کدام کشورها در نمایشگاه گردشگری سلامت اکو شرکت می‌کنند

جزئیات بیشتر درباره نمایشگاه کشورهای عضو اکو از زبان بهزاد شجاعی دبیر کمیته های اجرایی کنفرانس نمایشگاه

به نمایشگاه و کنفرانس بزرگ اکو در شهر اردبیل نزدیک می‌شویم. این رویداد برای فعالان و ذی‌نفعان این صنعت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این افراد درصدد به‌دست آوردن اطلاعاتی درباره جزئیات برگزاری آن به‌خصوص در قسمت نمایشگاه هستند. از این رو با بهزاد شجاعی دبیر کمیته‌های اجرایی کنفرانس نمایشگاه کشورهای عضو اکو درخصوص فضای نمایشگاه و جزئیات آن و همچنین شرکت کنندگان و غرفه‌داران گفت‌وگو کرده‌ایم.

تاکنون چند مرکز درمانی، شرکت‌ گردشگری سلامت، آژانس‌ و… برای شرکت در نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند؟

تا امروز حدودا ۱۲ دانشگاه علوم پزشکی، ۲۳ بیمارستان فوق تخصصی و کلینک‌های تخصصی از کلان شهرها، مناطق آزاد و شهرستان‌ها برای شرکت در نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین به تعداد قابل توجهی شرکت‌های استارتاپی معتبر و برند در حوزه گردشگری سلامت، شرکت‌های بیمه گذار، دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی فعال در گردشگری سلامت، کنسرسیوم‌ها و… در این نمایشگاه غرفه واگذار شده است.

همچنین تعداد بسیاری زیادی از مراکز گردشگری سلامت در لیست رزرو قرار دارند و تمام سعی ما بر این است که بر فضای نمایشگاه اضافه کنیم تا شاهد حضور باشکوه تمام مراکز فعال در گردشگری سلامت باشیم. حضور و شرکت این تعداد مراکز فعال نویدگر کنفرانس نمایشگاهی با سطح کیفی و کمی بسیار بالارا دارد.

این نکته را اضافه کنم، با توجه به اینکه ۲۴ روز به شروع نمایشگاه مانده است؛ عددهای ذکر شده درخصوص شرکت کنندگان ممکن است کاهش یا افزایش داشته باشند.

چه تعداد از غرفه‌های نمایشگاه به مهمانان خارجی اختصاص دارد؟

۱۲۰ متر فضای نمایشگاهی برای کشورهای عضو اکو و سایر کشورهای درخواست کننده در نظر گرفته شده است. درست است که محور اصلی این نمایشگاه کشورهای عضو اکو هستند اما سیاست ما این است که حضور کشورهای منطقه و حتی سایر کشورها را هم نیز در نمایشگاه آسان کنیم و برای شرکت و حضور آنها تمهیدات خاصی درنظر گرفته‌ایم.

هر آنچه که می‌خواهید از رویداد اکو بدانید

مهمانان خارجی که در نمایشگاه غرفه‌دار هستند از کدام کشورها هستند؟

تا به امروز ۴۵ شرکت کننده از ۹ کشور حوزه اکو (افغانستان، قزاقستان، آذربایجان، پاکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان) و همچنین عمان و عراق برای شرکت در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند. البته حدود ۲۴ روز تا افتتاح نمایشگاه مانده است و تجربیات قبلی نشان داده است که در حدود ۲ هفته مانده به برگزاری نمایشگاه تعداد شرکت کنند‌گان خارجی افزایش می‌یابد. امیدوارم با پیگیری‌های مستمر و هدفمند دستگاه‌های مرتبط و مسئول در این زمینه و همچنین کمیته امور بین‌الملل، روابط عمومی و رسانه دبیرخانه کنفرانس نمایشگاه شاهد افزایش مهمانان و مدعوین ویژه خارجی باشد.

ناگفته نماند که این تعداد تنها در حوزه تخصصی گردشگری سلامت هستند و اگر بخواهم تعداد مدعوین و مهمانان خارجی را بیان کنم بیش از ۱۰۰ نفر در کنفرانس نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

حضور مدیر منطقه‌ای ژورنال بین‌المللی سفر پزشکی در کنفرانس نمایشگاه اکو

چه امکاناتی برای غرفه ‌داران درنظر گرفته‌اید؟

تمامی امکانات متعارف و استاندارد نمایشگاهی از جمله موکت، میز و صندلی، پانل یا اسپیس و روشنایی به ازای هر ۱۲ متر مربع برای غرفه‌داران در نظر گرفته شده است. البته ۹۵ درصد فضای نمایشگاهی به‌صورت غرفه سازی خواهد بود که توسط شرکت‌کنندگان سفارش داده شده است و شرکت‌های غرفه‌ساز آنها را خواهند ساخت. همچنین برای تسهیل اقامت غرفه داران یک پکیج تور نمایشگاهی با تخفیف ویژه تهیه شده است. اطلاع‌رسانی در این خصوص هم توسط وب‌سایت رسمی این رویداد و همچنین از طریق رسانه‌های مجازی صورت گرفته است. ناگفته نماند که محل مناسبی هم در فضای باز نمایشگاه برای تهیه وعده‌های غذایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب در نظر گرفته شده است.

فضای نمایشگاه چند متر است و چه تعداد غرفه در این نمایشگاه وجود دارد؟

فضای مسقف نمایشگاه بین‌المللی اردبیل حدودا ۴۵۰۰ متر است که با پلن جدید طراحی شده است. در این فضا بین ۴۵ تا ۶۰ غرفه در متراژهای ۱۲ تا ۵۰ متر وجود خواهد داشت.

حد فاصل محل برگزاری نمایشگاه با دانشگاه محقق اردبیلی چقدر است و این رفت وآمد چگونه صورت می‌گیرد؟

در جلسات هماهنگی که با اتاق بازرگانی اردبیل و کارگروه استانی اردبیل انجام شد، مقرر گردید که افتتاحیه کنفرانس نمایشگاه در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شود. فاصله این دانشگاه تا محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل حدود ۱ کیلومتر است. با توجه به هماهنگی‌ها و توافق‌های صورت گرفته با کارگروه و اتاق بازرگانی اردبیل، ترانسفر از محل افتتاحیه تا نمایشگاه در روز اول توسط ناوگان حمل‌ونقل شهری انجام خواهد شد. اما با توجه به اینکه در روزهای بعد نشست‌های علمی و کارگاه‌های آموزشی در نیم طبقه دوم نمایشگاه برگزار خواهد شد. بدین ترتیب دیگر مشکل تردد بین این دو مکان را نخواهیم داشت.

1 نظر
  1. سروری می گوید

    امیدوارم این نمایشگاه شروع خوبی برای شناساندن گردشگری سلامت کشور به دنیا باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.