چرا هند یکی از بهترین مقاصد گردشگری پزشکی است؟

هند در سال های اخیر به طرز قابل ملاحظه ای در حد و اندازه یک قطب گردشگری پزشکی پرورش یافته است. در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ بیش از ۴۶۰ هزار بیمار بین‌المللی در هند درمان شدند. به عبارت دیگر، در هند بعد از صنعت نرم افزار، گردشگری پزشکی را می‌توان موفق ترین صنعت قلمداد کرد.

بازار پر رونق گردشگری پزشکی در هند از زبان یک متخصص کاشت مو

دکتر وینود سوناوین، جراح متخصص کاشت مو و سرپرست مدیریت در Bloom Hair Transplant در گفتگوی اختصاصی با تراول نیوز دایجست در این مورد گفت «بازار گردشگری پزشکی در هند حدود ۳ میلیارد دلار درآمد دارد و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۰ این رقم رشد تصاعدی داشته باشد. ما در سه سال گذشته شاهد افزایش ۴۰ درصدی بیماران در کلینیک خود بوده‌ایم.»

علاوه بر این تأیید کرد که هند در آینده‌ای نه چندان دور به واسطه ارتقا در سیستم‌های سلامت، مقرون به صرفه بودن و کیفیت بالای درمان‌هایی که با استفاده از آخرین فناوری‌ها پشتیبانی می‌شود به عنوان قطب جهانی گردشگری پزشکی در نقشه جهان خواهد درخشید.

یکی دیگر از نکاتی که سوناوین گفت مربوط به آسانی دریافت ویزای پزشکی به عنوان یکی از نقاط ترغیب کننده و مایه ارتقا گردشگری پزشکی در هند است. به گفته او «تقاضای ویزا به دلیل صنعت رو به رشد گردشگری پزشکی در هند، ارتقا پشتیبانی از مشتری و تنوع در گزینه‌های موجود در هند به لحاظ مقاصد گردشگری بسیار آسان شده است. بیماران آینده اکنون می‌توانند با قرار دادن گردشگری با مقصد پزشکی به عنوان یکی از کارهایی که باید انجام دهند برای یک تور بازپروری در هند برنامه ریزی کنند.»

 

این متخصص کاشت مو درحالی که در مورد درمان‌های محبوب در هند حرف می‌زد گفت برخی از عمل‌های پزشکی اصلی که هند در آن پیشگام بوده است عبارتند از کاشت مو، مزوتراپی، درمان سلول‌های بنیادین، بوتاکس، لیپوساکشن، کاش موی بدن (سر، ابرو، سبیل و ریش). همتایان هند نیز در این بازار جهانی و رقابتی به واسطه بهبود عمل‌ها، به اشتراک گذاری دانش، فناوری به روز، کیفیت بالا و مزایای بیشتری که در مقایسه با هزینه‌ها پیشنهاد می‌کنند به خوبی در این زمینه عمل می‌کنند.»

او تأیید کرد که کشورهایی مانند بنگلادش، امارات متحده عربی، اندونزی، انگلیس و مالزی بازارهای اصلی برای هند در گردشگری پزشکی هستند. او همچنین گفت «بیمارستان های خارجی و کلینیک‌ها به دنبال ارتباط با پزشکان هندی هستند چرا که تعداد پزشکانی که از آخرین مهارت‌ها بهره‌مند هستند در هند بیشتر است. این الگو اکنون بر بیمارانی تمرکز دارد که به هنگام مسافرت به قصد درمان کیفیت کار را در اولویت قرار داده‌اند.»

سوناوین تأکید کرد هند به دلیل معیارهایی نظیر سیستم‌های قوی پزشکی، پزشکان کارآمد، کیفیت درجه یک، کاربرد به روز فناوری و در نهایت مقرون به صرفه بودن، آینده‌ی گردشگری پزشکی را رقم خواهد زد.

منبع: Travel News Digest

نظرات بسته شده است.