توسعه گردشگری سلامت با راه‌اندازی مراکز تخصصی درمان بیماری‌های صعب‌العلاج

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه توسعه گردشگری سلامت با راه‌ اندازی مراکز تخصصی درمان بیماری های صعب العلاج امکان پذیر است، یادآور شد: احداث این مراکز تخصصی و فوق‌تخصصی می‌تواند تاثیر جدی در جذب بیماران خارجی داشته باشد.

دکتر اکبر ترکی در گفتگو با مدتور پرس افزود: این روزها در اغلب جوامع شاهد هستیم که بروز بیماری‌های صعب العلاج مثل سرطان در حال افزایش است. توسعه مراکز تخصصی و فوق‌تخصصی برای درمان سرطان می‌تواند گردشگران سلامت را از کشورهای مختلف به ایران جذب کند.

وی تصریح کرد: ایران از نظر دانش پزشکی در سطح بالایی قرار دارد و از نظر تجهیزات پزشکی نیز از توان بالایی برخوردار است. این مولفه‌ها به خوبی قادر است که گردشگران سلامت را برای درمان در ایران، ترغیب کند.

ترکی با اشاره به اینکه ایران دارای پتانسیل بالایی در صنعت گردشگری سلامت است، خاطرنشان کرد: ما نتوانسته‌ایم از این پتانسیل ارزشمند به خوبی استفاده کنیم و هم اکنون جایگاه قابل قبولی در صنعت گردشگری سلامت نداریم؛ در حالی که می‌توانیم با برنامه‌ریزی و مدیریت یکپارچه به موفقیت بالایی در صنعت گردشگری سلامت برسیم. متاسفانه در بین نهادهای متولی گردشگری سلامت، وحدت رویه وجود ندارد و در این حوزه از سیاست واحدی پیروی نمی‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید به بخش خصوصی فعال در گردشگری سلامت، بهای بیشتری داده شود، خاطرنشان کرد: با توسعه زیرساخت‌های درمانی و استفاده از کارشناسان مجرب در حوزه گردشگری سلامت، این قابلیت وجود دارد که دولت با کمک بخش خصوصی بتواند به جذب گسترده بیماران خارجی اقدام کند. حضور قدرتمند بخش خصوصی در صنعت گردشگری سلامت می‌تواند موجب افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه و افزایش میزان ارزآوری از این صنعت شود.

ترکی یادآور شد: برای توسعه گردشگری سلامت باید با فعالیت دلالان غیرقانونی در این حوزه نیز برخورد شود. اغلب این دلالان غیرقانونی، خدمات بی کیفیتی را به گردشگران سلامت ارائه می‌دهند که این اتفاق موجب می‌شود آبرو و اعتبار خدمات درمانی در ایران، خدشه دار شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.