استارتاپ‌ها و شرکت‌های مختلف در الکامپ بیست‌وششم

نشست خبری الکامپ با حضور رسانه‌های مختلف برگزار شد

نشست خبری برگزاری نمایشگاه الکامپ بیست و ششم با حضور اهالی رسانه‌های مختلف به شکلی حضوری و آنلاین برگزار شد.

در این نشست که با حضور حسین اسلامی، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، محمدجواد قنبری معاون نمایشگاهی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی و کاوه ثروتی مدیر برگزاری الکامپ و الکام‌استارز برگزار شد سیاست‌ها، استانداردهای برگزاری و پروتکل‌های بهداشتی الکامپ تشریح شد و به سوالات خبرنگاران رسانه‌ها پاسخ داده شد.

ثبت نام بیش از 12 هزارمتر نهایی شده است

کاوه ثروتی در بخشی از این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره میزان مشارکت شرکت‌ها و استارتاپ‌ها در این نمایشگاه گفت تعداد زیادی ثبت‌نام انجام شده که برخی نهایی شده و برخی در حال نهایی شدن است و پیش‌بینی این است که این رقم تا 300 شرکت افزایش پیدا کند. او تاکید کرد تاکنون پبت‌نام برای بیش از 12 هزار متر غرفه و فضای نمایشگاهی نهایی شده است.

او با اشاره به حضور و ثبت‌نام استارتاپ‌های مختلف هم گفت استارتاپ‌ها هم در بخش کانتری و هم برای غرفه‌های بزرگ ثبت‌نام کرده‌اند و الکام‌استارز امسال، برای بخش‌هایی چون الکام‌پیچ و الکام استارز و شتاب و جذب سرمایه برنامه‌های محتوایی متنوعی خواهد داشت.

او فرمت‌های تازه برگزاری برخی از این رویدادها را هم شرح داد و گفت: «با توجه به لزوم رعایت پروتکل‌های کرونایی امسال برای اولین‌بار بخش‌هایی چون ویدئوپیچ را تعریف کرده‌ایم تا تیم‌های مختلف استارتاپی بتوانند حتی بدون حضور در نمایشگاه از فرصت آن استفاده کنند. برخی از رویدادها هم به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ترکیبی باشند و به صورت آنلاین-حضوری برگزار شوند. برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که همه بتوانند به هر شکلی که برای آن‌ها مناسب است حضوری یا غیرحضوری از ظرفیت‌های نمایشگاه استفاده کنند.»

عده‌ای جای صنف تصمیم نگیرند!

حسین اسلامی هم در بخش‌هایی از این کنفرانس خبری و در پاسخ به نامه‌ای که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با هدف به تعویق انداختن نمایشگاه الکامپ رسانه‌ای کرده گفت: «نامه نظام صنفی ایران واقعا معلوم نیست با چه هدفی این نامه را زده و بعد هم رسانه‌ای کرده است. قبلا توافقی با حضور همین دوستان انجام شده بود و نمی‌دانیم چرا حالا این نامه زده شده است.»

اسلامی با اشاره به اینکه چند نفر در فضای مجازی نمی‌توانند برای یک صنف بزرگ تصمیم بگیرند گفت: «حقوق‌بگیران و کارمندان سازمان‌های دولتی صالح‌تر از عضای صنف نیستند. اینکه ما یک‌باره نامه‌ای را منتشر و مخالف‌خوانی کنیم مغایر با منافع اعضای صنف است. برای سازمان نصر و شرکت نمایشگاه‌ها، صرفا اجرای پروتکل‌ها و دستورات ستاد ملی کرونا مبناست و لاغیر. متاسفانه برخی از دوستان می‌خواهند خارج از توافقات جلساتی که باهم داشته‌ایم تصمیم بگیرند.»

اسلامی با اشاره به اینکه گفتگوها میان سازمان نصر تهران، نصر ایران و شرکت نمایشگاه‌ها در جریان بوده و هنوز هم ادامه دارد تا به منافع شرکت‌ها آسیبی وارد نشود با انتقاد از تصمیم‌های نصر ایران گفت: «یکی از مشکلات سازمان نصر کشور نداشتن رییس است. هنوز از طرف رییس جمهور حکمی برای رییس این سازمان که وظیفه دارد موضوعات اجرایی آن را پیگیری صادر نشده و اغتشاش در تصمیم گیری‌های این سازمان که این روزها می‌بینیم نتیجه همین موضوع است.»

ده‌ها نمایشگاه در حال برگزاری است

قنبری معاون نمایشگاهی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی هم در این نشست با تاکید بر اینکه در این روزها ده‌ها نمایشگاه برگزار شده و در حال حاضر هم نمایشگاه‌های مختلفی در حال برگزاری است گفت: «ما تابع سیاست‌های ستاد ملی کرونا هستیم و مجوزهای رسمی نمایشگاه الکامپ را از وزارت بهداشت گرفته‌ایم. قرار بود نمایشگاه خرداد برگزار شود اما اعضای هیئت مدیره نظام صنفی ایران بنا بر برنامه‌ریزی و سلایق خودشان گفتند که الکامپ به تعویق بیفتد و تاریخ فعلی هم با این دوستان نهایی و مکتوب شده است. برنامه‌ریزی نمایشگاه اینگونه نیست که یک باره تصمیم بگیریم و تغییرش بدهیم. ما به عنوان متولی صنعت نمایشگاهی طبق استانداردها و اولویت‌های این صنعت باید تصمیم بگیریم. اگر قرار بر نامه‌نگاری با ستاد ملی کروناست ما باید این کار را بکنیم. از 80 هکتار فضای نمایشگاهی فقط 13 هکتار آن فضای سبز است. عده‌ای می‌خواهند فضاهای عریض الکامپ و سقف بلند و محدود کردن تعداد شرکت‌ها و بازدیدکنندگان را نادیده بگیرند و با یک تاریخ مبهم یک نمایشگاه مهم کشوری را در حوزه رایانه‌ای و مجازی که دغدغه بسیاری از تصمیم گیرندگان کشور است به عقب بیندازند.»

قنبری در این نشست تاکید کرد در صورتی که ستاد ملی کرونا با قرمز شدن وضعیت تهران بخواهد نمایشگاه‌های مختلف از جمله الکامپ را به تعویق بیندازد به گونه‌ای عمل خواهد شد که زمان نمایشگاه شیفت پیدا کند تا شرکت‌هایی که غرفه‌سازی کرده‌اند متضرر نشوند.

جای بسی تعجب است…

پیشتر و در نامه‌ای به امضای «رییس شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور» از شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی درخواست شده بود نمایشگاه الکامپ سه ماه به تعویق بیفتد. اما در پاسخ به این نامه حسن زمانی رییس شرکت نمایشگاه‌ها با ابراز تعجب از ارسال آن گفته است: «تاکنون ده‌ها نمایشگاه تخصصی با نظارت وزارت بهداشت برگزار شده… جای بسی تعجب است که آن سازمان به عنوان مهم‌ترین نهاد صنفی حوزه رایانه‌ای کشور پس از یک سال وقفه در برگزاری پراهمیت‌ترین رویداد نمایشگاهی این عرصه  و به جای همکاری و تلاش در جهت برپایی  نمایشگاه الکامپ با استانداردهای لازم، در صدد توجیه تعویق چندباره آن است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.