نمایشگاه فرصت خوبی برای بازاریابی و برندینگ است

حامد شکری مدیرعامل شرکت آترینا از دستاورد رویداد اکو می‌گوید

حرکت شرکت‌های تسهیل‌گر درمان در جهت تحقق ایده‌ها و طرح‌های صنعت گردشگری سلامت گامی بزرگ برای تبلیغات و برندینگ و همچنین ساماندهی فعالیت واسطه‌ها و لیدرهایی است که به‌صورت غیرقانونی در این حوزه فعالیت می‌کنند. حامد شکری مدیرعامل شرکت آترینا در حاشیه رویداد اکو می‌گوید: «ما تاکنون طرح‌ها و ایده‌های بسیاری را در آترینا اجرا کردیم که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد؛ زیرا بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی در ایران خواهان سازوکار درستی در این صنعت هستند که این امر تنها با فعالیت شرکت‌های گردشگری سلامت محقق خواهد شد.»

تاکنون کدام ایده‌ها و طرح‌های شرکت آترینا به مرحله اجرا رسیده‌اند؟

یکی از طرح‌های شرکت آترینا ایجاد پرونده‌های الکترونیکی است که به مرحله اجرا رسیده است. درواقع ما پنلی را ایجاد کرده‌ایم که پرونده پزشکی بیمار و گزارش‌های مرتبط با پذیرش وی در آن ثبت شده است. این پنل در تمام مرکزهای طرف قراردادمان نصب شده و شروع به‌کار کرده است.‌ در این سیستم هرنوع پذیرش بیمار و ارجاع او به مراکز درمانی از طریق نرم‌افزار انجام می‌شود. همچنین گزارش‌هایی که در روند پیگیری بیمار گرفته می‌شود نیز بر روی این محور می‌چرخد. تاکنون تمام مراکزی که با آن‌ها کار کرده‌ایم از این طرح راضی هستند؛ زیرا نامه‌نگاری‌ها، مکاتبات و ارتباط‌های تلفنی در راستای انجام تمام امور گردشگری پزشکی در مراکز کمتر شده است و آن‌ها از طریق نرم‌افزار کار خود را پیش می‌برند.

یکی دیگر از فعالیت‌های اجرایی ما انجام پروژه‌ای درخصوص ساماندهی دلال‌ها است. ما پروپوزالی را آماده‌ کرده‌ایم و با یکی از بیمارستان‌های به‌نام تهران رایزنی‌هایی را در این خصوص انجام داده‌ایم. در این طرح واسطه‌هایی که در این حوزه در حال جذب بیمار هستند از طریق بیمارستان به شرکت آترینا معرفی خواهند شد. درواقع آن‌ها به‌عنوان بازاریاب آن بیمارستان هستند و بیمار را از طریق آترینا وارد کشور می‌کنند. به این معنا که فرآیند ورود بیمار به ایران اصولی و از طریق شرکت آترینا انجام خواهد شد.

استقبال از برنامه‌ها و طرح‌های اجرایی شرکت آترینا چگونه است؟

من فکر می‌کردم که بیمارستان‌ها از طرح پرونده الکترونیکی به‌دلیل سیستم امنیتی بیمارستان و… استقبال نکنند. اما تاکنون با هر مجموعه‌ای که وارد مذاکره شده‌ایم استقبال بسیار خوبی از این طرح داشته است؛ زیرا بیمارستان‌ها از اینکه ارتباطات حضوری کمتر شود و همه امور از طریق سامانه پیگیری و شکل گیرد استقبال می‌کنند. همچنین آن‌ها خواهان این هستند قبل از ورود بیمار به کشور تمام اطلاعاتش را به‌صورت الکترونیکی دریافت کنند. یکی دیگر از خدمات آترینا که مورد استقبال قرار گرفته است بخش فالوآپ بیماران است؛ زیرا ما در کشور بیمار امکاناتی را بر این کار درنظر گرفته‌ایم.

شرکت آترینا برای تبلیغات و برندینگ چه شیوه‌ای را پیش گرفته است؟

اولین برگ برنده تبلیغات، کیفیت کار است؛ به‌همین سبب تمرکز اصلی شرکت آترینا بر روی کیفیت است. درواقع افرادی که به مرکز ما مراجعه کرده و سرویس‌هایی را دریافت می‌کنند مبلغان ما در داخل و خارج از کشور هستند. شرکت آترینا علاوه‌بر فعالیت برروی ورود بیمار خارجی به کشور، فعالیت‌هایی را برروی گردشگر سلامت داخلی هم آغاز کرده است.‌ ما برای این کار با باشگاه مشتریان بانک ملت قرارداد امضا کرده‌ایم. در این قرارداد به‌صورت انحصاری سرویس‌های درمانی را به مشترکین بانک ملت ارائه خواهیم کرد. این اتفاق از لحاظ برندینگ برای ما بسیار با اهمیت است؛ زیرا یک مجموعه بزرگ پس از انجام بررسی‌های بسیار به کیفیت خدمات ما اعتماد کرده است.‌ این قرارداد یک تبلیغ بسیار بزرگ برای ما است که نتیجه آن برندسازی شرکت آترینا در کشور است.

یکی از برنامه‌های ما این است که در سال ۹۸ خدمات شرکت آترینا را معرفی کنیمر معرفی شدیم. این نمایشگاه در شهر جلفا که پتانسیل‌ بالایی را در این صنعت دارد برگزار شد و در مجموع بازخورد بسیار خوبی را برای ما داشت؛ زیرا توانستیم با افراد ب؛ به همین سبب در نمایشگاه‌های مختلفی نیز شرکت خواهیم کرد. اولین نمایشگاهی که در سال جاری در آن حضور داشتیم، نمایشگاه مد و لباس بود که به‌عنوان اسپانسسیاری وارد مذاکره شویم و کانال‌هایی را برای ورود گردشگر سلامت به کشور از این منطقه ایجاد کنیم. بسیاری از این افراد به‌سبب آنکه از حضور لیدرها و خدمات نامناسبی که از آن‌ها در این راستا دریافت کرده بودند ناراضی بوده و از دریافت خدمات توسط شرکت تسهیل‌گر استقبال کردند.‌

رویداد اکو دومین نمایشگاهی بود که در آن شرکت کردیم و بسیار پر بار بود. ما در این نمایشگاه با شرکت‌ها، بیمارستان‌ها و افراد فعال بسیاری وارد مذاکره شدیم. به‌طورکلی از این رویداد بسیار راضی هستیم.‌

به‌طورکلی شرکت در نمایشگاه‌ها، تبلیغات محیطی، رونمایی از نرم‌افزار‌ها و پنل‌ها عمده فعالیت‌های شرکت آترینا در حوزه تبلیغات و برندینگ است.‌

یکی از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد این است که بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی شرکت‌های تسهیل‌گر درمان را به‌عنوان یک واحد فعال در صنعت نمی‌شناسند و گاها به آن‌ها دلال می‌گویند. حضور در رویداد اکو تا چه میزان به تغییر این دیدگاه کمک کرده است؟

این نمایشگاه به تغییر این طرز فکر بسیار کمک کرده است؛ به‌گونه‌ای که بیمارستان‌ها متوجه شرکت‌های تسهیل‌گر درمان شده‌اند. ما در اینجا در باب مقایسه صحبت می‌کنیم. به این معنا که شرکت‌های تسهیل‌گر در ارائه سرویس‌هایشان با یکدیگر مقایسه می‌شوند. در همین راستا نشان دادیم که چه تفاوت‌هایی نسبت به دلالان داریم. شرکت آترینادر نمایشگاه در هر مذاکره‌ای که با مراکز درمانی داشتیم این پرسش مطرح شد که تفاوت شما با یک دلال چیست؟ ما در پاسخ درباره تفاوت‌ها از جهت اینکه بیمار چه خدمات گردشگری مناسب و خدمات درمانی هدفمندی را دریافت می‌کند، صحبت کردیم. درواقع تمام موارد را برای آن‌ها برشمرده که نتیجه بسیار مطلوبی را داشت؛ زیرا آن‌ها می‌دیدند که در این راه همه موارد عملیاتی و اجرایی است.

باتوجه به این موضوع که به‌تازگی رویداد اکو را پشت سر گذاشته‌ایم این رویداد را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

هر رویدادی چه در ایران و چه در خارج از کشور دارای محاسن و نواقصی است که نمی‌توان منکر آن‌ها شد. رویداد اکو نشان داد، ایران به این باور رسیده است که صنعت گردشگری سلامت می‌تواند راه‌گشای صنعت گردشگری و درمان کشور باشد و در تلاش هستیم که به ظرفیت‌های بالای این صنعت دست پیدا کنیم. بنابراین این رویداد و سایر رویدادهای این‌چنینی می‌تواند برای رشد این صنعت بسیار مهم باشند.

مطالب مرتبط:

گفت‌وگو: افروز کریمی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.