درمان انواع درد در کلینیک درد توسط دکتر محمد حسین دلشاد

با حضور متخصصین درد در کلینیک درد می‌توانید بسیاری از دردهای مزمن و آزاردهنده خود را تسکین دهید. هدف کلینیک درد بیمارستان مریم تشخیص صحیح علت درد و در نهایت تسکین دردی است که مدت‌هاست از آن رنج می‌برید.

گاهی پزشک در صورت نیاز برای تکمیل درمان شما را به متخصصین دیگری نیز ارجاع می‌دهند. هدف متخصص درد این است که بیمار بدون نیاز به عمل جراحی یا حداقل تهاجمی درمان شود.

اگر مدت زمانی زیادی است که از درد‌های خود رنج می‌برید و از ترس جراحی برای درمان اقدامی نمی‌کنید، ادامه مقاله را مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری در خصوص کلینیک و روش‌های درمان آن کسب کنید.

نمونه مشکلاتی که در کلینیک درد درمان می‌شود

سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که چه بیماری‌ها و مشکلاتی توسط متخصص درد درمان می‌شود. در ادامه نمونه مشکلاتی که توسط فوق تخصص درد دکتر محمد حسین دلشاد انجام می‌شود به شرح زیر است:

شانه درد

درد شانه می‌تواند به دنبال ضربه مانند تصادفات رانندگی یا زمین خوردن رخ دهد. همچنین ممکن است بیمار به دلیل استفاده بیش از حد عضلات شانه یا تاندون‌های روتاتور کاف دچار درد شده باشد.

در این مواقع پزشک معاینات و عکسبرداری را توصیه می‌کند تا متوجه شود که آیا شکستگی یا آسیب دیگری دارید یا خیر. در صورتی که علت عارضه پیش آمده به دلیل مشکل جزئی مانند کشیدگی باشد، با مصرف داروهای ضد التهابی و مراجعه به فیزیوتراپی بهبود پیدا می‌کند.

کمردرد

کمردرد از شایع‌ترین دلایل مراجعه بیماران به کلینیک درد است. اگر دچار درد مزمن در ناحیه کمر هستید، حتما برای تشخیص و درمان باید به متخصص درد مراجعه کنید.

بسته به علت زمینه‌ای کمردرد پزشک راهکارهای درمانی متفاوت نوین و بدون جراحی را برای بیمار در نظر می‌گیرد تا تسکین درد را تجربه کند.

پا درد

اگر دچار پا درد هستید، پزشک برای شما آتل پا برای کمک به حرکت و جلوگیری از آسیب بیشتر توصیه می‌کند. آسیب‌های شدید در ناحیه زانو، لگن، مچ پا و… در کلینیک درد درمان می‌شود.

پزشکان متخصص درد در این زمینه قادر به درمان انواع دیگر دردها مانند سردرد و دردهای شکمی هستند که مشکل زمینه‌ای ندارد.

درد در ناحیه گردن و قسمت بالای کمر

گردن درد هر علتی که داشته باشد مانع از انجام بسیاری از فعالیت‌ها شده و شرایط آزاردهنده‌ای را برای شما ایجاد می‌کند. به طور مثال اگر گردن درد به علت ضربه شلاقی باشد، پزشک فیزیوتراپی همراه با مصرف دارو توصیه می‌کند.

درد پس از آسیب دیدگی

درد پس از آسیب دیدگی از دیگر انواع دردهایی است که در کلینیک درد بیمارستان مریم درمان می‌شود. پزشکان متخصص درد به خوبی با انواع درد آشنایی دارند و به خوبی می‌دانند از چه تکنیک‌هایی برای تسکین و کنترل درد استفاده کنند.

درد ناشی از آرتروز یا بورسیت

هدف از درمان این دسته از بیماری‌ها تسکین و کاهش التهاب است تا قادر به انجام فعالیت‌های مهم از جمله کار یا ورزش باشید.

سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و سایر اختلالات گوارشی

این مورد از شایع‌ترین اختلالات مزمن دستگاه گوارش است. این دسته از افراد علاوه بر احساس نفخ، اسهال یا یبوست دچار درد یا مشکلات شکمی هستند.

افسردگی و اضطراب در بیماران مبتلا به درد مزمن

افرادی که به دنبال درد مزمن افسردگی و اضطراب دارند می‌توانند مشکل خود را در کلینیک درد برطرف کنند. در صورت نیاز پزشک شما را به روانشناس یا روانپزشک ارجاع خواهد داد. به طور کلی با تسکین پیدا کردن درد، شرایط روحی شما بهتر خواهد شد.

هدف کلینیک درد بیمارستان مریم برای بیماران

هدف کلینیک درد مراقبت از بیمارانی است که از درد مزمن خود رنج می‌برند. منظور از درد مزمن دردی است که بیش از سه ماه ادامه داشته باشد.

این بیماری می‌تواند به دنبال انواع مختلفی از شرایط از جمله مشکلاتی در ناحیه کمر، آرتریت، آسیب عصبی و سرطان ایجاد شده باشد.

در این شرایط متخصصین فعال در کلینیک به دنبال راهکارهای برای مقابله با درد مزمن و همچنین بهبود کیفیت زندگی خود هستند.

این مورد ممکن است شامل ترکیبی از داروها، تغییر سبک زندگی، فیزیوتراپی و… باشد. هدف از درمان تسکین درد بیماران و بازگشت به فعالیت‌های روزمره است.

پروسه تشخیص تا درمان در کلینیک درد

همانطور که در ابتدا گفتیم هدف متخصصین درد در کلینیک درد این است که بیمار بدون عمل جراحی تسکین پیدا کند یا جراحی را به تعویق بیندازند.

ابتدا با توجه به شرح حال بیمار و معاینات فیزیکی که انجام می‌دهند بررسی‌های لازم را برای تشخیص انجام خواهند داد. در ادامه برای تایید تشخیص آزمایش‌ها و تصویربرداری‌هایی به بیمار توصیه می‌شود.

پس از تشخیص، خط اول درمانی بیمار با توجه به شرایطی که دارد دارو درمانی است. در صورتی که بیمار با روش‌های ابتدایی بهبود پیدا نکند، از روش‌های موثرتری مرحله به مرحله برای بیمار انجام می‌دهند.

پزشکان از به‌روزترین روش‌های روز دنیا برای تسکین درد بیمار استفاده می‌کنند و می‌توانند همانند گذشته به فعالیت‌های خود همانند گذشته بپردازند.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.