نقش استارتاپ‌های گردشگری پزشکی در رونق اقتصادی گردشگری سلامت

صنعت گردشگری پزشکی روز به روز شکوفاتر می‌شود. ارزش این صنعت در سال ۲۰۱۶ توسط PwC به اندازه ۶۸ میلیارد دلار برآورد شد و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۱ این رقم به دوبرابر خود برسد. بلومبرگ در آخرین گزارش‌های خود در مورد نقش استارتاپ‌ های گردشگری پزشکی برای اعزام بیماران به خارج از کشور و ترغیب آنها برای سفر با مقاصد پزشکی و جراحی خبر داده است.

این صنعت در ابتدا بر پایه بیمارانی ساخته شد که در جستجوی قیمت‌های پایین‌تر برای جراحی زیبایی یا دندان پزشکی در خارج از کشورهای خودشان بودند. با این وجود، رشد صنعت گردشگری پزشکی به دلیل موانع فرهنگی در میان بیماران با سرعتی کند پیش رفت، زیرا بسیاری از افراد هنوز برای انجام رویه‌های پزشکی مانند تعویض مفصل زانو یا انجام جراحی قلب در کشور بیگانه راحت نبودند.

استارتاپ‌ های گردشگری پزشکی وارد می‌شوند

این درحالی است که استارتاپ‌ها از شوک فرهنگی بیماران در مواجهه با کشور بیگانه به عنوان بخش اصلی کسب‌وکار آینده خود بهره می‌برند. برای مثال، اوگور ساموت، هم‌بنیان‌گذار استارتاپ Medigo GmbH که یک استارتاپ گردشگری پزشکی واقع در برلین، آلمان است به بلومبرگ گفت: «انتظار دارد که در پنج سال آینده، درمان بیماری‌های حیاتی ۸۰ درصد سهم کسب‌وکار در گردشگری پزشکی را به خود اختصاص دهد. این رقم درحال حاضر ۳۰ درصد است و به حدود ۱۲۵ هزار بیمار خدمت می‌کند.»

استارتاپ‌ های گردشگری پزشکی
شوک فرهنگی که بیماران در مواجهه با کشور بیگانه به هنگام مسافرت تجربه می‌کنند فرصت خوبی برای ورود استارتاپ های مرتبط به بازار گردشگری است.

یکی از دلایل این خوشبینی مربوط به قابلیت گذاشتن نقد و نظر توسط بیمار در این استارتاپ است.

استارتاپ‌های دیگری نیز هستند که فرایند مراقبت‌های پزشکی از ابتدا تا انتها انجام می‌دهد. یکی از این موارد، BookDoc نام دارد که با شرکت‌های شناخته‌شده فناوری مانند TripAdvisor، Agoda، Airbnb و Grab کار می‌کند و می‌تواند محل اقامت و تسهیلات حمل‌ونقل را برای بیمارانی که به دنبال مراقبت‌های پزشکی در خارج از کشور هستند هماهنگ کند.

منبع: Becker Hospital Review، Bloomberg

نظرات بسته شده است.