مدیریت دانش در بحران را جدی بگیریم
یادداشتی از امیر رضائی فعال توریسم سلامت و مشاور مدیریت اجرایی IPD
سوال اساسی این است که در دوران بحران شیوع ویروس کرونا علاوهبر مسوولیتهای اجتماعی مربوطه، برای مجموعه درمانی یا توریستی خود چه کردهایم؟
استراتژیهای آیندهنگر و مدیریت دانش در بحرانها بهعنوان اسناد افتخار هر مجموعه موفق به یادگار میماند. انجام مسئولیتهای اجتماعی مربوط به بحران کرونا و پیگیری پیشنهادات زیر در دوران رکود فعلی صنعت گردشگری سلامت را به سایر مجموعههای درمانی و توریستی پیشنهاد میدهم.
مطالب مرتبط:
- با وجود ویروس کرونا به ایران سفر میکنم
- آنها که نسبت به تغییر پاسخ میدهند زنده میمانند!
- همبستگی، کلید ورود به بازار جهانی
- مواجه شدن با مشکلات، آغازگر جریان رشد و پیشرفت است
این پیشنهادات کاربردی که برای تبدیل تهدیدها به فرصتها در حیطه گردشگری سلامت در ایام کرونا و به نوعی بیداری امیدوارانه بعد از خواب زمستانی ناخواسته فعلی به شرح زیر است:
- آشنایی با مدیریت بحران و پیادهسازی دستورالعملهای مربوطه.
- بازآموزی مباحث علمی و کاربردی مرتبط با توریسم درمانی.
- مطالعه و بررسی الگوهای موفق جهانی در توریسم سلامت.
- تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف مجموعه درمانی یا توریستی و تغییر مثبت زیرساختهای قدیمی ناکارآمد.
- شبکهسازی اطلاعاتی و عملیاتی با سایر همکاران و فعالان تخصصی.
- بهروزرسانی آموزشهای درون تیمی و بیندستگاهی.
- برقراری کانالهای ارتباطی با همکاران بینالمللی.
- توجه به اهمیت Iranian Domestic Medical Tourism در دوران بحرانهای جهانی.
اخبار اکوسیستم گردشگری سلامت را در تلگرام مدتورپرس دنبال کنید
- تشکیل کارگروه مدیریت دانش و مدیریت بحران توسط سایر فعالان توریسم درمانی.
- تحقیقات علمی پیرامون مدیریت بحران کرونا و ارائه به مراکز داخلی و بینالمللی.
- ارائه نقاط مثبت عملکردی بعد از بحران به صورت مقاله به مراکز دانشگاهی.
- برگزاری مشاوره های مکاتبه ای و دوره های آموزشی آنلاین و پژوهش های موردی
- تشکیل هسته یا کار تیمی خیریه و انسان دوستانه توسط همکاران برای فعالیت در مناطق کمبرخوردار.
- بهینهسازی نرمافزاری و بهسازی فضای مجازی مرکز درمانی یا توریستی.
- تهیه بروشورهای مشاورهای برخط در زمینه مدیریت اجرایی مجموعههای گردشگری سلامت و پخش در سراسر کشور برای استفاده سایر همکاران.