بازار جهانی گردشگری سلامت و پزشکی تا سال 2027

انتظار می رود اندازه بازار جهانی گردشگری سلامت  پزشکی تا سال 2027 به ارزش 207900 میلیون دلار برسد؛ بیشترین سهم از آن درمان‌های ناباروری‌ست

بازار جهانی گردشگری پزشکی ناشی از هزینه‌های بالای درمان در کشورهای توسعه یافته است از طرفی در دسترس بودن آخرین فن‌آوری‌های پزشکی، انطباق رو به رشد با استانداردهای بین‌المللی، کیفیت بالای خدمات درکشورهای درحال توسعه هم علت دیگری از علل وجودی شکل‌گیری چنین صنعتی است.

در یک کشور توسعه یافته، هزینه‌های درمان پزشکی بسیار زیاد است. اگرچه درمان‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند، اما جراحی‌ها جز دسته بسیارگران قیمت دسته‌بندی می‌شود. گذشته از آن، کالاها و خدمات کلیدی مراقبت‌های بهداشتی نیز نسبتاً گران هستند مردم کشورهای ثروتمند قادر به پرداخت هزینه‌های بالای درمان نیستند. شرکت‌های بیمه تمام هزینه‌های پزشکی را پوشش نمی‌دهند و همین موضوع  بیماران را مجبور می‌کند به دنبال درمان در کشورهای دیگر باشند. در مقایسه با کشورهای غربی، آسیا، خاورمیانه، و آمریکای جنوبی خدمات پزشکی با کیفیت بالا را با تفاوت هزینه قابل توجهی ارائه می‌دهند. شرکت‌های تسهیلگری هستند که تمام نیازهای پزشکی و غیرپزشکی گردشگران را از ابتدا تا انتهای سفر برآورده می‌کنند.

در دسترس بودن گزینه‌های درمانی کم‌هزینه، همراه با مراقبت با کیفیت بالاتر، دلیل اصلی رشد و محبوبیت بازار گردشگری پزشکی است.

بیماران می توانند با انتخاب کشور دیگر برای موارد درمانی خود از 30٪ تا 80٪ در کل هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. دلیل اصلی کاهش هزینه‌های درمان در مکان‌های گردشگری پزشکی، هزینه کم و در دسترس بودن ساده پرسنل پزشکی و تفاوت واحد ارزی کشور مبدا و مقصد است.

علاوه بر این، نیازهای فوری پزشکی بیماران، آنها را بر آن می دارد تا به دنبال مقصدهای گردشگری پزشکی به عنوان یک جایگزین مناسب باشند. که به رشد درآمد بازار گردشگری پزشکی نیز کمک می کند. پیشرفت‌ها در مدیریت بیمارستان با نگاه جذب توریستسلامت در سالهای اخیر، منجر به پیشرفت‌های مفید در صنعت گردشگری پزشکی شده است. بیمارستان‌ها با اقامتگاه های مجلل و گزینه‌های درمانی مناسب، گردشگران پزشکی را جذب می‌کنند. پس از درمان، بیماران می توانند از امکانات گردشگری استفاده کنند. شرکت‌های نوظهور تسهیلگر هم با تنوع‌بخشی به خدمات خود، هر چه بیشتر بر منطقی بودن سفرهای پزشکی و سلامت می‌افزایند.

پس از دوران پاندمی، سیاست کشورها برای قرنطینه، باعث شد تا این صنعت در سراسر جهان دچار رکود شود. بار روانی ممنوعیت تردد و عدم شکل‌گیری سفر هم بر رکود این بازار افزود. در این بین بسیاری از بیمارستان‌ها هم برای پاسخگویی به نیاز بیماران داخلی مجبور به بروزرسانی سخت‌افزاری و زیرساخت‌هایشان شدند. حالا اما پس از واکسیناسیون سراسری و امکان کنترل سویه‌های جدید و با تغییر سیاست کشورها در ورود گردشگران، بارقه‌هایی از احیا این صنعت به چشم می‌خورد. بر اساس پیش‌بینی SkyQuest Technology (که یک سازمان مطالعاتی است) رشد بازار گردشگری پزشکی تا سال 2027 به رقم 207900 میلیون دلار خواهد رسید. این سازمان، بخش‌بندی بازار جهانی گردشگری پزشکی را بر اساس نوع به دسته‌های:

  • درمان زیبایی
  • درمان سرطان
  • درمان قلبی عروقی
  • درمان ارتوپدی
  • درمان چاقی
  • درمان ناباروری
  • درمان چشمی

تقسیم کرده است.

در این میان، پیش‌بینی می‌شود بخش درمان ناباروری بیشترین سهم را در بازار داشته باشد.

یکی از رایج ترین روش‌های درمانی که گردشگران پزشکی برای سفر به خارج از مرزهای خود انتخاب می کنند، درمان ناباروری است .درمان‌های ناباروری سریع‌ترین رشد را در صنعت گردشگری پزشکی دارند.

بر اساس گزارش های Nova IVF Fertility 2020، در سال 2020، تقریباً 49٪ از بیماران از سایر مناطق آسیا و 25٪ از قاره آفریقا برای درمان‌های ناباوری سفر کرده‌اند. طبق همان منبع، تعداد بیماران آفریقایی که به دنبال درمان ناباروری در هند هستند، در سال 2020، 46 درصد افزایش یافت، در حالی که تعداد بیماران بین المللی که به دنبال درمان ناباروری در هند بودند، 8 درصد افزایش یافت. این منجر به افزایش سهم بازار گردشگری پزشکی در سراسر جهان می شود.

در میان مناطق مختلف جهان، منطقه آسیا و اقیانوسیه و خاورمیانه احتمالاً سهم قابل توجهی در بازار خواهد داشت. حضور اقتصادهای نوظهور مانند تایلند، هند، سنگاپور، کره جنوبی و مالزی در میان بسیاری دیگر از کشورهای مطرحی هستند که جدیدترین و پیشرفته‌ترین خدمات پزشکی خود را به گردشگران پزشکی ارائه می دهند. بر اساس شاخص گردشگری پزشکی، هند دهمین مقصد محبوب در سراسر جهان است. هزینه جراحی بای پس در هند تقریباً 10000 دلار است، در حالی که این هزینه در ایالات متحده 113000 دلار است. علاوه بر این، کشورهایی مانند سنگاپور، مالزی و کره جنوبی احتمالاً در طول دوره پیش بینی در نتیجه افزایش بیمارانی که به دنبال عمل های زیبایی هستند، مورد توجه قرار خواهند گرفت.

در هند، محرک‌های عمده بازار گردشگری پزشکی، شامل حضور فزاینده بیمارستان‌های چندتخصصی و متخصصان پزشکی ماهر است. طبق گزارش بنیاد ارزش ویژه برند هند (IBEF)، هزینه درمان جراحی بزرگ در هند حدود 20 درصد کمتر از کشورهای غربی است. انتظار می‌رود بازار گردشگری پزشکی هند به دلیل سیاست‌های منسجم مربوط به تاییدیه‌های ویزای پزشکی دو برابر شود. هند عمدتاً با تایلند و سنگاپور برای گردشگری پزشکی در آسیا رقابت می کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.