انتخاب استان اردبیل به عنوان پایلوت گردشگری سلامت

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به انتخاب استان اردبیل به عنوان پایلوت گردشگری سلامت گفت: با توافق بین استان های مرزی شمال کشور، اردبیل بعنوان آزمونه (پایلوت) گردشگری سلامت کشور معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، صغری فرشی افزود: این توافق بین استان های گیلان، آذربایجان شرقی و اردبیل بعنوان مقصد سفر گردشگران سلامت جمهوری آذربایجان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مسافران آذری از طریق مرز بیله سوار وارد کشور می شوند، گفت: باید از این فرصت برای فعال کردن گردشگری سلامت استفاده شود و برنامه ریزی شده تا حوزه گردشگری سلامت از مرز بیله سوار فعال و در استان تسری یابد.

جوادی با اشاره به اینکه گردشگری شمال استان دارای ظرفیت های متعددی است، افزود: در سال های گذشته به مقوله جذب گردشگر در این منطقه کمتر توجه شده و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و همچنین توسعه زیرساخت های گردشگری کمتر مد نظر بوده است.

به گفته وی ، محور توسعه استان، بخش گردشگری از شمال به جنوب تعریف شده و از این پس نگاه به گردشگری بر اساس ظرفیت و قابلیت های منطقه ای خواهد بود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: گردشگری کشاورزی یکی از مقوله هایی است که باید بیشتر مد نظر قرار گیرد و برنامه ریزی شده تا جشنواره هایی با محوریت کشاورزی در نقاط مختلف استان فعال و برگزار شود.

فرشی با اشاره به اینکه عشایر تولید محور بوده و نقش موثری در اقتصاد مقاومتی و تولید دارند، افزود: زندگی عشایری سرشار از زیبایی ها و شگفتی بوده و عشایر استان نیز روحیه گردشگرپذیری و مهمان ‌نوازی فوق ‌العاده ‌ای داشته و سرمایه گذاری در زمینه گردشگری عشایری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اکوکمپ عشایری و برگزای استارت آپ گردشگری در استان باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، بیان کرد: باید این ظرفیت ها در شهرستان های استان نیز فعال شود و راه اندازی استارتاپ در معرفی آن و افزایش درآمدهای گردشگری منطقه تاثیرگذار است.

نظرات بسته شده است.