سفارتخانه‌ها باید نقش فعال‌تری برای توسعه گردشگری ایفا کنند

عضو فراکسیون گردشگری مجلس با اشاره به نقش سفارتخانه‌ ها در توسعه گردشگری گفت: انتظار می‌رود که سفارتخانه‌های ایران در کشورهای خارجی، نقش فعال‌تری برای توسعه صنعت گردشگری ایفا کنند و در زمینه جذب گردشگران خارجی، فعالانه‌تر عمل نمایند.

یوناتن بت‌کلیا در گفتگو با مدتور پرس افزود: سفارتخانه‌ها باید جدای از نقش مهمی که در حوزه ارتباط سیاسی با کشورهای دیگر دارند، نقش مهمی نیز در حوزه فرهنگ و گردشگری ایفا کنند و باید در این زمینه، دیپلماسی فعال‌تری داشته باشند.

وی با اشاره مجدد به نقش سفارتخانه‌ ها در توسعه گردشگری یادآور شد: سفارتخانه‌ها می‌توانند با تبلیغ گسترده جاذبه‌های گردشگری ایران و برگزاری برنامه‌های فرهنگی مختلف، گردشگران خارجی را نسبت به جاذبه‌های گردشگری ایران، آشنا کنند.

رشد توریسم درمانی با حضور رایزن سلامت در سفارتخانه‌ها

این نماینده مجلس تاکید کرد: هرچقدر سفارتخانه‌های ایران در کشورهای خارجی برای تبلیغ جاذبه‌های گردشگری ایران به شکل فعالانه‌تری عمل کنند، این هزینه‌ها نوعی سرمایه‌گذاری سودآور خواهد بود که قطعا چند برابر این هزینه‌ها به شکل ارزآوری از طریق جذب گردشگر خارجی، برخواهد گشت.

وی با اشاره به اهمیت بخش خصوصی در توسعه صنعت گردشگری گفت: تجربه نشان داده که واگذاری قانونی امور گردشگری به بخش خصوصی، بازدهی این صنعت را افزایش می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهیم صنعت گردشگری با شتاب بیشتری توسعه یابد، باید دولت برای واگذاری بخش‌های مختلف گردشگری به بخش خصوصی پیشقدم شود و علاوه بر حمایت از بخش خصوصی بر فعالیت این بخش هم نظارت قانونی داشته باشد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: بخش خصوصی برای سودآوری بیشتر خودش هم که شده، برنامه‌ریزی بهتر و اصولی‌تری را برای توسعه بخش‌های مختلف گردشگری انجام خواهد داد و تجارب موفق در دنیا هم نشان داده که توسعه گردشگری جز با همکاری گسترده دولت و بخش خصوصی، امکان‌پذیر نیست.

وی اظهار داشت: راه رهایی از وابستگی به اقتصاد نفتی، توسعه صنعت گردشگری است که در قوانین کلان و راهبردی کشور هم به ضرورت توسعه این صنعت اشاره شده است. در این مسیر باید همه نهادهای رسمی و بخش غیردولتی به میدان بیایند و برای جذب بیشتر گردشگران خارجی کمک کنند.

1 نظر
  1. مونا علیمردانی می گوید

    اگر تبلیغات برای گردشگری از مبدا انجام شود تاثیرات شگرفی در شناساندن ایران به دنیا شاهد خواهیم بود . بسیاری از مردم دنیا درباره ایران شناختی ندارند و از پتانسیل های گردشگری ایران غافل هستند این سفارتخانه ها مطمئنن می توانند بهترین راه حل باشند که با آغاز تبلیغات در کشور های گوناگون ، ایران را به مردم دنیا بیشتر بشناسانند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.