باید با همدیگر هماهنگ باشند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ضرورت هماهنگی دستگاه های اجرایی در گردشگری سلامت گفت: دستگاه‌های اجرایی در صنعت گردشگری سلامت مثل وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان نظام پزشکی، جمعیت هلال احمر و سایر نهادهای مرتبط در گردشگری سلامت باید برای پیشبرد این صنعت با یکدیگر هماهنگ باشند.

دکتر محسن علیجانی زمانی در گفتگو با مدتور پرس افزود: در بسیاری از موارد شاهد هستیم که هماهنگی کاملی بین دستگاه‌های اجرایی در صنعت گردشگری سلامت وجود ندارد. همین مساله باعث می‌شود که در زمینه جذب بیماران خارجی و ارائه خدمات باکیفیت به آنان، نواقص مشهودی وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: نیاز داریم که برای توسعه گردشگری سلامت، سیاستگذاری منطقی داشته باشیم. در این زمینه باید وزارت بهداشت به عنوان تولیت نظام سلامت در امر سیاستگذاری ورود پیدا کند و مسیر مشخص و شفافی را برای حمایت از بخش خصوصی قانونمند در این حوزه فراهم کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: وزارت امور خارجه نیز می‌تواند با دیپلماسی فعال، بستر توسعه گردشگری سلامت را فراهم کند. در صورت حمایت از بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری در این حوزه نیز افزایش پیدا می‌کند. افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه نیز به توسعه زیرساخت‌های درمانی منجر می‌شود و زمینه را برای جذب بیشتر بیماران خارجی فراهم می‌کند.

علیجانی زمانی تصریح کرد: تحول در اقتصاد سلامت با توسعه گردشگری سلامت امکان پذیر است. توسعه این صنعت می‌تواند به رشد اقتصاد ملی کمک کند و زمینه را برای توسعه بیشتر کشور فراهم سازد.

وی با بیان اینکه تاسیس بیمارستان‌های ویژه بیماران خارجی نیز باید در دستور کار قرار بگیرد، یادآور شد: تاسیس بیمارستان‌های ویژه برای جذب بیماران خارجی می‌تواند در توسعه صنعت گردشگری سلامت بسیار موثر باشد. بخصوص تاسیس بیمارستان‌های ویژه بیماران خارجی در شهرهای مذهبی ایران، تاثیر بالایی در ارائه خدمات باکیفیت درمانی به گردشگران سلامت دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.