افزایش ۵۰ درصدی گردشگران ورودی به ایران

معاون گردشگری کشور می‌گوید: امسال شاهد افزایش ۵۰ درصدی گردشگران ورودی به ایران هستیم که این رشد به رغم کاهش ۱۷ درصدی اروپایی‌ها در ورود، حاصل افزایش قابل توجه ورود گردشگران منطقه‌ای است.

به گزارش خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، ولی تیموری اظهار داشت: موضوع دقت پایین آمار تنها مربوط به حوزه گردشگری نیست. در شرایط کنونی مبنای آماری ما در گردشگران ورودی، آمار پلیس مهاجرت است که آن هم بر اساس تعداد مهرهایی‌ که بر گذرنامه‌ خارجی‌های ورودی می‌خورد، استخراج می‌شود. آمار گردشگران داخلی ما هم توسط ادارات کل استانی دریافت می‌شود.

تیموری مبنای آمار گردشگران خروجی را هم در مبادی خروجی به انضمام آمار سازمان هواپیمایی دانست و افزود: مجموعه آمارهای ما به دلیل نداشتن حساب اقماری گردشگری که یک رویه استاندارد بین المللی است، دقیق نیست و باید این حساب در ایران فعال شود.

معاون گردشگری گفت: استقرار حساب‌های اقماری در ایران فقط با کمک مرکز ملی آمار و بانک گردشگری قابل اجراست و وجود این آمار به ما قدرت تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی دقیق خواهد داد.

او تصریح کرد: دیروز طرحی به سازمان جهانی گردشگری دادیم تا در پیاده کردن این سیستم به معاونت گردشگری ایران کمک کنند و انتقال تجربه داشته باشیم.

تیموری گفت: با وجود ایران هراسی و تحریم‌ها، آمار کلی از افزایش ۵۰ درصدی ورود کردشگران بین المللی به ایران حکایت دارد البته به طور دقیق تر در بخش گردشگران اروپایی آمار ما کاهش نسبی ۱۷ درصدی داشته، اما در حوزه گردشگران منطقه ای ما رشد قابل توجهی داشته ایم.

وی تاکید کرد: ما به دنبال اجرای سیاست توزیع سفرها در کشور هستیم و برگزاری جشنواره اقوام در گلستان، یکی از برنامه‌ریزی‌های ما برای دستیابی به این مطلوب است.

تیموری گفت: ما در هیچیک از کشورهای منطقه، تنوع فرهنگی و مذهبی مشابه ایران نداریم که این بهترین جذابیت برای گردشگران خارجی است .

وی اضافه کرد: در تحلیل های سازمان جهانی گردشگری، تعامل با تنوع فرهنگی مقصد از اولویت‌های انتخاب گردشگران است.

ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان نیز گفت: دوازدهمین دوره جشنواره گردشگری اقوام در استان گلستان در شهرهای گرگان و گنبدکاووس برگزار می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه صنایع دستی از ۳۱ استان کشور که در این جشنواره برگزار می‌شود که یکی از پرفروش ترین نمایشگاه‌ها به شمار می رود.

او ادامه داد: برگزاری جشنواره موسیقی اقوام اکثریت قریب به اتفاق استان‌هایی که صاحب موسیقی بومی هستند حضور دارند.

کریمی گفت: ما این جشنواره را فرصت مغتنمی برای تبلیغ روستاهای با قابلیت بومگردی می‌دانیم و بیشتر بوم‌گردی‌های فعال در این جشنواره حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: نمایشگاه سوغات هم با سوغاتی از همه استانها تشکیل می‌شود و حدود ۲۰ سفیر و کاردار از سایر کشورها نیز در این رویداد حضور خواهند داشت. علاوه بر این که ۴۰ خبرنگار داخلی و خارجی نیز آن را پوشش خواهند داد.

کریمی یادآور شد: تقارن برگزاری این جشنواره در استان گلستان با هفته وحدت را نیز به فال نیک می گیریم.

 امسال دوازدهمین دوره جشنواره اقوام ایران در گلستان، از ۲۹ آبان تا ۲ آذر ماه در گرگان و از ۳ تا ۷ آذر ماه در گنبد برگزار خواهد شد.

نظرات بسته شده است.