جراحی ۱۰۰ هزار دلاری افزایش طول قد مردان در آمریکا توسط یک پزشک ایرانی

جراحی بلند کردن ساق پا در میان مردانی که به دنبال قد بلندتر هستند، محبوبیت پیدا کرده است

ان.بی.سی به تازگی در گزارشی به افزایش محبوبیت این جراحی برای مردان آمریکایی پرداخته است. در این گزارش با الکس جوان ۲۶ ساله‌ای مصاحبه شده که قد ۱۷۰ سانتی‌متری خود را کوتاه می‌دانسته و برای همین برای جراحی افزایش قد اقدام کرده است.

این جوان ۲۶ ساله که خواسته بود از نام واقعی او برای حفظ حریم خصوصی استفاده نشود، گفت که از توهین‌ها و اظهار نظرهای تمسخر آمیز در مورد قد خود خسته شده است.

الکس به خبرنگار ان.بی‌سی می‌گوید که «مردان کوتاه قد معمولاً فقط به خاطر این ویژگی مورد خشونت کلامی قرار می‌گیرند.»

او می‌گوید به همین دلیل ژانویه گذشته، تحت عمل جراحی بلند کردن پا قرار گرفت تا قد خود را حدود ۱۰ سانتی‌متر افزایش دهد و اکنون او از قامت ۱۸۰ سانتی‌متری خود راضی است.

الکس هدفش را از این عمل اینگونه توضیح می‌دهد: «هدف من این نبود که قد بلند شوم. بلکه می‌خواستم تنها در رده‌ی قدی کسانی قرار بگیرم که کسی دیگر د مورد قد من نظری ندهد.»

جالب اینجاست که چنین عمل نادر و در نوع خود منحصربه‌فردی را یک دکتر ایرانی انجام داده است. دکتر شهاب محبوبیان، جراح موسسه افزایش طول قد در بربنکِ کالیفرنیا، که جراحی های الکس را انجام داد، بلند کردن ساق را یک فرآیند پرپیچ‌وخم و پرهزینه دانست که با این حال به گفته‌ی او در پنج سال اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

دکتر محبوبیان می‌گوید که حتی مردان ۶۰، ۶۵ ساله‌ای تنها به خاطر اینکه شوخی‌های اطرافیان نسبت به قدکوتاه‌ها تمامی ندارد، به او برای انجام این عمل مراجعه می‌کنند.

 

قیمت عمل بلندکردن قد چقدر است؟

دکتر محبوبیان  می‌گوید که این عمل ۴ ساعته هزینه‌ی در حدود ۷۵۰۰۰ دلار برای بیماران می‌تراشد. عموماً این هزینه‌ها تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. فرایند این عمل به این ترتیب است که استخوان‌های ران در هر پا بریده می‌شود و یک میله در داخل آنها قرار می‌گیرد. سپس در طی سه تا چهار ماه آینده، میله‌ها تا 1 میلی متر (0.04 اینچ) در روز از طریق یک تکنولوژی کنترل از راه دور خارجی، بلندتر می شوند. در واقع استخوان جدید روی میله ها رشد می کند.

به گفته‌ی دکتر محبوبیان بیماران بعد از جراحی به فیزیوتراپی نیاز داند. در نمونه‌ی الکس، او به مدت چهار ماه پس از جراحی، چهار تا پنج بار در هفته می رفت و از واکر استفاده می کرد و وقتی توانست روی پای خود بایستند به استفاده از عصا روی آورد.

مرحله آخر فرآیند برداشتن میله‌ها است که آن هم هزینه‌ی قابل توجهی دارد. در مجموع، دکتر محبوبیان تخمین می‌زند که کل این فرآیند حدود ۱۰۰۰۰۰ دلار برای هر بیمار هزینه دارد.

محبوبیان گفت که انتظار دارد امسال ۵۰ عمل بلند کردن قد انجام دهد که بیش از دو برابر ۲۰ عمل جراحی سه سال پیش است. همچنین این جراحی جایگاه ویژه‌ای در گردشگری سلامت پیدا کرده.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.