درآمد دلاری و ارزی با گردشگری سلامت

یک راهنمای ساده برای کسانی که قصد دارند از بازار بین‌الملل درآمد دلاری داشته باشند

درآمد دلاری و ارزی یا درآمد ارزی این روزها یکی از بهترین راه‌ها برای ساختن یک زندگی خوب در ایران است. اما اینکه درآمد دلاری و ارزی چیست و چطور می‌توان آن را کسب کرد و چرا گردشگری سلامت می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد دلاری باشد، نیاز به باز کردن مسئله از چند زاویه دارد.

درآمد دلاری و ارزی یعنی چه؟

درآمد دلاری و ارزی یعنی اینکه شما خدماتی را به شرکت‌ها، آدم‌ها یا مشتریان و نهادهایی از دیگر کشورها بدهید که حاضر باشند در قبال آن خدمات با پول کشور خودشان به شما دستمزد بدهند. به عبارتی منظور از درآمد دلاری در این مقاله درآمدی است که بابت ارائه خدمات به خارجی‌ها در حوزه‌های مختلف کسب می‌شود.

حالا ممکن است این درآمد به شکل مستقیم کسب‌ شده باشد یا غیرمستقیم. یعنی درآمد دلاری شما مستقیما توسط خدمت‌گیرنده و مشتری خارجی پرداخت شده باشد یا توسط یک نفر سومی که کل درآمد دلاری را کسب کرده و بخشی از آن را با شما سهیم شده است.

برای نمونه شما ممکن است بخشی از یک تیم برنامه‌نویسی باشید که توانسته قراردادی برای نوشتن یک اپلیکیشن با شرکتی خارجی ببندد. تیم بابت این پروژه ۱۰ هزار دلار درآمد داشته و شما از این درآمد ۲۰۰۰ دلار سهم گرفته‌اید.

یا اینکه شما بابت معرفی یک بیمار اروپایی یا عرب به یک مرکز درمانی در داخل کشور پورسانتی معادل ۱۵ درصد کل درآمد بیمارستان از آن بیمار را کسب کنید.

چرا درآمد دلاری و ارزی مهم است؟

دلار و دیگر ارزهای خارجی مانند یورو یا درهم و دینار، این روزها ارزش زیادی به نسبت پول رایج ایران پیدا کرده‌اند. داشتن درآمد دلاری یعنی اینکه شما با استانداردهای دستمزد در کشور خودتان، به یک درآمد چند برابری دست پیدا کرده و می‌توانید زندگی بهتری داشته باشید.

در همه جای دنیا وقتی ارزش پول ملی‌شان کاهش پیدا می‌کند، مردم تلاش می‌کنند با صادرات کالا یا ارائه خدمات به خارجی‌ها درآمد دلاری و ارزی داشته باشند. برای نمونه کشور چین اولین سنگ بنای توسعه اقتصادی خود را از طریق پایین آوردن ارزش پول ملی‌اش و زیاد کردن درآمدهای ارزی‌اش گذاشت.

درست است که ارزش پول ملی ایران به دلیل برخی سیاست‌های نادرست داخلی و تحریم‌های خارجی به این روز افتاده؛ اما در هر صورت این فرصتی برای کسانی که سال‌ها بود برنامه راه‌اندازی یک کسب و کار یا داشتن یک مهارت که بتواند منجر به درآمد دلاری شود را در سر می‌پروراندند.

درآمد ارزیفقط تصور کنید شما درآمدی معادل ۱۰۰۰ دلار در ماه داشته باشید. با دلار ۲۳ هزار تومان این درآمد دلاری می‌شود ماهی ۲۳ میلیون تومان! پس می‌بینید این فرصتی است که نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

راه‌های مختلف درآمد دلاری و ارزی کدام است؟

برای داشتن درآمد دلاری و ارزی این روزها که پای اینترنت به زندگی ما ایرانی‌ها باز شده کار سختی نیست؛ اما کار راستش کار چندان ساده‌ای هم نخواهد بود!‍

ولی حوزه‌های مختلفی وجود دارد که در صورت داشتن شرایط و برخی توانایی‌ها می‌توانید روی آن‌ها برای داشتن درآمد دلاری حساب باز کنید. از جمله:

  • شما می‌توانید با کلیک کردن در سایت‌های مختلف هم حتی درآمد ارزی و دلاری داشته باشید. یعنی به عنوان بازدیدکننده تبلیغات از شرکت‌های تبلیغاتی دستمزد دلاری بگیرید. معمولا مبلغ این درآمدها خیلی کم است و بیشتر به درد افراد سالمند و خانه‌نشین می‌خورد. پیدا کردن چنین شرکت‌هایی با جستجو در اینترنت ممکن است.
  • یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد دلاری رفتن به سراغ یوتیوب است. شما می‌توانید به عنوان یوتیوبر یا تولیدکننده ویدئو در یوتیوب دست به کار شوید و با ساختن ویدیوهای پربازدید از یوتیوب پول خوبی بگیرید. این روزها از آشپزی تا ویدیوهای خنده‌دار، از آموزش باز کردن درب کنسرو ماهی تا خواباندن بچه و هرچه فکرش را بکنید در یوتیوب مشتری دارد. مهم این است که یک تولید حرفه‌ای داشته باشید و بتوانید مستمر ویدیو تولید کنید. مهم‌تر اینکه برای همه دنیا این کار را بکنید و نه فقط یک گروه خاص.
  • ممکن است به سرتان بزند که مهاجرت کنید و در کشورهای دیگر کار کنید و با سختکوشی آن را پس‌انداز کنید و به ایران بیاورید. این راه سختی است. اما فراموش نکنید چینی‌ها و ترکیه‌ای‌ها در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی با همین روش اقتصاد کشورشان را نجات دادند. ترک‌ها به آلمان رفتند و از کارگری تا مهندسی همه‌جور کار می‌کردند و برای خانواده‌هایشان مارک (واحد پولی آن زمان کشور آلمان) می‌فرستادند.
  • یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد دلاری در این روزها، تخصص‌های مرتبط با کامپیوتر است. ممکن است به عنوان برنامه‌نویس کامپیوتر از پشت لپ‌تاپ‌تان و از خانه با شرکت‌ها خارجی کار کنید و دستمزد دلاری و ارزی بگیرید یا به عنوان یک متخصص شبکه به شکل ریموت کار پشتیبانی از تاسیسات آی‌تی یک شرکت را برعهده بگیرید. معمولا کارهای پروژه‌ای بیشتر از کارهای بلندمدت در درآمد دلاری و ارزی مهم‌اند.
  • یکی دیگر از راه‌های داشتن درآمد دلاری و ارزی کار کردن به عنوان فریلنسر است. یعنی شما با ثبت کردن رزومه و تخصص و مهارت‌هایتان در سایت‌های شناخته شده‌ای چون فایور پروژه‌های مختلفی که می‌توان از راه دور انجام داد را برای خارجی‌ها انجام دهید: پروژه‌هایی که می‌تواند از ادیت عکس و ویدیو شروع شود تا تدریس زبان تا طراحی سایت.

درآمد خارجیگردشگری سلامت و درآمد دلاری و ارزی

گردشگران سلامت به کسانی می‌گویند که به قصد گرفتن خدمات درمانی از کشور خودشان به کشوری دیگر سفر می‌کنند. مثلا یک فرد عراقی که نیاز به جراحی ستون فقرات دارد از بغداد یا بصره به شیراز یا مشهد یا تهران می‌رود تا این جراحی را انجام دهد.

گردشگران سلامت پول زیادی را به دلار و یورو خرج می‌کنند تا سلامتی خود را به دست آورند. از همین رو صنعتی در دنیا شکل گرفته به نام گردشگری سلامت یا گردشگری پزشکی.

اما نکته اینجاست که این گردشگران سلامت برای رسیدن به مقصود خود نیاز به کمک افراد مختلفی دارند. افرادی که هر کدام آن ها می توانند برای خود درآمد دلاری و ارزی تعریف کنند. مهم‌ترین کسانی که می‌توانند از گردشگری سلامت درآمد دلاری داشته باشند عبارتند از:

درآمد دلاری و ارزی پزشکان از گردشگری سلامت

پزشکان مهم‌ترین دسته‌ای هستند که می‌توانند این روزها و با رونق گردشگری پزشکی در دنیا برای خود درآمد ارزی تعریف کنند. برای نمونه اگر هزینه کاشت مو در ایران ۱۵ میلیون تومان و در دبی ۶۰ میلیون تومان باشد هم برای پزشک به صرفه است که این عمل را برای یک فرد اماراتی با هزینه‌ای معادل ۱۲۰۰ دلار انجام دهد و هم برای فرد اماراتی مقرون به صرفه خواهد بود که برای این کار به ایران سفر کند.

درآمد دلاری و ارزی بیمارستان‌ها از گردشگری سلامت

این روزها بیمارستان‌ها و کلینیک‌های زیادی هستند که به دنبال جذب بیماران خارجی هستند. چرا که مشابه آنچه درخصوص پزشکان گفته شد می‌توانند با ارائه خدمات مختلف جراحی، بستری و تصویربرداری و … از گردشگران پزشکی درآمد دلاری خوبی کسب کنند.

بسیاری از مراکز درمانی برای جبران کسری درآمدهای خود وارد حوزه گردشگری سلامت شده‌اند و حتی در کشورهایی چون هند و ترکیه بیمارستان‌هایی راه افتاده که صرفا برای بیماران خارجی طراحی و افتتاح شده‌اند.

درآمد دلاری و ارزی شرکت‌ها و هتل‌ها و افراد دیگر از گردشگری سلامت

شما ممکن است نه پزشک باشید و نه صاحب یک بیمارستان ولی بخواهید از گردشگری سلامت درآمد دلاری و ارزی داشته باشید. برای این کار انتخاب‌های زیادی دارید.

شما می‌توانید به عنوان تولیدکننده محتوا در شبکه‌های اجتماعی به زبان‌های دیگر درباره ظرفیت‌های درمانی ایران مطلب بنویسید و از این طریق خارجی‌ها را برای سفر پزشکی به ایران تشویق کنید. بعد کسانی که از طریق مطالب شما قصد سفر درمانی به ایران را پیدا کرده‌اند را به مراکز درمانی یا پزشک‌ها معرفی کنید و بخشی از درآمد آن‌ها را به عنوان دستمزد بازاریابی خود سهیم شوید.

ممکن است با راه انداختن یک شرکت رسمی در این زمینه و بازاریابی آنلاین و آفلاین به یک بیزنس‌من تمام‌عیار در این حوزه تبدیل شوید و ماهانه تعداد زیادی از بیماران خارجی را به مراکز درمانی مختلف معرفی کنید و یک گردش مالی بالای دلاری و ارزی را برای کسب و کارتان رقم بزنید.

شما حتی می‌توانید یک اقامتگاه یا استراحتگاه ویژه گردشگران پزشکی راه‌اندازی کنید و با بیمارستان‌ها یا شرکت‌هایی که بیماران خارجی را جذب کرده اند مذاکره کنید و کار میزبانی از مشتری‌های آن‌ها را انجام دهید و درآمد دلاری خوبی داشته باشد.

چطور برای کسب درآمد دلاری و ارزی به بازار گردشگری سلامت ورود کنیم؟

بهترین توصیه‌ای که برای ورود به کسب‌وکارهای حوزه گردشگری به منظور کسب درآمد دلاری می‌توانیم به شما داشته باشیم این است که دو سه ماهی را صرف مطالعه و آموختن زیروبم این صنعت کنید.

ما در مدتورپرس مطالب زیادی را درباره بخش‌ها و حوزه‌ها و بایدها و نبایدهای گردشگری پزشکی در ایران و دنیا منتشر کرده‌ایم. یک مرجع رایگان برای اینکه این صنعت را خوب بشناسید و بعد دست به کار شوید تا از آن درآمد دلاری و ارزی داشته باشید.

می‌توانید در گام بعدی برای راه‌اندازی شرکت در حوزه گردشگری سلامت این کتاب را مطالعه کرده و یا مجلات ما را بخوانید.

اما فراموش نکنید یکی از اولین کارها این است که بازارهای منطقه و جهانی را خوب بشناسید، زبان انگلیسی یا عربی را سعی کنید یاد بگیرید یا کسی را داشته باشید که این زبان را بداند و مهم تر اینکه اصول و مقررات و عرف کسب‌وکار بین‌المللی را یاد بگیرید.

اگر می‌خواهید بیشتر از این با راه‌های کسب درآمد دلاری و ارزی آشنا شوید می‌توانید از مشاوره‌های تخصصی مدتورپرس استفاده کنید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.